collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: standpunt FCI tov WAO  (gelezen 2004 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
Re: standpunt FCI tov WAO
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2013, 10:23:55 »
Het wordt eens tijd dat deze ergerlijke demagogie en het monopolie van de KKUSH aan de kaak wordt gesteld. Het draait bij hen al lang niet meer om het plezier van hond en handler, maar om pure macht. Het is goed dat ze eens tegen een blok lopen dat waarschijnlijk sterker is dan henzelf. Want als individu og club tegen de KKUSH ingaan is blijkbaar niet gemakkelijk. Ben ik blij dat ik dogfrisbee doe... Al zijn er daar ook weer nadelen aan. Maar ik wordt tenminste niet gestraft omdat ik een wedstrijdje met mijn honden speel. En niet benadeeld omdat ik een kruisingske heb.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2013, 10:35:50 door fungus »

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2013, 18:34:33 »
een voetballer kan toch ook niet en voor Brugge en voor Anderlecht spelen ... Men zegt je niet dat je niet bij anderen mag gaan spelen, maar wel dat als bij een ander speelt dan niet bij hun. ik heb er geen probleem mee.
Trouwens naar ik gehoord heb is het veel spierballen gerol maar geen actie :)

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2013, 19:07:18 »
een voetballer kan toch ook niet en voor Brugge en voor Anderlecht spelen ... Men zegt je niet dat je niet bij anderen mag gaan spelen, maar wel dat als bij een ander speelt dan niet bij hun. ik heb er geen probleem mee.
Trouwens naar ik gehoord heb is het veel spierballen gerol maar geen actie :)
Maar die voetballer kan wel bij Anderlecht spelen bij de BKVB, fietsen bij de KBWB en volleybal spelen bij de KBVB zonder bij Anderlecht buiten gezet te worden door Vandenstock onder dwang van De Keersmaecker.

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2013, 19:26:16 »
Maar die voetballer kan wel bij Anderlecht spelen bij de BKVB, fietsen bij de KBWB en volleybal spelen bij de KBVB zonder bij Anderlecht buiten gezet te worden door Vandenstock onder dwang van De Keersmaecker.
vergeet dat maar, ik ken een jongen die in de jeugd speelt van een eerste klasser, en hij mag geen andere sport beoefenen of mag de club verlaten.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2013, 19:29:12 door Mijn gedacht »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2013, 22:51:23 »
vergeet dat maar, ik ken een jongen die in de jeugd speelt van een eerste klasser, en hij mag geen andere sport beoefenen of mag de club verlaten.
Dat zal wel... Het zal alleszins niet De Keersmarcker zijn die hem dat verbiedt. In dit geval werpen ze de hondeneigenaar niet buiten, maar schorsen de ganse hondenschool.

En bij de honden is het dan nog dat de vrouw bvb met dezelfde hond niet ergens anders mag gaan trainen...
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2013, 22:53:05 door pipo de clown »

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2013, 08:52:20 »
Ik hoop dat dat autoritair clubje eens dringend aangepakt wordt. Ik ken werkelijk geen enkele andere organisatie die zo weegt op het plezier en zo ver staat van het oorspronkelijke doel van de hondensport als onze heilige vrienden. Tis simpel: als ik een tweede sport wil bijnemen, kan ik niets spelen onder de KKUSH. En die vuile kruising van mij is het niet eens waard om prijzen te winnen. Wie dat nog normaal vindt, snapt niks van de vrijheid die honden en hondensport normaal zou moeten bieden.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2013, 09:34:19 »
Ik hoop dat dat autoritair clubje eens dringend aangepakt wordt. Ik ken werkelijk geen enkele andere organisatie die zo weegt op het plezier en zo ver staat van het oorspronkelijke doel van de hondensport als onze heilige vrienden. Tis simpel: als ik een tweede sport wil bijnemen, kan ik niets spelen onder de KKUSH. En die vuile kruising van mij is het niet eens waard om prijzen te winnen. Wie dat nog normaal vindt, snapt niks van de vrijheid die honden en hondensport normaal zou moeten bieden.
Ik snap wel dat ze de rashond promoten en niet de kruisingen dus. Maar dat ze niet mogen sporten is een beetje onnozel. Ten eerste gaan ze rijker worden en ten tweede moeten ze hun fokregels maar zo opstellen dat hun rashonden kunnen winnen tegen de kruisingen.  :vuistje:

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2013, 10:26:03 »
Ik snap wel dat ze de rashond promoten en niet de kruisingen dus. Maar dat ze niet mogen sporten is een beetje onnozel. Ten eerste gaan ze rijker worden en ten tweede moeten ze hun fokregels maar zo opstellen dat hun rashonden kunnen winnen tegen de kruisingen.  :vuistje:
Mja pipo, zelfs dat snap ik niet. Maar ik ben dan ook maar een simpele hondenvriend die zich wil amuseren met zijn beestjes. Want daar draait het toch om?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2013, 10:58:38 »
Mja pipo, zelfs dat snap ik niet. Maar ik ben dan ook maar een simpele hondenvriend die zich wil amuseren met zijn beestjes. Want daar draait het toch om?
Ze  verdedigen wel de belangen van rashonden natuurlijk.

Ik heb daar geen probleem mee, maar dat ze andere sporten, of zelfs mensen met dezelfde hond iets kunnen verbieden, dat kan er bij mij niet in.

Nu, op canicross zijn ze volop die greysters aan het fokken. Dat ze dan eens werk maken om Engelse foxhounds te promoten. Ik denk dat die de concurrentie aan zouden kunnen. Bij agility de medium en flyball de hoogtehonden. Dat ze zorgen dat hun kleine hodnen nog moeten werken, of crer desnoods mee een nieuw ras. Maar doe iets positief, ipv verder te blijven sukkelen!

Offline sasko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2013, 12:58:42 »
Ga eens kijken op de site van de vlaamse federatie hondensport,
daar staat een artikel waar de kkush veroordeeld is door de rechter vanwege monopolie.
Ik vind het erg dat sommige mensen meedoen aan wedstrijden, onder een andere naam (vb.
de naam van de echtgenoot), omdat ze anders vrezen te worden uitgeslotenin hun federatie.
Ik dacht dat de hondensport toch op de eerste plaats moet komen!

Offline TeamUp

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • TeamUp
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2013, 16:37:12 »
Afgezien van de monopolie-discussie, een hond zonder stamboom mag wel wedstrijd spelen bij de KKUSH, je krijgt dan een doorstreept werkboekje en mag niet deelnemen aan BK en WK, maar verder staan alle wedstrijden open voor kruisingen, toch in ieder geval in de agility.

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2013, 19:32:41 »
Ga eens kijken op de site van de vlaamse federatie hondensport,
daar staat een artikel waar de kkush veroordeeld is door de rechter vanwege monopolie.
Ik vind het erg dat sommige mensen meedoen aan wedstrijden, onder een andere naam (vb.
de naam van de echtgenoot), omdat ze anders vrezen te worden uitgeslotenin hun federatie.
Ik dacht dat de hondensport toch op de eerste plaats moet komen!
ze zijn niet veroordeeld voor het monopolie, wel omdat ze geen stambomen hebben afgeleverd aan een bepaalde fokker. Ik weet dat er in het verleden al rechtzaken zijn geweest tegen de KMSH en dat hebben ze telkens gewonnen. Ze verbieden zoals ik eerder zei niet om lid te zijn van vb  maar dan kan je niet meer bij hun spelen. En aangezien dat er andere verenigingen zijn die stambomen afleveren is er geen sprake van een monopolie. Trouwens de regels voor wedstrijden worden niet door de KMSH bepaald maar wel door de VdA en hun secties.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2013, 21:21:31 »
Geen monopolie? Ze verbieden zelfs de partner om met dezelfde hond in een dissidente organisatie te gaan spelen.

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2013, 21:25:08 »
Geen monopolie? Ze verbieden zelfs de partner om met dezelfde hond in een dissidente organisatie te gaan spelen.
ze verbieden het niet maar je moet de keuze maak of bij hen of bij een ander .... Of Anderlecht of Brugge .... kan je je hierin niet vinden ga dan naar een ander.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2013, 21:42:08 »
ze verbieden het niet maar je moet de keuze maak of bij hen of bij een ander .... Of Anderlecht of Brugge .... kan je je hierin niet vinden ga dan naar een ander.
Als ik bij Anderlecht speel, gaat Anderlecht Brugge niet schorsen, wanneer mijn broer bij Brugge speelt hoor.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 13, 2013, 11:22:57 »
Het blijft voor mij ongelofelijk hoeveel mensen dit blijven slikken... Hoe de vork ook precies in de steel zit, weet ik niet. Maar dat het ganse zaakje stinkt lijkt me wel duidelijk. Teveel macht is nooit goed.

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: mei 13, 2013, 11:31:00 »

kiezen tussen Agility bij die organisatie of bij die andere organisatie... kan ik nog inkomen.
Maar als ik Treibbal wil doen moet ik sowieso naar een VOE hs of een private HS. Maar dan moet ik wel mijn agility opgeven bij een KKUSH HS. En dat vind ik erover...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal