collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hoeveel km/h loopt je hond gemiddeld?  (gelezen 10272 keer)

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoeveel km/h loopt je hond gemiddeld?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 16, 2011, 21:01:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ja, mtb is niet echt zo heel goed voor de rug.  :?
Is de mtb op maat? Juiste framemaat en zadel hoog genoeg enz.?

Tis het naar voor leunen dat me echt pijn doet na een tijdje maar dat heb ik op het werk ook als ik gebukt over een bed sta kan ik op mijn li been nog amper steunen....
Maar heb nu écht niet het geld voor een nieuwe fiets  :muur:

Offline Ellie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: augustus 16, 2011, 21:08:11 »
Tis het naar voor leunen dat me echt pijn doet na een tijdje maar dat heb ik op het werk ook als ik gebukt over een bed sta kan ik op mijn li been nog amper steunen....
Maar heb nu écht niet het geld voor een nieuwe fiets  :muur:

Als je ergens een gewone damesfiets kan lenen ofzo, daar is dat al mee over en kan absoluut geen kwaad voor de rug en zou helemaal niet belastend zijn, zolang je recht zit.

Soms kan het verstellen van je zadel op de mtb ook al helpen  :wink:

Offline Geyst

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Geystersveld
« Reactie #42 Gepost op: augustus 16, 2011, 21:10:06 »
Ik doe met mij Russells de UV proef mee (20km) de snelheid daar is tussen 12 en 15kmh. Dat vinden ze wel traag.
De Duitse herders draven en de Parsons galopperen maar dat kunnen ze makkelijk en erg lang volhouden.

Door in nat gras te lopen maak je de voetkussens eerder week, gewoon op asfalt (jaagpad langs kanaal) gaat het best voor de voetkussentjes.
Maar mijn hondjes wegen wel maar iets van een 8 kilo.
Met geld kun je een behoorlijk goede hond kopen, maar het laat zijn staart niet kwispelen.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: augustus 16, 2011, 22:03:37 »
Als je ergens een gewone damesfiets kan lenen ofzo, daar is dat al mee over en kan absoluut geen kwaad voor de rug en zou helemaal niet belastend zijn, zolang je recht zit.

Soms kan het verstellen van je zadel op de mtb ook al helpen  :wink:

Ik heb nog een damesfiets maar daar past de springer niet op  :doh: :roll:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #44 Gepost op: augustus 16, 2011, 22:43:39 »
Klein vraagje: ik lees dat er heel veel mensen blijkbaar gaan fietsen met de hond, maar gaan jullie dan allemaal fietsen op aarden wegen?
Want als Erynn 1km aan de fiets meeloopt hier langs het fietspad (en trekt), dan liggen haar voetkussentjes open.  Of is Erynn echt zo'n uitzondering?  :shifty:
Ik vind het echt zo rot dat ik daardoor niet meer kan gaan fietsen met haar, ze deed dat zo graag.  Maar ja, hier in de buurt is nergens een lange aarden weg waar ik kan fietsen met haar en haar schoentjes (ruffwear) zakken af.   :?

fietsen minder, maar vooral steppen... en ik zorg er voor dat de ondergrond minstens varieert (dus niet constant beton), waarbij ik soms mee offroad rijd omdat het voor haar aangenamer loopt (lang leve the cross country bandjes  :mrgreen:)...
ik heb de sjans dat er hier in ruisbroek nen dijk is, met heel veel gazon naast... dus daar lukt het, indien gewenst, perfect om ik op beton te rijden terwijl marie in het gras kan lopen, kilometers lang...
verder durf ik haar voeten al es insmeren met vaseline (ook als het ni sneeuwt), als ik bv weet dat er een groot stuk harde ondergrond bijzit...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #45 Gepost op: augustus 17, 2011, 10:15:06 »
Oei ja wist niet dat hij nog maar 8 maand was... :oops:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #46 Gepost op: augustus 17, 2011, 10:26:06 »
Hier haalt Willow na een paar weken trainen (gemiddeld 2 à 3 keer per week) een gemiddelde van 15 km/h. We doen meestal rond de 15 km waarvan ik hem na het inlopen een stukje in galop laat. Daar haalt hij pieken van 30 km / h en als het aan hem lag, dan hield hij dit 2h vol, maar dan zit ik zelf te hard te puffen en kzou niet willen dat hij geblesseerd raakt..

Na een uurtje fietsen heb ik niet de indruk dat hij vermoeid is  :zot: Hij kijkt meestal met een blik van 'that was fun, let's do it again!'

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: augustus 17, 2011, 11:42:24 »
Ja, lap, Erynn is dus écht een uitzondering...  :muur:
Die mag geen 500m op asfalt trekken of die haar kussentjes liggen al open.
En om haar nu te verbieden van te trekken...  :? 

En dat fietspad op 200m van m'n deur die helemaal tot in Ieper loopt, is zoooo aantrekkelijk hé....  :muur:

Offline steviejanneke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Harry Di Terra Meiga 29/12/2008
    • Belgische Langharen
« Reactie #48 Gepost op: september 24, 2011, 12:29:41 »
met Harry heb ik veel gefietst, nu ja fietsen hij trekt mij gewoon (ligt nu een beetje stil, maar zal weer beginnen)
ik fietste 2X soms 3X per week altijd minstens 15km (ben een keer 'verdwaald' en dan had ik 24km)

zijn gemiddelde is 18km/h, de eerste 4-5km doet hij 24-25km/h
draven doet hij tot max 22-23km/h dan is zijn overgang naar galop
zijn snelste dat hij al gedaan heeft 43km/h maar dat was maar 200-300m achter een kat in de verte
wel eens een 37-38km/h toen een bende wielertoeristen ons overtak dan trok hij voor mee zo'n 2-3km
die gasten konden hun ogen niet geloven, ik 105kg om een oude moutenbike getrokken door een hond en tussen hun

nu hij heeft het kleur van een husky, maar soms de manieren ervan ook  :mrgreen:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #49 Gepost op: september 24, 2011, 16:18:05 »
Geen idee wat onze gemiddelde snelheid is. Ik probeer een tempo aan te houden dat ie net niet in gallop gaat, dus dat het bij een stevige draf blijft.
Vorige week 15km gedaan op exact 2 uur tijd. Maar dat was dan wel met een paar pauze's onderweg zodat ie even kon drinken en zodat we even een stukje konden wandelen. Gaat hier ook wel redelijk veel bergop, dus dan ben ik zelf ook al trager na een paar heuvels. :mrgreen:

Als ik de husky's hier aan het trainen ben dan is het telkens tussen de 14 en 16km/uur. Dat is dan wel met 12 voor de quad. Gaan ze trager dan geef ik zelf meer gas zodat ze terug naar de 15 gaan, en gaan ze sneller dan is dat maar voor een kleine 100m en dan zakken ze vanzelf terug naar 15km/uur.

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #50 Gepost op: september 27, 2011, 02:15:02 »
Geen idee wat onze gemiddelde snelheid is. Ik probeer een tempo aan te houden dat ie net niet in gallop gaat, dus dat het bij een stevige draf blijft.
Vorige week 15km gedaan op exact 2 uur tijd. Maar dat was dan wel met een paar pauze's onderweg zodat ie even kon drinken en zodat we even een stukje konden wandelen. Gaat hier ook wel redelijk veel bergop, dus dan ben ik zelf ook al trager na een paar heuvels. :mrgreen:

Als ik de husky's hier aan het trainen ben dan is het telkens tussen de 14 en 16km/uur. Dat is dan wel met 12 voor de quad. Gaan ze trager dan geef ik zelf meer gas zodat ze terug naar de 15 gaan, en gaan ze sneller dan is dat maar voor een kleine 100m en dan zakken ze vanzelf terug naar 15km/uur.
he Tom heb je 12 husky's ? dan wil ik er wel eens een lenen voor op de canicross

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal