collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: DYNASTY Belgisch Kampioen 2013  (gelezen 2427 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: DYNASTY Belgisch Kampioen 2013
« Reactie #20 Gepost op: juli 15, 2013, 10:05:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ben net even gaan piepen op de uitslagen.

Dynasty uit in de halve finale denk ik. Linzi in de finale 2e achter Bindi.

De reunen hebben zo hard gelopen dat je niet gelooft dat de automatische tijdsmeting niet stuk was. Bindi was 2j geleden de snelste hond in het veld. Nu liep ze gisteren 21,95s, de reuen 21,05 of zo...

Waar en hoe die honden gefokt worden weet ik niet, maar ze lopen als een trein, bijna letterlijk.

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: juli 15, 2013, 10:51:05 »
Ben net even gaan piepen op de uitslagen.

Dynasty uit in de halve finale denk ik. Linzi in de finale 2e achter Bindi.

De reunen hebben zo hard gelopen dat je niet gelooft dat de automatische tijdsmeting niet stuk was. Bindi was 2j geleden de snelste hond in het veld. Nu liep ze gisteren 21,95s, de reuen 21,05 of zo...

Waar en hoe die honden gefokt worden weet ik niet, maar ze lopen als een trein, bijna letterlijk.
bedankt voor de info !

Dan is er een grote evolutie gemaakt denk ik zo maar ik heb er ook geen verstand van.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2013, 12:36:09 »
bedankt voor de info !

Dan is er een grote evolutie gemaakt denk ik zo maar ik heb er ook geen verstand van.
Het is precies of ineens heeft iedereen een 'whippet' uit de USA. Er is veel kommentaar op de honden, maar de meesten laten er hun teef wel door dekken en nemen er wel pups van.  :wink:

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: juli 16, 2013, 10:32:49 »

een bewogen weekend ,  enerzijds moeten we supertevreden zijn , anderzijds zwaar ontgoocheld ,

deena lag der inderdaad uit in de halve finale , en hoe .......

ze liep totaal niet door , zeer slechte tijd
in de eerste reeks is ze naar het schijnt in de nek gebeten toen ze andere teef voorbij liep, en toen ze de zandbak inkwam is ze 3x over de kop geslagen   :?  na wat uitwandelen , rusten en terug wandelen leek ze der niets aan overgehouden te hebben .
Maar dan ...ze liep totaal niet door in halve finale en kon geen bochten nemen .  Gisteren reeds eerste cheq up gehad bij dierenarts en vrijdagmorgend kan ik met haar bij ellen martens passeren , daarna gaan we echt weten wat er aan de hand is , hopelijk is het niet te erg , gisteren ook nog ontdekt dat ze open ligt tussen haar kussens , wsl van zand en de hitte .

Maar anderzijds heeft JAY LINZI weer voor spectakel gezorgd door naast BINDI te blijven lopen in de eerste reeks tot aan de hokken van de 480m , de laatste meters kwam bindi er nog net voorbij , en Linzi liep een nieuw persoonlijk record en ging onder de magische 22sec.   , haar nieuwe PR is nu 21.94 sec   :)    wij super tevreden .

en ....... in de finale maakte ze weer een bliksemstart en liep gewoon 2 ŗ 3 meter weg van Bindi en van de nieuwe Ned kamp , enkel bindi kwam op het laatste terug en hield haar van de overwinning , onze kleine meid gng weer onder wit zwart naar de finale en werd weer zeer mooi 2de   :lol:

Jay Linzi is zeker en vast klaar voor een aanval op de titel van de 280m .

Jay Fast heeft niet meegelopen , lichte blessure aan teen na het BK vorige week in Westerlo .  We hopen haar ook weer terug klaar te hebben tegen het BK op de 280m en hopen dan met 3 teven op het podium te staan  :fuu:

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2013, 10:47:04 »
hoop dat het niet te erg is, en dat ze vrijdag een goeie massage krijgt.

3 teven op het podium zou super zijn, in iedergeval ze hebben het in zich,  dus  :thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juli 16, 2013, 12:14:50 »

Linzi is geweldig en loopt ook altijd dezelfde tijd ong. Geen gegoochel met halve en hele seconden. :clap:

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juli 16, 2013, 12:56:24 »

Linzi is geweldig en loopt ook altijd dezelfde tijd ong. Geen gegoochel met halve en hele seconden. :clap:

inderdaad  ,  haar PR tot nu toe stond op 22sec van vorig jaar ,

dit jaar had ze al 2 keer 22.04 en 22.03 gelopen, dus ze heeft er nog geen tiende afgedaan , maar voor ons toch echt een mooie prestatie van haar, ze bleef vechten tegen BINDI in die eerste reeks , en bindi geraakte er maar niet voorbij , tot net voorbij de hokken van de 480m , daar kwam ze los van linzi omdat ze wat naar buiten ging .

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juli 17, 2013, 07:37:48 »
Zijn de amerikaanse niet groter ? Zoja gaat dit op termijn niet aan snelheid inboeten als ze groter en groter worden ?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juli 17, 2013, 09:13:54 »
Zijn de amerikaanse niet groter ? Zoja gaat dit op termijn niet aan snelheid inboeten als ze groter en groter worden ?
Neen, vandaar dat ze groter gefokt worden. De greyhounds zijn 2 x zo groot en dat zijn de snelste honden op aarde.

Het probleem zit hem vooral in de echte maat. Een reu mag max 51 cm zijn, een teef 47cm. Elke whippet wordt officieel gemeten door een officiŽle jury.

Maar als ik soms zie dat er teven van min 51 cm en reuen van min 54 cm rondlopen, dan stel ik mij de vraag hoe die honden door de meting geraken. Van ver zie je dat die honden veel en veel te groot zijn.

Mijn teef is zonder foefelen 47cm. En die is verschillende cms kleiner dan sommige teven die ik daar zie rondlopen...

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juli 18, 2013, 00:43:30 »
Neen, vandaar dat ze groter gefokt worden. De greyhounds zijn 2 x zo groot en dat zijn de snelste honden op aarde.

Het probleem zit hem vooral in de echte maat. Een reu mag max 51 cm zijn, een teef 47cm. Elke whippet wordt officieel gemeten door een officiŽle jury.

Maar als ik soms zie dat er teven van min 51 cm en reuen van min 54 cm rondlopen, dan stel ik mij de vraag hoe die honden door de meting geraken. Van ver zie je dat die honden veel en veel te groot zijn.

Mijn teef is zonder foefelen 47cm. En die is verschillende cms kleiner dan sommige teven die ik daar zie rondlopen...

er lopen nu zelfs teven rond van 54cm of meer ,  en reuen van 56 of meer   :fuu:

en die zijn nu kwaad dat er een nieuw reglement gestemd is dat ALLE honden opnieuw zullen gemeten worden door een internationale jury alvorens te mogen starten op het EK    :wink:

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juli 18, 2013, 07:16:13 »
Dat zal spannend worden voor diegene die dicht aanleunen tegen de max grote, hopelijk komen de te grote honden toch nog goed terecht want kan mij voorstellen dat die dan niet meer van nut zullen zijn tenzij om te kweken met een veel kleiner reu of teef.

Ook hier is topsport aanleunen tegen de grenzen zeker  :wink:

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juli 21, 2013, 23:39:38 »
Vrijdag bij ellen Martens langs geweest , Dynasty  had een nekblokkage aan rechterkant en een blokkage in haar bekken aan de rechterzijde .

Lichte spierverrekking door de blokkage .

Ze zal in 2 weken kunnen meelopen op het BK 280m in Beringen 

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juli 22, 2013, 09:13:56 »
Vrijdag bij ellen Martens langs geweest , Dynasty  had een nekblokkage aan rechterkant en een blokkage in haar bekken aan de rechterzijde .

Dat is goed nieuws.  :thumbs:

Ben benieuwd wat Linzi en Jake gaan doen.

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juli 22, 2013, 09:52:46 »

Goed nieuws !

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juli 22, 2013, 11:06:30 »
Dat is goed nieuws.  :thumbs:

Ben benieuwd wat Linzi en Jake gaan doen.

ja , want Linzi staat echt heel scherp , ze reageert op alles wat beweegt , gisterenavond om half 11nog gaan trainen , en zelfs na een half uur van continu sprinten trekken was ze nog altijd super alert .  ze zou wel tegen het WK in september nog wat moeten afvallen  :)  maar voor het BK 280m is ze klaar .   Ze had op de gouden haas ook wel lichte spierverrekking opgelopen blijkbaar , ze is ook helemaal nagekeken door Ellen de vrijdag .

Tja , Dynasty zal direct mee weg moeten zijn in de finale  ( als ze al tot daar geraakt ) om Linzi van winst af te houden , maar Deena staat ook heel scherp en liet gisterenavond op training toch ook weer zien dat ze niet zoveel conditie kwijt is .
 Dus hopelijk is ze terug in conditie tegen de vierde augustus , woensdagavond speciale training met haar op de baan in beringen om haar wat feller te maken op de rail   :fuu:  die hazen in mijn diepvries gaan goed dienst doen   :shifty:  ze moet de wil hebben om te vechten voor dat haasje .  Op sleephaas gaat ze ervoor , maar op de rail is ze nog te timide   :?

Enne ......  er is een nieuwe jonge teef uit de B-klasse welke ook mee gaat lopen en een verschroeiende start heeft , Hello Darling .

en natuurlijk ook die kissy niet te vergeten .

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juli 22, 2013, 11:32:44 »
Er zijn er verschillende snelle, maar Fast en Linzi en Jake zijn echt wel snel die eerste meters.

Als ik kan kom ik kijken.

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juli 22, 2013, 12:28:25 »
Er zijn er verschillende snelle, maar Fast en Linzi en Jake zijn echt wel snel die eerste meters.

Als ik kan kom ik kijken.

okť , hopelijk kan je komen kijken dan   :)

yep , ze zijn supersnel , spijtig dat ze op het einde meestal wat stil vallen  :oops:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juli 22, 2013, 12:54:28 »
okť , hopelijk kan je komen kijken dan   :)

yep , ze zijn supersnel , spijtig dat ze op het einde meestal wat stil vallen  :oops:
Eens naar Kittel bellen om te vragen wat die krijgt 10km voor de streep.  :lol:

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juli 22, 2013, 13:10:25 »
Eens naar Kittel bellen om te vragen wat die krijgt 10km voor de streep.  :lol:

goeie tip   :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal