collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Belgisch Kampioenschap Schapendrijven 8/9 okt.:Verslag.  (gelezen 3201 keer)

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
Belgisch Kampioenschap Schapendrijven 8/9 okt.:Verslag.
« Gepost op: oktober 11, 2011, 22:20:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dit weekend ging het Belgisch Kampioenschap schapendrijven door in Wambeek voor Klasse1 en Klasse2 onder het strenge oog van Joris Broes,de jury.
Op zaterdag moest Cliff aantreden om 10.30u en als we de eerdere runs bekeken ,zagen het er geen gemakkelijke schapen uit.De meesten hadden problemen om ze naar de poorten te kunnen 'duwen',met als gevolg dat er al schapen in de nachtpenn gesprongen waren en de handler met een DIS van het veld kwam.
Gelukkig heeft Cliff het beter gedaan dan enkele van zijn voorgangers en hij heeft zijn run gelopen tot aan het shedden en dan was de tijd op.Echt tevreden waren we niet;hij had heel slordig gewerkt en al zijn poorten gemist.
Niet getreurd,op zondag moet er nog een run gelopen worden.
Blijkbaar wist hij dat hij iets goed te maken had en hij was er op zondag beter met zijn kopke bij.Hij bracht de schapen heel mooi door de eerste poort naar de paal,maar toen ging er wat fout en hadden ze wat moeite om de schapen links om de paal te laten keren.Cliff terug rond de schapen gestuurd en ditmaal had hij ze er mooi links achter.Daarna redelijk recht de schapen naar de linkse poort geduwd en mooi er door ,de rechtse poort heeft hij dan weer gemist.
Ditmaal ging het shedden een pak beter dan de zaterdag en was er nog tijd over om de schapen te pennen.Opdracht volbracht.
Aangezien het echt 'str*ntweer' was het hele weekend en wij toch niet meedingen naar een podiumplaats zijn wij na wat hete chocomelks huiswaarts getrokken.
Vandaag stonden de resultaten online en tot onze verbazing is Cliff op de valreep 10de geworden en laat hij nog 16 borders achter zich.
Voor een showborder die pas in juni zijn eerste trial liep,niet slecht.

Ik ben enorm fier op mijn venten. :bow:

Wakkere honden slapend maken.

Offline cherish

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
Re: Belgisch Kampioenschap Schapendrijven 8/9 okt.:Verslag.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2011, 22:31:48 »
Voor een showborder steekt hij er waarschijnlijk een paar de loef af! Wat zal dat geven met een werklijn..
Wens Johan een dikke proficiat van me!  :clap: :clap:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2011, 22:33:16 »
 :thumbs: Ik zou zeggen: Goed Gedaan! (maar ik weet dus niet of dat het geval was  :lol:)

Is dat btw soms niet in Diest te doen? Das hier vlakbij, moest dat zijn dat er eens iets te doen is waar ook publiek naartoe kan, graag een seintje, ik wil eens gaan kijken dan!

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2011, 22:35:59 »
Mooi!! :thumbs: :thumbs:

Proficiat!! :dance:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2011, 22:41:57 »
:thumbs: Ik zou zeggen: Goed Gedaan! (maar ik weet dus niet of dat het geval was  :lol:)

Is dat btw soms niet in Diest te doen? Das hier vlakbij, moest dat zijn dat er eens iets te doen is waar ook publiek naartoe kan, graag een seintje, ik wil eens gaan kijken dan!

Een paar trials terug was het in Halen.Volgende zaterdag in Grimbergen,dan werkproef in Rijkevorsel of Vlimmeren en 5/6 november in Beringen.

Edit:'t Is altijd prettig als anderen het nog slechter doen... :hmpf:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2011, 23:04:13 »

Edit:'t Is altijd prettig als anderen het nog slechter doen... :hmpf:

Zo is dat!  :mrgreen:

Beringen is ook in de buurt!

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2011, 23:28:21 »
  Zo is dat!  :mrgreen:

Beringen is ook in de buurt!

'k Zal nu serieus antwoorden. :wink:
Op zaterdag waren we eigenlijk niet tevreden.
Er waren er wel 9 van't plein gekomen zonder punten,maar Cliff heeft heel slordig gewerkt.Er was heel moeilijk rust in te krijgen en hij banjerde meer achter de schapen dan hij eigenlijk mooi werkte.
Was totaal niet mooi om naar te kijken,maar hij kon wel de schapen vooruit krijgen en hij is ze nergens onderweg kwijtgespeeld.Zodoe nde had hij nog punten.
De zondag waren we wel content,concentratie vanaf hij op het veld kwam en een veel rustiger manier van werken.Dat ze bijna aan de verkeerde kant van de paal uitkwamen,is niet Cliff zijn fout,maar van mijn man. :wink: Te laat beginnen bijsturen...
Maarja,als je dan merkt dat mensen die al veel langer trial lopen dan zij,achter hen in het klassement eindigen dan ben je wel heel content.Dan weet je dat je toch goed bezig bent en er is nog heel wat ruimte om nog te verbeteren.Zowel voor Cliff als voor Johan,die ook zelf nog veel fouten maakt.
Wij hadden het nadeel van altijd op tamme schapen te moeten werken,waardoor Cliff op wedstrijd heel moeilijk 'plat' te krijgen is achter de schapen.Meestal zijn dat daar vlugge lopers,die schapen en hij is dat dus niet gewoon.
Nu reclameerden er veel dat die schapen niet vooruit wilden en voor Cliff was dat dit maal een voordeel,want hij is dat gewend. :wink:

Zaterdag zijn we nog door gereden om 4 'vliegmachientjes' van schapen naar Halen om op te trainen.Nu zal hij ook wel leren liggen als het vluchtige schapen zijn.En zo blijf je een reden hebben om verder te trainen. :mrgreen:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2011, 23:54:36 »
'k Zal nu serieus antwoorden. :wink:
Op zaterdag waren we eigenlijk niet tevreden.
Er waren er wel 9 van't plein gekomen zonder punten,maar Cliff heeft heel slordig gewerkt.Er was heel moeilijk rust in te krijgen en hij banjerde meer achter de schapen dan hij eigenlijk mooi werkte.
Was totaal niet mooi om naar te kijken,maar hij kon wel de schapen vooruit krijgen en hij is ze nergens onderweg kwijtgespeeld.Zodoe nde had hij nog punten.
De zondag waren we wel content,concentratie vanaf hij op het veld kwam en een veel rustiger manier van werken.Dat ze bijna aan de verkeerde kant van de paal uitkwamen,is niet Cliff zijn fout,maar van mijn man. :wink: Te laat beginnen bijsturen...
Maarja,als je dan merkt dat mensen die al veel langer trial lopen dan zij,achter hen in het klassement eindigen dan ben je wel heel content.Dan weet je dat je toch goed bezig bent en er is nog heel wat ruimte om nog te verbeteren.Zowel voor Cliff als voor Johan,die ook zelf nog veel fouten maakt.
Wij hadden het nadeel van altijd op tamme schapen te moeten werken,waardoor Cliff op wedstrijd heel moeilijk 'plat' te krijgen is achter de schapen.Meestal zijn dat daar vlugge lopers,die schapen en hij is dat dus niet gewoon.
Nu reclameerden er veel dat die schapen niet vooruit wilden en voor Cliff was dat dit maal een voordeel,want hij is dat gewend. :wink:

Zaterdag zijn we nog door gereden om 4 'vliegmachientjes' van schapen naar Halen om op te trainen.Nu zal hij ook wel leren liggen als het vluchtige schapen zijn.En zo blijf je een reden hebben om verder te trainen. :mrgreen:

En dat vind ik dus zo geweldig aan deze vormen van 'hondensport', zoveel verschillende factoren die alles kunnen beïnvloeden, heel weinig zekerheden, elke training op elke andere plaats is anders, enz...

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2011, 00:15:11 »
En dat vind ik dus zo geweldig aan deze vormen van 'hondensport', zoveel verschillende factoren die alles kunnen beïnvloeden, heel weinig zekerheden, elke training op elke andere plaats is anders, enz...

Inderdaad,niks ligt vast op voorhand.Iemand die op zaterdag de beste run gelopen heeft,is zijn podiumplaats op zondag kwijtgespeeld.
Een trial bestaat altijd uit 2 dagen en de 2de dag kun je ofwel inhalen ofwel veel verliezen.En je zit nog altijd met de factor 'schapen'.Iedereen krijgt telkens 4 nieuwe schapen,zodus die zijn voor niemand voorspelbaar.Je moet het doen met wat je krijgt.
Meestal liggen de eerste 5 al wel vast,dat weet je want je kent de honden en de handlers,maar daarna begint de race om binnen de eerste 10 te eindigen.Je zit met het grootste aantal deelnemers die elkaar waard zijn en dan hangt het er natuurlijk van af of die al dan niet een goede run lopen.En nu hadden wij eens geluk met de schapen en zo zijn ze er nog net bij.

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2011, 06:52:48 »
Nooit nie content zijn elske! :wink:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:01:38 »
Nooit nie content zijn elske! :wink:

Waarom peis je dat hij je vanavond een 'bezoekje' brengt. :denk:
't Is zeker niet voor je schoon ogen... :fuu:

Je hebt content zijn en content zijn,hé. :wink:
Ge weet jij wel dat mijn vent niet zo content is dat hij nu peist dat hij op zijn lauweren kan rusten.
Maar momenteel zijn we content met de vorderingen dat Cliff nog steeds maakt.
En als je dan zoals dit weekend ziet dat je eindelijk ook 2 dagen aan die paal kunt blijven staan en zoals zondag ,eindelijk eens ziet dat Cliff effectief kan deftig werken van in't begin,dan doet dat deugt.
Dat er nog veel ruimte voor verbetering is,dat weten wij ook.
We gaan maar 1 dag content geweest zijn,want (morgen)vanavond zal er hem wel iemand gras doen eten. :lol:  :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2011, 09:32:20 door Fay-Heathcliff »

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:05:51 »
Waarom peis je dat hij je vanavond een 'bezoekje' brengt. :denk:
't Is zeker niet voor je schoon ogen... :fuu:
Zal dan toch voor gesloten poort staan want was pas morgen afgesproken!
En ik heb alleen maar mijn schoon ogen te bieden,voor tips en tricks moet ge eerst veel geld op tafel smijten zulle! :mrgreen:

Offline Lynn85

• hondenvriend pro
  • *
  • 32 HV-Punten
    • 2 sets of ears
« Reactie #12 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:10:56 »
Waar in Beringen gaat dat door?
Ik ben eens ooit gaan kijken, maar dat vond ik toen niet zo 'spectaculair'. Het leek niet heel vlot te gaan bij geen een van de hondjes.
Leuke sport!!

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:24:06 »
Ik ben eens ooit gaan kijken, maar dat vond ik toen niet zo 'spectaculair'. Het leek niet heel vlot te gaan bij geen een van de hondjes.
Leuke sport!!
Is meestal beringen mijn,langs ne grote weg maar sla mij dood want ben adres kwijt.
En hangt er wat vanaf welke klasse je gaat kijken,klasse 1 zijn de beginnende honden en dat kan inderdaad weinig spectaculair lijken(iedereen moet leren hé)
Klasse 3 is de top en dat zal al wa spectaculairder ogen zeker gezien de grote afstanden.

Offline Lynn85

• hondenvriend pro
  • *
  • 32 HV-Punten
    • 2 sets of ears
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:30:49 »
Is meestal beringen mijn,langs ne grote weg maar sla mij dood want ben adres kwijt.
En hangt er wat vanaf welke klasse je gaat kijken,klasse 1 zijn de beginnende honden en dat kan inderdaad weinig spectaculair lijken(iedereen moet leren hé)
Klasse 3 is de top en dat zal al wa spectaculairder ogen zeker gezien de grote afstanden.
Ik weet niet welke klasse het toen was eigenlijk. We gingen mee kijken met iemand die mee deed, waar we toen les van kregen.

Misschien iemand anders die een adres weet? Of toch iets in de buurt? En wanneer moet dan bv klasse 3?

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:31:15 »
Zal dan toch voor gesloten poort staan want was pas morgen afgesproken!
En ik heb alleen maar mijn schoon ogen te bieden,voor tips en tricks moet ge eerst veel geld op tafel smijten zulle! :mrgreen:

Oei,'k ben een dag verkeerd,dat komt er van hé als je begint te zweven.  :coolz:

Ons briefkes van 51 zijn op.
Maar nu dat je klasse3 loopt ging dat toch niet genoeg meer zijn zeker. :denk:
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2011, 09:34:45 door Fay-Heathcliff »

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: oktober 12, 2011, 10:13:38 »

Maar nu dat je klasse3 loopt ging dat toch niet genoeg meer zijn zeker. :denk:
Vanaf nu zijn het briefkes van 101. :mrgreen:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2011, 10:13:35 »
leuk om te lezen!! :thumbs:

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2011, 20:39:08 »
Leuke sport!!
Is trouwens op 5 en 6 november terug in Beringen.Zal het adres hier zetten zodra ik het weet!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal