collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

hoe gaat je hondenschool te werk?

met slipketting
7 (21.2%)
clickertraining
8 (24.2%)
enkel beloningsgericht
13 (39.4%)
andere
5 (15.2%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: februari 09, 2005, 20:55:26

Auteur Topic: hondenschool  (gelezen 5724 keer)

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #20 Gepost op: februari 13, 2005, 21:40:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Citaat van: Joon
Citaat van: mama sanneke
Ik ga nooit meer naar een hondenschool.
Luka een meter omhoog sleuren en dan door elkaar schudden tot hij jankte.
Hij zat daarna naast me te bibberen, hij zal nu wel luisteren anders leert ie het nooit zei de trainster nog.
Die woorden galmen nog door men hoofd.
Als ik dat vertel krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen
En dan dat wandelen leek meer op een militaire drill.
Een groep van meer dan 12 honden, alles door elkaar.
Liep je te dicht dan riep de trainster, niet te dicht, voor je loopt een agressieve hond.
En dan dat geroep door die Megafoon.
Ik vraag me af wie de meeste stress had, ik of Luka.
Nee, voor mij niet meer.

Dat zijn dus de klassieke strafgerixhte hondenscholen... Ooit al eens een beloningsgerichte geprobeerd? Daar zijn deze wanpraktijken zwaar uit den boze.

Joni

Ik heb geen vervoer anders had ik toen wel een andere opgezocht.
Maar nu wil ik Luka die stress besparen.

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2005, 16:03:39 »
zou er iemand even kunnen uitleggen wat juist het verschil is tussen clickertraining en 'enkel beloningsgericht' trainen?

wij volgen met Tarja clickertraining in Westerlo en zijn er erg tevreden over. We waren eerst in Tremelo naar een club gegaan, maar dat was dus ook met slipketting en op uw hond gaan zitten en poten onderuit trekken en dergelijke... de eerste les die  we daar volgenden werd de trainster al meteen door

Offline eentonig

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
hondenschool
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2005, 17:46:39 »
Citaat van: Tarja
zou er iemand even kunnen uitleggen wat juist het verschil is tussen clickertraining en 'enkel beloningsgericht' trainen?

wij volgen met Tarja clickertraining in Westerlo en zijn er erg tevreden over. We waren eerst in Tremelo naar een club gegaan, maar dat was dus ook met slipketting en op uw hond gaan zitten en poten onderuit trekken en dergelijke... de eerste les die  we daar volgenden werd de trainster al meteen door

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hondenschool
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2005, 17:50:28 »
Ik denk dat je bij clickertraining beter kan timen dan bij de gewone beloningsgerichte, maar bij de beloningsgerichte moet je het clickerprincipe niet meer aanleren, omdat er altijd beloningen gegeven worden die de hond zowiezo al als positief beschouwd. Volgens mij is er niet zoveel verschil, ik ken er ook niet veel van (clickeren), dus als ik verkeerde dingen zeg: stop me!!  :wink:

Joni

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
hondenschool
« Reactie #24 Gepost op: februari 17, 2005, 17:55:40 »
Citaat van: Joon
Ik denk dat je bij clickertraining beter kan timen dan bij de gewone beloningsgerichte, maar bij de beloningsgerichte moet je het clickerprincipe niet meer aanleren, omdat er altijd beloningen gegeven worden die de hond zowiezo al als positief beschouwd. Volgens mij is er niet zoveel verschil, ik ken er ook niet veel van (clickeren), dus als ik verkeerde dingen zeg: stop me!!  :wink:

Joni

Je hebt gelijk Joni  :mrgreen:

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #25 Gepost op: februari 17, 2005, 18:13:21 »
andere: vrije keuze

voor zover ik weet is niets verplicht van enig welke leiband of beloning of gewoon handeling op onze hondenschool

kvindet alleen spijtig dat ze wat te weinig de mensen inlichten die een slipketting hebben, hoe ze die moeten gebruiken.

Citaat
Ik denk dat je bij clickertraining beter kan timen dan bij de gewone beloningsgerichte

ik vrees net dat ik op die timing zou buisen, wegens altijd te laat reageren met de clicker. Vandaar dat ik dat dingetje vermoedelijk nooit in mijn handen ga nemen.

Offline cozze

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #26 Gepost op: februari 17, 2005, 19:54:32 »
@gb

je leert eht wel gebruiken zenne en het is slechts in eth begin dat je direct na het goede gedrag moet clicken uiteindelijk is eht de bedoeling dat ze langer moeten de oefing "zit" bv moeten juist uitvoeren voor er een click komt en met de basis bevelen bouw je eht af en ga je louter met je stem aai of zo belonen zonder de click.

Anonymous

• Gast
hondenschool
« Reactie #27 Gepost op: februari 18, 2005, 11:39:35 »
mja, het is me altijd gelukt zonder clicker, kdenk dat ik er pas naar zou grijpen als blijkt dat mijn beloningsgerichte methode geen soelaas brengt bij

Offline duke

• *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
hondenschool
« Reactie #28 Gepost op: februari 21, 2005, 18:51:36 »
Hallo !

Wij voeden Duke op met de clickermethode... Het is inderdaad niet zo verschillend van gewoon belonend te werken...  Maar aangezien wij reeds van in de puppyklas naar de Martin Gaus hondenschool gingen, hebben we eigenlijk nooit iets anders gekend dan de clicker... Het is wel zo, en dat misverstand wil ik even uit de weg ruimen, dat je de clicker niet steeds opniew voor hetzelfde gedrag gebruikt.... Dat wil dus zeggen dat ik Duke bijvoorbeeld niet meer click voor een 'zit ' of een 'zit en blijf' of een 'af en blijf'....etc.... Eens die zaken er goed inzaten, was een sociale beloning, dus een knuffel, of een leuk ' goed zo' of 'flinke jongen' voldoende.... Ze gaan er bij het gebruik van een clicker dus steeds van uit ook de click voor iets zo snel mogelijk achterwege te kunnen laten... We 'shapen' het gedrag dan meer en meer....., en nu krijgt Duke bijvoorbeeld op school enkel nog een click, bij 'af en blijf, met daarbij prikkels, zoals een andere hond die passeert, een fietser die voorbij komt...'

De clicker vind ik persoonlijk heel handig om mijn hond trucjes aan te leren.... Er bestaat ook een leuk boek over trouwens....

Vele groetjes, Katrien

Offline Arco

• *
  • 127 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #29 Gepost op: februari 22, 2005, 23:40:34 »
De hondeschool waar wij gingen past men ook de beloningsmethode toe. Ze wordt dan wel al smalend de snoepjesschool genoemd maar ik vind dit toch de beste methode .Ik heb ook even de Gentle Leader gebruikt om rustig te leren wandelen. Maar als ik het tuigje uit de kast haalde zat Arco te bibberen in zijn mand . Dat heb ik dus maar opgeborgen .

Esm

• Gast
hondenschool
« Reactie #30 Gepost op: februari 23, 2005, 10:01:19 »
Citaat van: duke
Hallo !
De clicker vind ik persoonlijk heel handig om mijn hond trucjes aan te leren.... Er bestaat ook een leuk boek over trouwens....

Kan je me de titel van dat boeken geven aub?

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #31 Gepost op: februari 23, 2005, 13:46:01 »
Citaat van: Arco
De hondeschool waar wij gingen past men ook de beloningsmethode toe. Ze wordt dan wel al smalend de snoepjesschool genoemd maar ik vind dit toch de beste methode .Ik heb ook even de Gentle Leader gebruikt om rustig te leren wandelen. Maar als ik het tuigje uit de kast haalde zat Arco te bibberen in zijn mand . Dat heb ik dus maar opgeborgen .

Wat voor soort tuigje bedoel je?

Snoepjesmethode boven alles trouwens!  :D  :mrgreen:  :!:

Joni

Offline Arco

• *
  • 127 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #32 Gepost op: februari 23, 2005, 18:30:04 »
Het "tuigje" dat ik bedoel, de Gentle Leader , is te koop in elke goede dierenzaak. Je trekt het over de snuit van de hond, bijna zoals met een paard.De leiband hangt dan onder de snuit.Veel mensen zijn er laaiend enthosiast over,maar bij Arco kroop het ding steeds voor zijn ogen.Het wandelen werd een marteling dus ligt het nu in de kast.

groetjes;           Marc

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
hondenschool
« Reactie #33 Gepost op: februari 23, 2005, 18:38:02 »
Veel mensen zijn er laaiend enthosiast over,maar bij Arco kroop het ding steeds voor zijn ogen.    

Dat hadden wij ook met de Gentle Leader. Je zou dan eventueel eens de Halti kunnen proberen, zelfde systeem, maar door een extra riempje aan de zijkant schuift het niet in de ogen. :wink:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hondenschool
« Reactie #34 Gepost op: februari 23, 2005, 18:45:55 »
Het "tuigje" dat ik bedoel, de Gentle Leader , is te koop in elke goede dierenzaak. Je trekt het over de snuit van de hond, bijna zoals met een paard.De leiband hangt dan onder de snuit.Veel mensen zijn er laaiend enthosiast over,maar bij Arco kroop het ding steeds voor zijn ogen.Het wandelen werd een marteling dus ligt het nu in de kast.

groetjes;           Marc

Hey,

pastte deze GL? Een halti is idnerdaad minder straf, halti's klemmen ook niet rond de neus maar is een middel waarmee grote honden je gewoon niet omver kunnen trekken, en als de hond trekt, trekt hij zijn hoofd naar zich toe en bekomt hij dus niet het resultaat dat hij wou behalen.

Joni

Offline Tiny

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Pyrsheps
hondenschool
« Reactie #35 Gepost op: februari 24, 2005, 12:26:15 »
Sille,

Volgens je profiel woon je in Londerzeel. Da's toch niet zo ver van Kontich via de A12? Op Sloeber werken ze met de clicker...
"Few are those who see with their own eyes and feel with their own hearts." Albert Einstein

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal