collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat vinden jullie hier van?  (gelezen 3427 keer)

Offline TerriPoody

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 979 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Lives with, for & thanks to dogs
Re: Wat vinden jullie hier van?
« Reactie #20 Gepost op: februari 11, 2013, 23:10:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ja, het is jammer dat niet meer mensen bv. voor een whippet kiezen in de hondensport.
Ik vind het persoonlijk altijd zalig om te zien hoe mensen met een zogezegd "atypisch" ras voor een bepaalde sport er toch aan beginnen.
Maar ik denk, zoals je hierboven schrijft, dat een whippet ook wel super resultaten zou kunnen halen, zal idd meer inspanning vragen maar het zou uiteindelijk best wel mooie prestaties kunnen opleveren denk ik...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: februari 11, 2013, 23:29:19 »
Geeft trouwens ook meer voldoening vind ik als je met een "moeilijker" ras iets bereikt.
Ik heb hier ook één van de "intelligente" rassen rondlopen, m'n dwergpoedel, makkelijk iets aan te leren, inderdaad.
(Je leert ze dan waarschijnlijk ook snel de verkeerde dingen aan maar dat ligt dan aan jezelf  :lol: )
Ikzelf vind het ferm makkelijk om zo'n hond te hebben...

M'n border terriers zijn koppiger van natuur (Fiore toch alleszins) en het is niet altijd even makkelijk om hen zomaar te sturen zoals je wilt.
Maar als dat met hen lukt, is het dubbel zo plezant, heb dus met m'n "makkelijke" hond agility geleerd en ga het nu proberen met de terriers.
Is geen vergelijking met de whippet natuurlijk, een border terrier wordt vaak ingezet in de agility.

Maar er zijn makkelijkere rassen om te trainen dan de border terrier dus er moeten toch evengoed liefhebbers zijn van de whippet die er mee willen gaan sporten?
En dan toch ook een deel die echt op hoog niveau willen gaan sporten, als je spreekt over heel Europa?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2013, 23:38:16 »
Ja, het is jammer dat niet meer mensen bv. voor een whippet kiezen in de hondensport.
Ik vind het persoonlijk altijd zalig om te zien hoe mensen met een zogezegd "atypisch" ras voor een bepaalde sport er toch aan beginnen.
Maar ik denk, zoals je hierboven schrijft, dat een whippet ook wel super resultaten zou kunnen halen, zal idd meer inspanning vragen maar het zou uiteindelijk best wel mooie prestaties kunnen opleveren denk ik...
Je moet gewoon een goede hond hebben. Dan loopt er 1 whippet mee en dan wordt  die getoetst aan de top uit de 150 bc's die er rondlopen, maar dat is niet eerlijk. Er lopen ongetwijfeld veel betere whippets rond.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2013, 23:40:30 »
Geeft trouwens ook meer voldoening vind ik als je met een "moeilijker" ras iets bereikt.
Ik heb hier ook één van de "intelligente" rassen rondlopen, m'n dwergpoedel, makkelijk iets aan te leren, inderdaad.
(Je leert ze dan waarschijnlijk ook snel de verkeerde dingen aan maar dat ligt dan aan jezelf  :lol: )
Ikzelf vind het ferm makkelijk om zo'n hond te hebben...

M'n border terriers zijn koppiger van natuur (Fiore toch alleszins) en het is niet altijd even makkelijk om hen zomaar te sturen zoals je wilt.
Maar als dat met hen lukt, is het dubbel zo plezant, heb dus met m'n "makkelijke" hond agility geleerd en ga het nu proberen met de terriers.
Is geen vergelijking met de whippet natuurlijk, een border terrier wordt vaak ingezet in de agility.

Maar er zijn makkelijkere rassen om te trainen dan de border terrier dus er moeten toch evengoed liefhebbers zijn van de whippet die er mee willen gaan sporten?
En dan toch ook een deel die echt op hoog niveau willen gaan sporten, als je spreekt over heel Europa?
In Slovenië is er iemand en in Canada in agility, maar agility is daar zeer 'in'. In flyball in usa en canada zijn er meerdere en daar zijn ze aan de absolute top.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: februari 12, 2013, 00:03:01 »
Je moet gewoon een goede hond hebben. Dan loopt er 1 whippet mee en dan wordt  die getoetst aan de top uit de 150 bc's die er rondlopen, maar dat is niet eerlijk. Er lopen ongetwijfeld veel betere whippets rond.

Ja, die veel betere whippets die worden natuurlijk gewoon niet ingezet
Bij een ras dat veel gekozen wordt voor zo'n sport, is de kans veel groter dat de goeie eruit gehaald worden

In Slovenië is er iemand en in Canada in agility, maar agility is daar zeer 'in'. In flyball in usa en canada zijn er meerdere en daar zijn ze aan de absolute top.

Misschien moet je zelf eens de trend gaan zetten hier in België?  :lol:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: februari 12, 2013, 08:57:14 »

Misschien moet je zelf eens de trend gaan zetten hier in België?  :lol:
Doe ik in flyball.  :wink:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: februari 12, 2013, 10:06:13 »
Ik denk eerder dat een whippet nog beter wordt (in beide sporten) als hij zelf ook voldoening haalt uit het lopen op zich.
En ik bedoel dan niet ergens achterlopen en dat vastkrijgen... Maar gewoon genieten van op volle snelheid te lopen. Dan krijg je een hondje dat wil werken voor zijn baas, voor het wild vast te krijgen. En met zo'n hondje kan je ook weg in agility.

In tegenstelling tot een whippet die loopt om ergens achter te lopen en dat vast te krijgen. Die Whippet moet je telkens opnieuw gemotiveerd krijgen om te willen lopen op topsnelheid.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: februari 12, 2013, 11:43:43 »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2013, 12:22:34 »
Ik denk eerder dat een whippet nog beter wordt (in beide sporten) als hij zelf ook voldoening haalt uit het lopen op zich.
En ik bedoel dan niet ergens achterlopen en dat vastkrijgen... Maar gewoon genieten van op volle snelheid te lopen. Dan krijg je een hondje dat wil werken voor zijn baas, voor het wild vast te krijgen. En met zo'n hondje kan je ook weg in agility.

In tegenstelling tot een whippet die loopt om ergens achter te lopen en dat vast te krijgen. Die Whippet moet je telkens opnieuw gemotiveerd krijgen om te willen lopen op topsnelheid.
Idd en dat lukt niet en daarom ben ik op zoek.  :thumbs:

Offline lonneke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: februari 20, 2013, 20:54:26 »
ik loop met x whippets  :mrgreen:
Vind deze whippets heel leuk gaan.
1e filmpje is technisch dus de handler moet erbij in de buurt blijven
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko & Cooper

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal