collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: onze nieuwe hobby  (gelezen 9651 keer)

Online ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: onze nieuwe hobby
« Reactie #40 Gepost op: september 22, 2011, 11:26:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik geef Casper nooit voordien eten, wanneer de les ook mag zijn.

Zal een bepaald geurtje gehangen hebben, want Casper zijn aandacht was ook minder dan anders.  Heeft wel zijn extra hobby als boordsnijder (was de graskantjes aan het opeten) ook beoefend.

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
    • Nathalie & Pieter en Yargo & Aki
« Reactie #41 Gepost op: september 22, 2011, 16:13:13 »
Een dubbele maaltijd voor een training is misschien niet ideaal inderdaad  :mrgreen:
Als ze hier een dubbele hebben gegeten, dan zijn ze 's avonds moet de wandeling toch ook makker hoor!

Ze zal wel lekker tonrond gestaan hebben dan, en dan over die sprongen vliegen.  :zot: Baasje!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: september 22, 2011, 17:56:39 »
Ze zal wel lekker tonrond gestaan hebben dan, en dan over die sprongen vliegen.  :zot: Baasje!

:oops:  Heb daar dus echt niet bij stil gestaan hé, het was nog een 7-tal uurtjes voor de training...  En toen ze aan het eten was, bedacht ik me ineens dat het misschien niet zo'n goed idee was, maar ja, kon het moeilijk terug afpakken, hé.   :doh:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: oktober 19, 2011, 22:35:10 »
Vandaag een superles gehad!   :dance:  Het was 3 weken geleden (eerst Emmy die mank stond en dan ikzelf die 2 weken ziek was), maar het leek wel alsof ze die 3 weken gebruikt heeft om eens na te denken over haar gedrag op het agilityplein.   :hmpf: :mrgreen:
Ze deed gewoon alles wat ik vroeg en dan zelfs nog niet op haar normale slakkengangetje, maar echt enthousiast, met al een klein beetje peper in haar gat!
Happy baasje hier!  :dance:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: oktober 20, 2011, 10:53:21 »
Vandaag een superles gehad!   :dance:  Het was 3 weken geleden (eerst Emmy die mank stond en dan ikzelf die 2 weken ziek was), maar het leek wel alsof ze die 3 weken gebruikt heeft om eens na te denken over haar gedrag op het agilityplein.   :hmpf: :mrgreen:
Ze deed gewoon alles wat ik vroeg en dan zelfs nog niet op haar normale slakkengangetje, maar echt enthousiast, met al een klein beetje peper in haar gat!
:thumbs: :thumbs: komt wel goed  :wink:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Online ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: oktober 20, 2011, 12:23:18 »
Zondag ben ik ook terug van de partij.  Het allervoornaamste is dat jij en je hond er plezier aan beleven en dat is duidelijk het geval.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: oktober 20, 2011, 16:38:37 »
Komt helemaal goed  :thumbs:

Als je zo eens een hond wilt met peper in zijn gat... Mag je Ago eens komen lenen hoor  :mrgreen:
Filmpjes van zijn agility trainingen staan op mijn FB.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: oktober 20, 2011, 16:43:49 »
Komt helemaal goed  :thumbs:

Als je zo eens een hond wilt met peper in zijn gat... Mag je Ago eens komen lenen hoor  :mrgreen:
Filmpjes van zijn agility trainingen staan op mijn FB.

Oh, ik ga straks eens kijken! 
En ik zou zeggen, ik wil dat wel eens doen, maar dan zal ik eerst eens werk moeten maken van m'n start-to-runneke denk ik.   :lol:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2011, 17:26:17 »
Oh, ik ga straks eens kijken! 
En ik zou zeggen, ik wil dat wel eens doen, maar dan zal ik eerst eens werk moeten maken van m'n start-to-runneke denk ik.   :lol:
Ago gaat echt veel te hard om bij te kunnen houden  :zot:
Ik loop elke keer weer de ziel uit mijn lijf. Een snelle hond is leuk maar echt niet simpel om alles aan te leren.

http://imageshack.us/clip/my-videos/18/3oow.mp4/
Moet je niet zoeken  :wink:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2011, 18:23:26 »
volgende lente ga ik met rex ook agility doen.
ik was vorige lente er ook mee begonnen,maar toen moest Rex onverwachts geopereerd worden aan zijn ellebogen..
om dit zo lang mogelijk te laten revalideren ga ik er een jaar tussen laten voor ik dit weer start. (van de kliniek was een half jaar voldoende,maar ik wacht liever wat langer)
hij doet in ieder geval de tunnel en de zak heel graag,daar raced hij echt doorheen  :thumbs:
en dan buiten wat horde'kes nog hadden we nog niet echt iets gedaan.. want we waren dus nog bezig met de toestellen te leren kennen toen rex er tussen uit viel.

volgend jaar gewoon terug van 0 beginnen  :thumbs:
ik ben benieuwd  :lol:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: november 13, 2011, 14:12:09 »
Pffff...  Ik weet niet goed of ik moet verderdoen met de agility of maar moet stoppen...  Ik vind het echt leuk om te doen en ik heb de indruk dat Emmy het ook supertof vind.  Maar ik geraak zo weinig op de training. 
Ik zou graag wel blijven verder doen, maar het gaat natuurlijk aan een heel laag tempo vooruit omdat ik gewoon te weinig trainingen kan meepikken.  En aangezien ikzelf en Emmy het leuk vinden, vind ik het op zich niet erg dat het allemaal wat trager vooruit gaat.  Maar ten opzichte van de instructeurs vind ik het wel lastig.
Een hondenschool dichterbij en met andere trainingsuren zoeken, zou ik nog eens kunnen proberen, maar de hondenschool waar ik nu ga, is er nu net eentje waar ik graag naartoe ga. 
Dilemma....

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #51 Gepost op: november 13, 2011, 20:48:12 »
Goh Anke, niet mee inzitten hoor. Ons maakt het niet veel uit, je bent zeker niet de enige die onregelmatig komt, als jij het niet erg vindt om langer in dat eerste uur te blijven, gaan wij er niets van zeggen. 

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: november 13, 2011, 21:17:39 »
Marengo, dat vind ik al een hele geruststelling.  Thx!  Zelf vind ik het niet echt erg om langer in dat eerste uur te zitten.  Het zou natuurlijk leuker zijn om sneller vooruit te gaan, maar het belangrijkste vind ik nog altijd dat ikzelf en Emmy het leuk vinden. 

Offline sky

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #53 Gepost op: september 14, 2012, 06:06:19 »
Ik begin ook met mijn nieuwe border collie. De hondenschool zegt eerst te starten met gehoorzaamheid en dan agility vanaf de A klas erbij te nemen. Ze willen ook met de slipketting werken? Is dat wel een verstandige keuze als het uitgangspunt agility is??

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #54 Gepost op: september 14, 2012, 09:12:43 »
Ik begin ook met mijn nieuwe border collie. De hondenschool zegt eerst te starten met gehoorzaamheid en dan agility vanaf de A klas erbij te nemen. Ze willen ook met de slipketting werken? Is dat wel een verstandige keuze als het uitgangspunt agility is??

Ben je verplicht met een slip te werken? Zoja, dan zou ik een andere hondenschool zoeken.
Zonee, zeker niet gebruiken.

Offline sky

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #55 Gepost op: september 14, 2012, 09:49:32 »
ik heb alvast een goede stevige met leer afgewerkte halsband gekocht die hij aanheeft. deze ga ik gebruiken.vroeger gebruikte ik ook slip maar dat was enkel voor gehoorzaamheid. als het doel agility is klopt het toch wat ik zeg denk ik he?? niet met slip want ze moeten vrij leren lopen?

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 14, 2012, 10:19:14 »
ik heb alvast een goede stevige met leer afgewerkte halsband gekocht die hij aanheeft. deze ga ik gebruiken.vroeger gebruikte ik ook slip maar dat was enkel voor gehoorzaamheid. als het doel agility is klopt het toch wat ik zeg denk ik he?? niet met slip want ze moeten vrij leren lopen?

Dit vind ik zo raar gezegd... Slipketting heeft niets te maken met vrij leren lopen he... Persoonlijk zou ik naar een andere hondenschool gaan, ergens waar ze niet direct slipketting aanraden, ongeacht welk het uitgangspunt is... Gehoorzaamheid kan je ook perfect aanleren zonder een slipketting...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: oktober 12, 2012, 12:17:42 »
Dat is voor geen enkel doel een verstandige keuze.
Alles gaat ook met een gewone halsband hoor .  :wink:

Een school die een slipketting aanraadt zou ik vermijden als de pest.

Offline Cavalierlover

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: oktober 15, 2012, 22:38:49 »
Ik ben ook van plan met agility te beginnen, maar de dichtstbijzijnde hondenschool werkt met cursussen en ik zal er een van twee maand nemen van ofwel februari (wat ik hoop) of augtustus, maar dat zal een beetje van mijn moeder afhangen :)
Ik heb ook al een startpakketje gekocht in agility om zelf al wat te oefenen en op gehoorzaamheidstrai ning op hondenschool staat er ook een verhoogje en een wip waar ik geregeld eens mee oefen en we hebben ook al hordes gedaan. Het meeste dat ze doet heeft ze vrij snel onder de knie :p

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #59 Gepost op: oktober 16, 2012, 08:28:45 »
Pas maar op dat je niet de verkeerde dingen oefent met zo op je eentje bezig te zijn.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal