collapse

Auteur Topic: Overmatig blaffen, tijdens training... parcours.  (gelezen 668 keer)

Offline Voica

• verslaafde hondenvriend
  • *
Overmatig blaffen, tijdens training... parcours.
« Gepost op: januari 24, 2020, 22:19:11 »

Hoe pak je het volgende aan;

overmatig blaffen tijdens het lopen van het parcours.

Door het blaffen verliest hij vaak concentratie en da's zo jammer... dus hoe kan ik het blaffen afleren ? 

Iemand tips ?

Offline Neverever

• *
  • Geslacht: Vrouw
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Re: Overmatig blaffen, tijdens training... parcours.
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2020, 22:32:52 »
Op commando zetten is het eerste simpele idee dat dan bij me opkomt :lol: Kan je het tijdens zo een trainingsmoment (ergens op het einde ) dat niet op commando zetten en belonen  en dan training afbreken en het dan onmiddellijk thuis herhalen en in een volgende stap ook het stoppen met blaffen op commando zetten en  belonen? Gedrag dat spontaan is ontstaan door opwinding ombuigen naar iets op commando, dat verder in een prikkelarme omgeving wordt verfijnd, dat moet toch te doen zijn? Dan zou je misschien, allez zo zou ik hopen dat het dan zou gaan, je hond wel zover krijgen dat je tijdens de training maar het commando 'shut up' of hoe je het ook wil  noemen hoeft te geven.Gaat zoiets? :denk:

Offline Voica

• *
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2020, 22:35:57 »
Op commando zetten is het eerste simpele idee dat dan bij me opkomt :lol: Kan je het tijdens zo een trainingsmoment (ergens op het einde ) dat niet op commando zetten en belonen  en dan training afbreken en het dan onmiddellijk thuis herhalen en in een volgende stap ook het stoppen met blaffen op commando zetten en  belonen? Gedrag dat spontaan is ontstaan door opwinding ombuigen naar iets op commando, dat verder in een prikkelarme omgeving wordt verfijnd, dat moet toch te doen zijn? Dan zou je misschien, allez zo zou ik hopen dat het dan zou gaan, je hond wel zover krijgen dat je tijdens de training maar het commando 'shut up' of hoe je het ook wil  noemen hoeft te geven.Gaat zoiets? :denk:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar in de praktijk mss minder makkelijk haalbaar ?

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2020, 22:41:14 »
Ik snap wel wat je bedoelt, maar in de praktijk mss minder makkelijk haalbaar ?
Ik beoefen de sport niet , dus ik weet niet zo goed wat je bedoelt met minder makkelijk haalbaar... waar denk je dan aan?

Offline Voica

• *
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2020, 23:43:48 »
Ik beoefen de sport niet , dus ik weet niet zo goed wat je bedoelt met minder makkelijk haalbaar... waar denk je dan aan?

Ik kan dat gedrag op andere momenten niet uitlokken, dus heel moeilijk om er een commando te gaan op zetten... omdat dan thuis te oefenen.

Offline tara

• *
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2020, 09:33:06 »
Wat bij mij helpt is, hond laten liggen bij begin opwinding.Eens hij terug rustig is, verder trainen,wel kort.
Werkt dit niet hond even uit de situatie halen,is hij rustig,dan terug op het veld, training heel kort houden, zodat hij zich niet kan opfokken en gaat blaffen.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2020, 10:53:10 »
Ook geen ervaring in de sport maar ik zou ook focussen op rust. Stoppen als hij blaft en enkel verder gaan als hij stil is.
Het vraagt wel ook wat flexibiliteit van je lesgever en evt medecursisten.

Offline Voica

• *
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2020, 21:17:04 »
Wat bij mij helpt is, hond laten liggen bij begin opwinding.Eens hij terug rustig is, verder trainen,wel kort.
Werkt dit niet hond even uit de situatie halen,is hij rustig,dan terug op het veld, training heel kort houden, zodat hij zich niet kan opfokken en gaat blaffen.

Dat doe ik dus momenteel op training , en op training werkt dat... maar op wedstrijd kan je dit niet helaas; want dan mag je meteen het veld af...

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2020, 21:44:27 »
Voorlopig geen wedstrijd spelen  :weetniet:

Offline Voica

• *
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2020, 21:46:13 »
Voorlopig geen wedstrijd spelen  :weetniet:

Heb ik inderdaad een tijd gedaan... maar blijkt niet te helpen.

En nu ook weer beslist om enkel een benifietje of zo mee te doen, en verder gaan trainen om enkele zaken.  Waaronder het blaffen.

Offline fleureke

• *
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2020, 22:32:30 »

de mijne blaft al liggend gewoon verder....  :doh:
hier ist gewoon tijdens het uitlaten, nog geeneens tijdens het sporten...  :doh:

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal