collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hondenschool  (gelezen 4700 keer)

Offline dookia

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Some kind of Magic's Elixir
hondenschool
« Gepost op: december 05, 2005, 11:07:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Na het lezen van het onderwerp "Hondenschool lidgeld" stel ik me toch wat vragen. Een hondenschool die ik ken vraagt 150 euro voor 6 maanden als je 1 les neemt per week en 225 euro voor 6 maanden als je 2 lessen neemt per week. Wat mij aantrekt aan die school is dat het beloningsgericht is. Ik weet dat velen onder jullie zullen zeggen dat dit heel duur is. Daarom nu mijn vraag. Kennen jullie hondenscholen in West of Oost-Vlaanderen die beloningsgericht en dan nog liefst met clicker werken?

Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2005, 14:41:46 »
In Waasmunster.  Hondenschool Onder Ons.  Werkt volledig beloningsgericht en 100% met de clicker.  65 euro voor een heel jaar en je kan 3x per week naar de les komen.  Wel een eindje bij jou vandaan...

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2005, 14:49:28 »
zoals je kan terugvinden ergens op t forum, ben ik (al 17j) aangesloten bij de Gezellige Blaffers in Zwevezele

men laat je daar vrij in gebruik van opvoeding... aan de ene kant wel jammer, want velen weten niet correct om te springen met een slipketting ... anderen weten dan weer niet waarom ze hun hond een snoepje moeten geven...

het nadeel aan onze HS is, dat er nog te weinig theorie wordt gegeven (vind ik ook wel belangrijk) maar dat is al veel verbetert met het verleden vergeleken.

zoals ik dus zei: 'is het vrij wat je doet' of je nu met snoepjes, een slipketting of met de clicker wenst te werken :wink:

Sale M

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2005, 14:56:40 »
Hoe gaat het dan; zo'n hondenschool waar alles kan?  Ik mag dan toch hopen dat er een groep is met clicker en een groep met de slip? Toch niet door elkaar?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2005, 15:06:35 »
is er een website van die school in waasmunster?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2005, 15:18:38 »
Citaat van: Timmy
zoals je kan terugvinden ergens op t forum, ben ik (al 17j) aangesloten bij de Gezellige Blaffers in Zwevezele

men laat je daar vrij in gebruik van opvoeding... aan de ene kant wel jammer, want velen weten niet correct om te springen met een slipketting ... anderen weten dan weer niet waarom ze hun hond een snoepje moeten geven...

het nadeel aan onze HS is, dat er nog te weinig theorie wordt gegeven (vind ik ook wel belangrijk) maar dat is al veel verbetert met het verleden vergeleken.

zoals ik dus zei: 'is het vrij wat je doet' of je nu met snoepjes, een slipketting of met de clicker wenst te werken :wink:

Sale M

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #6 Gepost op: december 05, 2005, 15:19:14 »
ik zal het zo zeggen Pollunder...

persoon 1 heeft een DH met slip, persoon 2 heeft een malthezer -werkt met voeding - persoon 3 heeft een kruising - werkt met voeding - persoon 4 heeft een dober -werkt met halti...

aparte klassen met slip?

ik heb net nog geschreven dat ze te weinig aandacht besteden aan de slipketting en aan de beloningsgerichte opvoeding... niet alleen in theorielessen maar de leraren zelf trekken te weinig hun ogen open. Ik ben al 17 jaar lid, ik zit op een hondenforum, ik leerde hier meer bij dan op de HS, mss zegt dat genoeg?

ik weet nu hoe alles moet... sommige zaken kan ik beter dan mijn eigen leraar (gehoorzaamheid) en als ik een mede - lid op iets wijs, denken die dat ik zit te lullen. Het probleem zit er ook in dat veel leden enkel de instructeur geloven... net alsof die God is...

maar afgezien van dat alles blijf ik wel gaan, omdat het in het algmeen gezien de beste hondenschool is van de omgeving... ik er al 17 jaar verblijf en de leraren dus perfect weet aan te voelen... en de agility-training :thumbsup: is... waarvan die leerkrachten dan weer op een veel betere plateau staan dan hun collega's van de gehoorzaamheid. Nu, er zijn twee aspiranten bezig in de Geh. misschien dat het verbeterd, dat is afwachten.

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #7 Gepost op: december 05, 2005, 16:00:18 »

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #8 Gepost op: december 05, 2005, 16:05:52 »
@ Timmy

Dus er zijn mensen die met de clicker werken? Maar hoe gaat dat dan? Je leert bv de volgoefening toch helemaal anders aan met de clicker.  Ik heb de twee soorten hondenscholen gehad, ik kan me niet voorstellen dat je twee methodes mengt.

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #9 Gepost op: december 05, 2005, 16:07:01 »
Bedankt pollunder

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #10 Gepost op: december 05, 2005, 17:59:04 »
De clicker is nog zo niet ingeburgerd, maar het wordt niet verboden Pollunder

Offline fanofsoul

• warme hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #11 Gepost op: december 05, 2005, 18:48:25 »
:cry:  :cry:  :cry:

Ben ook nog altijd op zoek naar een beloningsgerichte HS , wat ik spijtig vind is dat ze allemaal "ver" wegliggen (afflighem en Asse liggen het korste bij denk ik). De uren zijn moeilijk...met een groot gezin niet evident! Nergens in de week in een voormiddag...
Niks is echt ver met de wagen maar de spitsuren om er te geraken :evil:
Heb al zo dikwijls die lijst afgelopen en kom er maar niet uit!

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #12 Gepost op: december 05, 2005, 19:03:09 »
Ik hoop echt langs deze weg iemand te vinden die mij daarbij kan helpen. Blijkbaar ben ik niet de enige die er om vraagt.

Offline Sale M

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #13 Gepost op: december 06, 2005, 10:27:10 »
Wij zijn een club gelegen in hartje West-Vlaanderen en werken enkel en alleen op de positieve methode..Geen enkele vorm van agressie naar de hond toe wordt toegestaan...
Hoofdzakelijk (op een uitzondering na) wordt er met de clickermethode gewerkt...(mensen die de clicker niet gebruiken gebruiken een 'clickerwoordje)
Het voordeel van onze hondenschool (Peegie's hondenclub) is dat de trainingsgroepjes klein zijn (max. 5 personen).
Hierbij komt nog dat al onze instructeurs opgeleid zijn door Geert Debolster en zich regelmatig laten bijscholen.
Iedereen wordt binnen zijn groepje individueel begeleid wat wil zeggen dat eventuele probleempjes hierdoor consequenter kunnen worden aangepakt en elke training in principe opbouwend is voor de baasje en hond individueel...
Voor men de praktische trainingen begint is men verplicht om een eerste theorieles te volgen... In deze les wordt informatie gegeven betreffende de manier waarop met de clicker wordt gewerkt maar ook hoe en wat over hondengedrag...
Wanneer er problemen zijn, vragen zijn ofzo is het mogelijk ten allen tijde contakt op te nemen met wie dan ook van de trainers...

Wie meer informatie wil: stuur mij Pb'ke.   :wink:

Anonymous

• Gast
Re: hondenschool
« Reactie #14 Gepost op: december 14, 2005, 11:07:04 »
Citaat van: dookia1
Na het lezen van het onderwerp "Hondenschool lidgeld" stel ik me toch wat vragen. Een hondenschool die ik ken vraagt 150 euro voor 6 maanden als je 1 les neemt per week en 225 euro voor 6 maanden als je 2 lessen neemt per week. Wat mij aantrekt aan die school is dat het beloningsgericht is. Ik weet dat velen onder jullie zullen zeggen dat dit heel duur is. Daarom nu mijn vraag. Kennen jullie hondenscholen in West of Oost-Vlaanderen die beloningsgericht en dan nog liefst met clicker werken?

Citaat van: pollunder
In Waasmunster. Hondenschool Onder Ons. Werkt volledig beloningsgericht en 100% met de clicker. 65 euro voor een heel jaar en je kan 3x per week naar de les komen. Wel een eindje bij jou vandaan...

Is lidgeld van

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #15 Gepost op: december 14, 2005, 11:28:22 »
Pavlov is een goede hondenschool in de zin dat ze toelaten om zonder smipketting te werken... Maar wat me stoort (was een 2 jaar geleden toch toen we gingen kijken) is dat ze het toch op dezelfde methode doen... Veel te veralgemenend en correties aan een vaste halsband  :? Dus dan maakt het eigenlijk niet uit met of zonder slipketting.

Maar dat kan ondertussen al veranderd zijn natuurlijk  :wink:

Wij hadden dan ook besloten daar niet naartoe te gaan, en iemand van pavlov zei ons 'als jullie belkoningsgericht willen gaan heb ik een adres voor jullie van een andere hondenschool' en daar zijn we dus heengegaan... Wel duur lidgeld per jaar, maar het is gewoon de beste hondenschool in mijn ogen  :wink:

kristien

• Gast
hondenschool
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2005, 13:50:07 »
Dookia, misschien kan je eens bij Dogsdream gaan kijken? De voorzitster Martine is xabba op dit forum en ik ben eens daar op doggydance workshop geweest en het zag er een gezellige school uit.
http://www.dogs-dream.com

Anonymous

• Gast
Re: hondenschool
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2005, 15:51:28 »
Citaat van: HildeM
Citaat van: dookia1

Citaat van: pollunder
In Waasmunster. Hondenschool Onder Ons. Werkt volledig beloningsgericht en 100% met de clicker. 65 euro voor een heel jaar en je kan 3x per week naar de les komen. Wel een eindje bij jou vandaan...

Is lidgeld van

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2005, 19:18:55 »
Citaat van: Joni
Pavlov is een goede hondenschool in de zin dat ze toelaten om zonder smipketting te werken... Maar wat me stoort (was een 2 jaar geleden toch toen we gingen kijken) is dat ze het toch op dezelfde methode doen... Veel te veralgemenend en correties aan een vaste halsband  :? Dus dan maakt het eigenlijk niet uit met of zonder slipketting.

Maar dat kan ondertussen al veranderd zijn natuurlijk  :wink:

Wij hadden dan ook besloten daar niet naartoe te gaan, en iemand van pavlov zei ons 'als jullie belkoningsgericht willen gaan heb ik een adres voor jullie van een andere hondenschool' en daar zijn we dus heengegaan... Wel duur lidgeld per jaar, maar het is gewoon de beste hondenschool in mijn ogen  :wink:

De nonkel van mijn vriend had ons Pavlov aangeraden, vandaar en ik denk dat er een paar dingen veranderd zijn tegenover vroeger. Maar zondag gaan voor een eerste kennismaking, valt het tegen, zoeken we wel wat anders. We zullen ook een beetje moeten uitzoeken wat voor beide honden het beste werkt, want voor Salvo ongetwijfeld slipketting, maar voor Remco is het te brusk.

Ga je bij Martin Gauss misschien? Die zijn wel heel duur (basiscursus

Offline bloempje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
hondenschool
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2005, 19:36:25 »
WAT 150 euro voor 6 maanden :yeek:  :shock:
Bij ons is dat 30 euro voor een jaar en daarna 20 euro
(Agility)jumping is not a crime

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal