collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: apporteren.  (gelezen 1175 keer)

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.cavaliersvlaamsetafel.be/
apporteren.
« Gepost op: maart 08, 2011, 21:16:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik hoop dat ik op de juiste plaats zit met mijn vraag. :weetniet:

Nu onze Billie er niet meer is, probeer ik de conditie van Bowie (en de mijne) weer wat omhoog te krikken.
Ik heb een plaatsje gevonden waar ik met een balletje kan gooien en uiteraard is het de bedoeling dat Bowie dat gaat ophalen en terugbrengt.
Hier thuis lukt dat vrij goed; hij brengt het "bijna" tot bij me, maar buiten.....  :roll:
Als ik de bal gooi, crosst hij erachter maar pakt het niet op (dus brengt het ook niet terug).
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2011, 21:18:22 door karinaknokke »

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
Re: apporteren.
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2011, 00:24:34 »
Zelf achter lopen en het zelf pakken en er dan heel overdreven blij mee zijn? :mrgreen:
Geen idee anders. Meestal willen ze iets waar je zelf enthousiast over bent wel heel graag hebben, dus ik denk dat je hem gewoon moet leren dat een balletje er veel leuker is dan het eruit ziet.
Of anders er een touwtje aan vastmaken zodat je het balletje terug naar je toe kunt trekken als je het hebt weggesmeten? Iets dat beweegt is altijd interessanter dan iets dat stil ligt.

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2011, 00:31:09 »
Kent hij het commando "vast" of "pak het" of iets in die aard?

Ik heb Phelan eerst dat aan geleerd. Commando "pak het" gevolgt door een trekspel.
Toen hij dat kon, liet ik in een trekspel los, bleef ter plekke staan en dan was het wachten tot de dag dat Phelan kwam stompen tegen mn handen om nog te spelen (heeft ffkes geduurd...zo'n euhm paar maand :doh:)
En dan begonnen met 1 stapje achteruit te zetten, hond brengt, trekspel,...2 stapjes, 3 stapjes,...
En pas toen ben ik begonnen met het apportje weg te gooie, eerst op nog geen halve meter van mij.
En ja zo blijven oefenen, tot op de dag meneer zijn apport ging halen & terug bracht :mrgreen: The best day of my life! Na bijna een jaar zwoegen, apporteerde hij! :dance:

Offline Tara 001

• warme hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2011, 01:36:49 »
Tara heb ik eerst de commando's vast & los aangeleerd .Daarna begonnen met bal of ander speeltje weg te gooien  & vragen om de bal terug te brengen. Waneer ze hem niet terug bracht ,stopte ik met spelen  ,na verloop van tijd kwam ze hem vanzelf brengen.Als we nu spelen met de bal en ik wil stoppen dan brengt ze hem steeds dichter tot ik toegeef om verder te spelen en blijft bij de bal dan zitten wachten . :lol:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2011, 14:38:35 »
Tara heb ik eerst de commando's vast & los aangeleerd .Daarna begonnen met bal of ander speeltje weg te gooien  & vragen om de bal terug te brengen. Waneer ze hem niet terug bracht ,stopte ik met spelen  ,na verloop van tijd kwam ze hem vanzelf brengen.Als we nu spelen met de bal en ik wil stoppen dan brengt ze hem steeds dichter tot ik toegeef om verder te spelen en blijft bij de bal dan zitten wachten . :lol:
Als ik dat doe met Phelan, is em weg ze :mrgreen: Dan gaat em snuffelen.
Ik ben trouwens van de mening, als ge u hond vraagt om te apporteren en hij doet het niet dan vraagt ge het nog is. Ge geeft hem uiteindelijk een commando, en ik vind dat een hond dat uit MOET voeren. Als ik straks ga apporteren en meneerke heeft geen zin meer en laat de bal daar liggen, dan ga ik volgende keer wrs op mn kop mogen staan dansen maar als hij niet wil apporteren doet hij het niet (haja want de vorige keer mocht hij gwn zijn ding doen, ipv het commando uit te voeren).
Je moet beetje kijken naar hoe u hond is. Kan geloven dat sommige honden uiteindelijk wel zullen komen 'stoempen' om verder te spelen, maar bij Phelan lijkt die kans mij héél klein :mrgreen:

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2011, 18:39:57 »
Ik heb de reacties heel aandachtig gelezen.
Inplaats van een balletje, waar je niet kunt aan laten trekken, ga ik hier thuis al eens proberen te oefenen met een kleine flostouw.
Trekken kan hij, iets gaan pakken ook, maar terugbrengen is niet zo evident.
Nu vraag ik me af: stel dat ik iemand vind (weet begot niet wie momenteel) waarvan de hond goed kan apporteren, zou dat helpen voor Bowie om te snappen wat hij moet doen?

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2011, 19:15:10 »
Ik heb de reacties heel aandachtig gelezen.
Inplaats van een balletje, waar je niet kunt aan laten trekken, ga ik hier thuis al eens proberen te oefenen met een kleine flostouw.
Trekken kan hij, iets gaan pakken ook, maar terugbrengen is niet zo evident.
Nu vraag ik me af: stel dat ik iemand vind (weet begot niet wie momenteel) waarvan de hond goed kan apporteren, zou dat helpen voor Bowie om te snappen wat hij moet doen?
Ik denk het niet...
Vriendin van me hare labrador apporteert ook niet. Hij gaat zn apport wel nemen, maar hij brengt hem niet terug. We hebben al vaak Phelan laten apporteren, Bo dr mee achter gestuurd...maar dat helpt echt niks.
Vandaag benk bij haar thuis geweest, kheb eerst paar keer commando "pak het" gegeven. Dan trekspel gestart, tot em goed zot stond, apportje meterke weg gegooit en hij was zo zot dat em het ging halen & terugbracht. Mn vriendin viel om van verbazing...ma kijk, zo snel kan het dus gaan :weetniet: Ligt de apport te ver, dan is hij niet meer intressant. Dus gewoon beginnen met kleine stukjes.
Da merkte ik bij Phelan ook, zolang de apport in beweging was (dus door de lucht vloog) was dat WOOOW SUPER! De moment dat de apport de grond raakte, en bleef liggen, liep Phelan er gewoon voorbij. Bo heeft dus net hetzelfde probleem :mrgreen:

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2011, 19:30:54 »
Waarom wonen wij zover uit elkaar he?  :doh: anders was je van harte welkom hoor.  :wink:

Morgen start ik ermee. (hij ligt te slapen nu).

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2011, 20:20:57 »
Waarom wonen wij zover uit elkaar he?  :doh: anders was je van harte welkom hoor.  :wink:

Morgen start ik ermee. (hij ligt te slapen nu).
Lol, voor het zelfde geld krijg ik het jou hond niet aangeleerd he.
Zij heeft ne Labrador, als pupke van 8weken ging diene zijn speeltje al halen (en volgens mij bracht em het toen zelfs terug! maar nadien zwaar ziek geworden en eenmaal terug genezen eerst beetje verwend).
Het zat er dus wel degelijk in, ik wist dat Bo kon apporteren...tmoest er alleen nog uitkomen. En dan moet ge de 'juiste' dingen doen, zoals u apport maar een meterke weg gooien ipv door de kamer smijten waardoor de apport onder de tafel ligt en de hond moet gaan zoeken waar de apport ligt. Als u hond niet zo zot staat van zijn speeltje, dan moet ge het niet zo moeilijk gaan maken :)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal