@pipo : wij komen kijken om hoe laat ga jij ?dan kunnen we der samen ene drinken ;) grtz joël & sylvie
Waarschijnlijk zondag? Maakt niet uit, zeg maar een uur. 13u? Of in de vm?
Als dit door gaat dan stel iK me de vraag of dit wel verantwoord is bij dit weer ? Of gaat dit ten koste van de hond ?
Ik heb nog geen wedstrijden weten aflasten wegens te warm weer. In geen enkele sport volgens mij. Volgens mij hebben ze wel al de hoogte van de sprongen ooit verlaagd. Er wordt vanuit gegaan dat je zelf als baas nadenkt over wat je hond kan en wat niet en daarenboven is er ook een hoop sociale controle. Als ik een hond zie afzien van de hitte, zal ik er wel iets van zeggen. Wat mensen thuis met hun hond doen, weet je nooit, wie weet gingen ze er wel 3 uur mee wandelen in de hitte. Dan vind ik een parcours van geen minuut, met een goed opgewarmde hond (dus geen hond met koude spieren vanuit de auto met airco halen en meteen het terrein opgooien) en zeker daarna ook een goede cooling down, in de schaduw, veel minder een probleem. Wij geven morgen ook gewoon les, we voorzien meer water, ik neem wat handdoeken mee en ga zien of ik nog een badje vind. De honden wachten in de schaduw, we zetten kleine, maar technische stukjes, korten de les in en de sprongen staan lager. Ik vind het zeker op een hondenschool interessant om met de warme les te geven, omdat je de mensen dan meteen kan meegeven hoe ze hun hond op een verantwoordelijke manier kunnen afkoelen met die hitte. Ik hoop dat dit een voldoende antwoord was, als je verder wilt discussiëren, open dan maar een nieuw topic.
En als ik dan de sfeerfoto's van vandaag bekijk ....
Wat bedoel je? Wat zie je dan? Ik ben gaan kijken en geen enkele hond scheen last te hebben van de inspanning. De honden die merkelijk trager waren, zouden niet sneller geweest zijn in kouder weer. Ik zie maar 1 foto waarvan jezegt: "Dit kan echt niet! Verwijder die maar!!!!!"!!!!!!!!!!!!!!!!
die 1 foto is die van die toeschouwer zekers ik vond dat je er goed opstond ;) het is eentje van de 20 die ik van je genomen heb , de rest was mislukt