collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat vinden jullie hier van?  (gelezen 3430 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Wat vinden jullie hier van?
« Gepost op: februari 03, 2013, 21:41:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi, ik heb al eens een beoordeling gevraagd, maar mag ik jullie mening nog eens horen voor deze run?

Dank je.

En van deze? van 2:45 tem 3:06

http://www.bwfamily.tv/interfaces/video.php?beitrag=38121

« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 22:11:31 door pipo de clown »

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vinden jullie hier van?
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2013, 22:25:00 »
das een springkonijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Offline sasko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2013, 00:56:10 »
de hond wordt niet gestuurd, en omdat de geleider naast de hond blijft lopen,
verliest de hond heel veel tijd, want een hond zal altijd vertragen als de geleider
naast hem loopt.  Dit is agility op de "oude manier", en zeker geen free style.
Er zijn nog veel mensen die zo lopen, maar  op wedstrijd  vind je
de free stylers altijd bij de eersten.

Offline TeamUp

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
    • TeamUp
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2013, 15:01:10 »
Waar wil je een mening over? Techniek van de handler, (spring-)techniek van de hond, het parcours...?

@ Sasko: Ik zie in dit parcours niet zo veel mogelijkheden waar de hond zelfstandiger zou kunnen werken. Naar de finish gaat hij wel degelijk vooruit, verder is het een vrij technisch parcours waardoor je kort bij de hond moet zijn.

De handler maakt een paar "onhandige" keuzes/ timing waardoor hij een aantal keer de hond in de weg staat, maar ik vind het zeker niet slecht.

Tweede filmpje niet bekeken, duurt 12 minuten.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2013, 15:34:25 »
Waar wil je een mening over? Techniek van de handler, (spring-)techniek van de hond, het parcours...?

@ Sasko: Ik zie in dit parcours niet zo veel mogelijkheden waar de hond zelfstandiger zou kunnen werken. Naar de finish gaat hij wel degelijk vooruit, verder is het een vrij technisch parcours waardoor je kort bij de hond moet zijn.

De handler maakt een paar "onhandige" keuzes/ timing waardoor hij een aantal keer de hond in de weg staat, maar ik vind het zeker niet slecht.

Tweede filmpje niet bekeken, duurt 12 minuten.
Dat tweede duurt 21s.  :wink:

Het lijkt me idd ook een technisch parcours.

Wat je van de hond zijn manier van lopen/toewijding vindt.

Ik had het al eens  gevraagd bij een ander filmpje, dus ik val in herhaling, ik weet het, maar ik wil een duidelijk beeld van het niveau vd hond.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2013, 08:38:05 »
Ik vind dat dat hondje dat echt héél goed doet, zeker voor een whippetje!!

Mooie snelheid, geen te ruime bochten, kan mooi vooruit gestuurd worden.
Het eerste parcour is ook niet echt een parcour waar je veel afstand van je hond kan nemen. Baasje geeft alles mooi aan vind ik en hond reageert er goed op.

Baasje staat idd soms in de weg van de hond, maar vind het toch knap! :thumbs:

Wat je van de hond zijn manier van lopen/toewijding vindt.

Vind dat het hondje toch een mooie focus heeft :thumbs:

Heb je er nog andere filmpjes van?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2013, 09:04:30 »
Ik vind dat dat hondje dat echt héél goed doet, zeker voor een whippetje!!

Mooie snelheid, geen te ruime bochten, kan mooi vooruit gestuurd worden.
Het eerste parcour is ook niet echt een parcour waar je veel afstand van je hond kan nemen. Baasje geeft alles mooi aan vind ik en hond reageert er goed op.

Baasje staat idd soms in de weg van de hond, maar vind het toch knap! :thumbs:

Vind dat het hondje toch een mooie focus heeft :thumbs:

Heb je er nog andere filmpjes van?
:hmpf:

deze whippet is A3 en agility is zijn 2e sport. Hij was goed op de renbaan, heel goed zelfs, dus agility is een hobby.

Mijn bedoeling is om erachter te komen dat die hond niet alleen gemotiveerd is om ergens achter te lopen (het kunsthaas op de renbaan), maar ook van nature gemotiveerd is om te spelen. Van whippets op de renbaan weet je dat niet altijd.

Het parcours is idd vrij technisch doordat de horen aan 'de andere zijde' moeten genomen worden.

Maar je antwoord is idd in de richting waaruit ik reactie verwachte.

Ik zal er vanavond nog plaatsen. Want je ziet hem niet zo goed met dat bleek vel in het zand.   

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2013, 22:04:44 »
Beide honden hebben "drive" en da's super . De rest is aan de handler ...en als die het goed doet en er een team gevormd wordt dan komen de resultaten .

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2013, 22:32:55 »
Beide honden hebben "drive" en da's super . De rest is aan de handler ...en als die het goed doet en er een team gevormd wordt dan komen de resultaten .
Ik denk ook dat de hond de natuurlijke motivatie heeft. Kan in principe moeilijk anders wanneer je in A3 loopt, maar wilde het even horen. Op de renbaan was hij erg goed, maar vermits ze daar enkel achtervolgen weet je nooit welke hond de natuurlijke motivatie heeft.

Bedankt allemaal.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2013, 09:03:05 door pipo de clown »

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2013, 23:29:15 »
Ik denk ook dat de hond de natuurlijke motivatie heeft. Kan in principe moeilijk anders wanneer je in A3 loopt, maar wilde het even horen. Op de renbaan was hij erg goed, maar vermits ze daar enkel achtervolgen weet je nooit welke hond de natuurmijke motivatie heeft.

Bedankt allemaal.

Ik ben wel benieuwd naar nog andere filmpjes van dit hondje, want vind het mooi om te zien! :thumbs:

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 11, 2013, 19:59:49 »
Willen lopen op een renbaan is , denk ik , nog iets heel anders dan agility lopen . Ik ken niets van windhondraces maar denk dat het daar toch vooral hun jachtinstinct is dat hen doet lopen . Bij agility gaat het toch meer om de fun en het teamwork met het baasje . Als je een jachtgerichte hond zover krijgt om zijn neus opzij te zetten en alles te geven voor het baasje dan zeg ik : chapeau !
Vele jachthonden zijn heel atletisch en in feite prima in staat om het op te nemen tegen de bijna onklopbare Border Collies maar "de neus "beslist daar soms anders over ....

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: februari 11, 2013, 20:10:35 »
Willen lopen op een renbaan is , denk ik , nog iets heel anders dan agility lopen . Ik ken niets van windhondraces maar denk dat het daar toch vooral hun jachtinstinct is dat hen doet lopen . Bij agility gaat het toch meer om de fun en het teamwork met het baasje . Als je een jachtgerichte hond zover krijgt om zijn neus opzij te zetten en alles te geven voor het baasje dan zeg ik : chapeau !
Vele jachthonden zijn heel atletisch en in feite prima in staat om het op te nemen tegen de bijna onklopbare Border Collies maar "de neus "beslist daar soms anders over ....
Bij de whippet is de neus niet zo'n probleem, maar de motivatie. Renbaan  is puur achtervolgen, dat doen de meesten. Dit en flyball is anders, daarvoor moeten ze zelf alles willen geven en dat is moeiljker te vinden, omdat er weinig in competitie zijn.

Maar een goede whippet kan het evengoed op het hoogste niveau, dat bewijzen ze op flyball. En ondertusen is er een tweede whippet in A3.

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: februari 11, 2013, 20:51:38 »
Volgens mij is er verder ook nog een wezenlijk verschil tussen races/flyball en agility nl. wendbaarheid . Verbeter me als ik het mis heb maar windhonden zijn gebouwd om snelheid te maken op rechte stukken en zijn , in vergelijking met bv. met Border Collies , Belgische Herders , niet zo soepel in korte bochten .

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2013, 21:45:57 »
Heb jij zelf plannen in agility-richting Pipo of is dit topic gewoon uit interesse?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: februari 11, 2013, 21:49:57 »
Volgens mij is er verder ook nog een wezenlijk verschil tussen races/flyball en agility nl. wendbaarheid . Verbeter me als ik het mis heb maar windhonden zijn gebouwd om snelheid te maken op rechte stukken en zijn , in vergelijking met bv. met Border Collies , Belgische Herders , niet zo soepel in korte bochten .
Hier ben ik het niet mee eens. In vergelijking met MH en Bc zijn whippets veel beweeglijker.  Ze zijn gefokt om op volle snelheid op oneffen terrein achter een haas te gaan.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: februari 11, 2013, 21:50:39 »
Heb jij zelf plannen in agility-richting Pipo of is dit topic gewoon uit interesse?
Ik volg agility op youtube uit interesse. Dit filmpje is om een dekreu te vinden.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2013, 21:51:10 »
Ik volg agility op youtube uit interesse. Dit filmpje is om een dekreu te vinden.

:thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2013, 21:54:09 »
:thumbs:
Elke whippet is gemotiveerd wanneer hij iets kan achtervolgen. Weinig whippets zitten in Europa in de hondensport. Het is dus moeilijk om te weten te komen of een whippet een pure achtervolger is, of dat hij van nature gemotiveerd is. 

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2013, 22:11:59 »
Je schrijft moeilijk maar het is dus wel mogelijk...
Hoe kom je daar dan achter, door zaken als agility?
Omdat hij daar niet puur achtervolgt maar gestuurd wordt en gemotiveerd samenwerkt met z'n baasje?
Waarmee ik niet wil zeggen dat er in bv. flyball niet samengewerkt wordt natuurlijk.
Maar daar wordt er misschien toch meer op z'n instinct gewerkt?

« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 22:15:34 door TerriPoody, Reden: aanvulling »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2013, 22:23:13 »
Je schrijft moeilijk maar het is dus wel mogelijk...
Hoe kom je daar dan achter, door zaken als agility?
Omdat hij daar niet puur achtervolgt maar gestuurd wordt en gemotiveerd samenwerkt met z'n baasje?
Waarmee ik niet wil zeggen dat er in bv. flyball niet samengewerkt wordt natuurlijk.
Maar daar wordt er misschien toch meer op z'n instinct gewerkt?
Ook flyball is volledig zelfstandig. Ze moeten zelf willen en durven lopen, er is geen achtervolg-motivatie.
Net zoals in agility moet de hond gemotiveerd zijn om er zelf doorheen te vlammen.

Uiteraard is het mogelijk, er zijn veel sportwhippets. Alleen vind je ze niet, omdat ze niet in de hondensport zitten. Tussen die renhonden zitten fantastische sporthonden, maar niemand durft het aan in Europa om eens te kiezen voor een whippet. Ze lopen liever met een 2e klas bc.  Nu, ook ene whippet geeft geen garantie, geen enkele pup trouwens. Maar een bc is veel makkelijker te trainen.

Wij hebben nu reeds 2 weken een mechel in training. Die mensen weten niet hoe gemakkelijk ze het hebben. Onwaarschijnlijk hoe snel dat beest leert.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal