collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Maddog  (gelezen 3909 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Maddog
« Gepost op: november 09, 2012, 18:53:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zijn hier mensen die via deze website inschrijven voor wedstrijden? Iemand een idee of je een mail kan laten sturen naar je emailadres wanneer een wedstrijd opengaat voor inschrijvingen? Ik dacht dat dat kon, maar zie nergens die optie precies  :denk:

Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Maddog
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2012, 20:44:40 »
Ik schrijf via Maddog in en ik vrees dat je geen mail kan krijgen, of ik heb die optie toch nog nooit gezien; In elk geval, voor de echte kleine wedstrijden moet je er dan toch binnen het uur bij zijn of zo. :roll:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2012, 09:59:02 »
Ik schrijf via Maddog in en ik vrees dat je geen mail kan krijgen, of ik heb die optie toch nog nooit gezien; In elk geval, voor de echte kleine wedstrijden moet je er dan toch binnen het uur bij zijn of zo. :roll:
Ja, daarmee dat het wel handig zou zijn als je een email krijgt  :lol:
Je kan wel wedstrijden markeren, maar wat haalt dat uit als je niet verwittigd wordt  :doh: Ik zal dus zelf een herinnering moeten maken.
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2012, 10:09:08 »
Je kan wel wedstrijden markeren, maar wat haalt dat uit als je niet verwittigd wordt  :doh: Ik zal dus zelf een herinnering moeten maken.

Als je die mail dan onmiddellijk ziet natuurlijk. Dat is dan alleen voor degenen die ofwel continu aan hun pc zitten, ofwel een smartphone hebben, bij mij dus twee keer niet het geval. (En vaak in het midden van de nacht wakker zijn , want heel regelmatig openen die wedstrijden om 2 of 3 uur 's nachts :zot: )

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2012, 10:09:35 »
ik vind dat zooo nen onhandige site en onduidelijk of je nu wel of niet bent ingeschreven  :doh:
Heb dan voor mijn TAP maar gewoon een mail gestuurd naar de club zelf, veel makkelijker  :mrgreen:

steek een herinerring in u gsm, veel betrouwbaarder dan die maddog :p
(als er tenminste precies opstaat wnnr het opengaat  :fuu: )

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2012, 10:35:54 »
@Bandolero: Doe jij ook mee aan wedstrijden? Hoe schrijf jij je dan in, gewoon via de hs zelf?

Hoe weet je eigenlijk anders wanneer de wedstrijd opengaat voor inschrijvingen? Als je  niet via maddog gaat kijken?

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2012, 10:40:44 »
Enkel nog maar TAP gedaan  :mrgreen:
Maar in alle geval, haat dat systeem van inschrijven via Maddog...
Had eerst ingeschreven voor een TAP, maar wist niet of ik dan ook effectief was ingeschreven of niet, vond dat zo onduidelijk, en om dan al te gaan betalen zonder bevestiging van inschrijving gehad te hebben, zag ik nu ook niet direct zitten  :roll:

Dan maar ingeschreven voor een andere (vroegere) TAP, door gewoon een mailtje naar de club zelf te sturen, direct mail terug gehad met de bevestiging dat ik ingeschreven was  :thumbs: en dan direct betaald...
Zo doe ik het ook voor GH, is toch veel simpeler en duidelijker dan dat stom Maddog-systeem  :fuu:

Maareuh, blijkbaar wil dat niet altijd lukken, want sommige clubs aanvaarden blijkbaar geen inschrijvingen via mail  :roll:

Dus nee, veel echte wedstrijden zullen er niet inzitten, door dat systeem van inschrijven, én door het feit dat je u zo moet haasten om ingeschreven te raken  :lol:
(en da'k al niet meer gewoon op training geraak, dus laat staan dat ik nog veel tijd over heb voor wedstrijden...  :muur: )

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #7 Gepost op: november 10, 2012, 10:41:24 »
Nu heb je meer zekerheid van deelname dan voor Maddog.
De meeste wedstrijden gaan open op de voorziene datum,op enkele uitzonderingen na.
Dit heeft niks met het programma te maken,de clubs beslissen zelf wanneer ze de inschrijving openzetten.
Ik zet alle datums in mijne gsm en dan blijf ik wakker tot ze open gaan.
Dat uurtje minder slaap zal het niet maken hoor.
Ik schrijf in en betaal dan ineens online de meeste wedstrijden,vooral de beperkte.
Heb zo altijd zekerheid van deelname,ze kijken naar de datum van betaling.
Betaal je pas een week erna voor een beperkte wedstrijd is er kans dat je op de wachtlijst staat of zelfs dat niet.
De clubs hebben zelfs liever dat je gebruik maakt van Maddog,dat zal ook wel een rede hebben zeker  :mrgreen:

"Gelukkig is de simpele ziel die ni beter weet"                            Stop de broodfok!!

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 10, 2012, 10:41:32 »
Proberen. Voor sommige wedstrijden schreef ik me ook via email in, omdat ik uit ervaring wist dat eens die openging op maddog er bijna geen plaats meer was voor extra inschrijvingen. Dit jaar heb ik nog niet via mail ingeschreven, wedstrijden in kwestie staan nog niet op maddog of de site van de kkush, ik zal komende donderdag wel zien. Ik hoop dat ze het zo wat eerlijker maken want als je je eigenlijk al via mail op voorhand moet inschrijven om er bij te kunnen zijn...
Het is een gigantische ramp aan het worden om jaarlijks nog wat wedstrijden in de buurt te kunnen lopen en zeker als je je door ploegenwerk niet al maanden en maanden op voorhand kan inschrijven. Mijn opinie (en nu haal ik de helft van de mensen op mijn hals): zet een maximum op het aantal wedstrijden/hond en /jaar, meer kans voor anderen en niet slechter voor de honden me dunkt.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #9 Gepost op: november 10, 2012, 10:50:26 »
Proberen. Voor sommige wedstrijden schreef ik me ook via email in, omdat ik uit ervaring wist dat eens die openging op maddog er bijna geen plaats meer was voor extra inschrijvingen. Dit jaar heb ik nog niet via mail ingeschreven, wedstrijden in kwestie staan nog niet op maddog of de site van de kkush, ik zal komende donderdag wel zien. Ik hoop dat ze het zo wat eerlijker maken want als je je eigenlijk al via mail op voorhand moet inschrijven om er bij te kunnen zijn...
Het is een gigantische ramp aan het worden om jaarlijks nog wat wedstrijden in de buurt te kunnen lopen en zeker als je je door ploegenwerk niet al maanden en maanden op voorhand kan inschrijven. Mijn opinie (en nu haal ik de helft van de mensen op mijn hals): zet een maximum op het aantal wedstrijden/hond en /jaar, meer kans voor anderen en niet slechter voor de honden me dunkt.
Als jij niet op  tijd weet of je kan deelnemen is dat uw probleem/pech. Daarvoor moeten andere toch niet gestraft worden? Wij hebben vorig jaar 42wedstrijden gedaan,onze honden zijn in topconditie en kunnen daar gerust tegen hoor. Jaarlijkse of 2jaarlijkse controle bij Ellen en nooit problemen. Er zijn idd heel veel beperkte wedstrijden waar je supersnel moet zijn om in te schrijven anders heb je pech. Was ik te laat of het vergeten tja dan heb ik pech en zal die wedstrijd niet op het progamma staan. Tis van snel te zijn als je wil deelnemen.

"Gelukkig is de simpele ziel die ni beter weet"                            Stop de broodfok!!

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 10, 2012, 11:19:22 »
Haha, ik dacht wel dat erop gesprongen ging worden. Ik zeg toch nergens dat je honden niet in topconditie kunnen zijn? Of dat je honden daarvan afzien? Beter lezen hè :wink: Feya zou zonder problemen 50 wedstrijden lopen op een jaar, tis te zeggen, toch zeker voor oktober 2011 en haar blessure.
Ik weet dat het voor sommige hun leven en hun enige hobby is, maar ik denk persoonlijk dat het nu toch geen ramp zou zijn om een max van 30 wedstrijden per hond op te stellen; Als je je op 30 wedstrijden niet kan selecteren voor het Belgisch, sorry maar helaas dan. Of om het in jouw woorden te zeggen: dat is jouw probleem/pech.
Ik heb nu eenmaal geen keuze, ik heb mijn uurrooster gemiddeld een maand tot 6 weken op voorhand, altijd vrij vragen voor wedstrijden, ze gaan mij zien komen op mijn werk :whoea: Ik heb dan nog geluk ten opzichte van andere mensen met ploegdiensten, ik schrijf me gewoon met mijn familie mee in en kan ik niet meegaan, dan loopt mijn zus of mijn ma met mijn hond. Minder leuk voor mij, maar mijn woefje heeft wel een topdag, want zij vindt een wedstrijddagje ook geweldig.

Er komen steeds meer wedstrijdmensen, er komt een probleem met de wedstrijden, dat is algemeen geweten en mij lijkt dat geen slechte oplossing om iedereen wat kansen te geven.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #11 Gepost op: november 10, 2012, 13:46:18 »
Haha, ik dacht wel dat erop gesprongen ging worden. Ik zeg toch nergens dat je honden niet in topconditie kunnen zijn? Of dat je honden daarvan afzien? Beter lezen hè :wink: Feya zou zonder problemen 50 wedstrijden lopen op een jaar, tis te zeggen, toch zeker voor oktober 2011 en haar blessure.
Ik weet dat het voor sommige hun leven en hun enige hobby is, maar ik denk persoonlijk dat het nu toch geen ramp zou zijn om een max van 30 wedstrijden per hond op te stellen; Als je je op 30 wedstrijden niet kan selecteren voor het Belgisch, sorry maar helaas dan. Of om het in jouw woorden te zeggen: dat is jouw probleem/pech.
Ik heb nu eenmaal geen keuze, ik heb mijn uurrooster gemiddeld een maand tot 6 weken op voorhand, altijd vrij vragen voor wedstrijden, ze gaan mij zien komen op mijn werk :whoea: Ik heb dan nog geluk ten opzichte van andere mensen met ploegdiensten, ik schrijf me gewoon met mijn familie mee in en kan ik niet meegaan, dan loopt mijn zus of mijn ma met mijn hond. Minder leuk voor mij, maar mijn woefje heeft wel een topdag, want zij vindt een wedstrijddagje ook geweldig.

Er komen steeds meer wedstrijdmensen, er komt een probleem met de wedstrijden, dat is algemeen geweten en mij lijkt dat geen slechte oplossing om iedereen wat kansen te geven.
Dan moeten er maar meer wedstrijden op dezelfde dag gehouden worden,waarom een max opleggen?! :roll:
Dit is niet mijn leven wel mijn hobby,goedkoper dan mijn vorige hobby's dus waarom mij mijn weekendbezigheid/hobby beperken omdat andere gewoon niet snel genoeg inschrijven? Toch raar dat ik iedere wedstrijd dezelfde mensen zie en niemand die problemen maakt over het inschrijven via maddog om 2u snachts? Dat heb je er gewoon voor over. Heb je dat er niet voor over,klaag dan niet over een volle wedstrijd. Ik moet om de andere week om 4u op,als ik dan moet terug opstaan ben ik de dag erna ook moe. Maar heb wel mijn wedstrijd ingeschreven. Zonder al dan niet de drang om mee te doen aan het belgisch... :weetniet:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 10, 2012, 17:09:53 »
Wohow, hold your horses. Je moet mij zo niet aanvallen hoor. Doe maar rustig aan en jaag je in betere dingen op :wink:
Ik heb me al altijd kunnen inschrijven voor de wedstrijden die ik wou, dus ja, ik schrijf me ook soms in het midden van de nacht in. :lol: Ik doe wel maar 10 à 15 wedstrijden op een jaar én voornamelijk kleine gelimiteerde wedstrijden, maar dat is omwille van een afspraak met mijn man die totaal niet geïnteresseerd is in wedstrijden, niet meegaat en mij graag af en toe eens thuis weet. Ik werk ook nog 2 tot soms 3 weekends op de maand, dus je moet de kerk soms in het midden zetten.

Ik denk gewoon mee voor de mensen die hier en daar wel eens een wedstrijdje willen meepikken voor de lol en willen wachten met inschrijven, of het er gewoon niet voor over hebben om in het midden van de nacht op te staan. Ik kan dat begrijpen en zoek oplossingen voor hen. Ik ben er op mijn club ook volop mee bezig om zo'n mensen te helpen, al was het maar door hen een smsje te sturen op het moment de wedstrijd open gaat.

Er kunnen uiteraard nog andere oplossingen zijn, meer wedstrijden zou prima zijn, maar het is niet zo dat er enorm veel bijkomen hè, je moet ook clubs vinden die (nog extra) wedstrijden willen organiseren, je moet keurders vinden voor die wedstrijden,... Ook niet zo evident dus.

Ik denk dat er een probleem komt voor de échte recreatieve spelers en dat vind ik echt oprecht jammer. Ik kan er me evengoed niets van aantrekken, zou mijn leven heel wat eenvoudiger maken, maar dat kan en doe ik niet.

Offline insen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #13 Gepost op: november 10, 2012, 21:15:02 »
Dan moeten er maar meer wedstrijden op dezelfde dag gehouden worden,waarom een max opleggen?! :roll:
Dit is niet mijn leven wel mijn hobby,goedkoper dan mijn vorige hobby's dus waarom mij mijn weekendbezigheid/hobby beperken omdat andere gewoon niet snel genoeg inschrijven? Toch raar dat ik iedere wedstrijd dezelfde mensen zie en niemand die problemen maakt over het inschrijven via maddog om 2u snachts? Dat heb je er gewoon voor over. Heb je dat er niet voor over,klaag dan niet over een volle wedstrijd. Ik moet om de andere week om 4u op,als ik dan moet terug opstaan ben ik de dag erna ook moe. Maar heb wel mijn wedstrijd ingeschreven. Zonder al dan niet de drang om mee te doen aan het belgisch... :weetniet:
Euhm, ik doe 15 jaar wedstrijden maar tot 2u 's nachts opblijven om een wedstrijd in te schrijven  :zot: :zot:
Het is omdat er verschillende mensen zijn die dat doen dat de rest bijna 'verplicht' is om het ook te doen als ze nog bij een beperkte wedstrijd willen geraken. En dan dat dadelijk betalen, sorry, het is vaak zo'n gedoe om geld terug te krijgen als je niet kan deelnemen, ik wil echt geen wedstrijden 6 maanden op voorhand betalen, gewoon 3 weken op voorhand zoals aanvankelijk afgesproken.
Allemaal een beetje 'normaal' doen en gewoon 's morgens inschrijven.

Offline insen

• *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #14 Gepost op: november 10, 2012, 21:20:19 »
ik vind dat zooo nen onhandige site en onduidelijk of je nu wel of niet bent ingeschreven  :doh:

Het al dan niet bevestigen ligt aan de clubs, niet aan maddog.
De clubs kunnen bij een ontvangen inschrijving simpelweg een geel vinkje achter je naam zetten zodat je weet dat je ingeschreven bent of een rood kruis bij 'wachtlijst'. Maar helaas maken niet alle clubs daar gebruik van wat het inderdaad vervelend maakt omdat je dan soms 2 weken voor de wedstrijd niet weet of je ingeschreven bent of niet (als ze laat zijn met hun bevestigingen toch)

Heb ook ff moeten wennen maar ik vind het een handig systeem, je hebt op die manier ook een overzicht welke je ingeschreven hebt en welke niet en of je al betaald hebt of niet.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #15 Gepost op: november 10, 2012, 23:17:45 »
Ik vind maddog wel duidelijk eigenlijk. Bij de meeste wedstrijden staat de datum vermeld wanneer ze opengaan.
Je kan wedstrijden die je wilt lopen op de site zelf markeren. Je hebt dan een lijst met ingeschreven wedstrijden, gemarkeerde wedstrijden,....

Ik stel zelf een herinnering in op mijn gsm de dag ervoor.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #16 Gepost op: november 10, 2012, 23:32:12 »
Euhm, ik doe 15 jaar wedstrijden maar tot 2u 's nachts opblijven om een wedstrijd in te schrijven  :zot: :zot:
Het is omdat er verschillende mensen zijn die dat doen dat de rest bijna 'verplicht' is om het ook te doen als ze nog bij een beperkte wedstrijd willen geraken. En dan dat dadelijk betalen, sorry, het is vaak zo'n gedoe om geld terug te krijgen als je niet kan deelnemen, ik wil echt geen wedstrijden 6 maanden op voorhand betalen, gewoon 3 weken op voorhand zoals aanvankelijk afgesproken.
Allemaal een beetje 'normaal' doen en gewoon 's morgens inschrijven.
s'morgens inschrijven bij een beperkte is riskant  :mrgreen:
Heb het bij 2 beperkte gedaan en iedere keer wachtlijst.
Wat de terugbetaling betreft,bij heel veel clubs kan je ernaar fluiten.
Wohow, hold your horses. Je moet mij zo niet aanvallen hoor. Doe maar rustig aan en jaag je in betere dingen op :wink:
Ik heb me al altijd kunnen inschrijven voor de wedstrijden die ik wou, dus ja, ik schrijf me ook soms in het midden van de nacht in. :lol: Ik doe wel maar 10 à 15 wedstrijden op een jaar én voornamelijk kleine gelimiteerde wedstrijden, maar dat is omwille van een afspraak met mijn man die totaal niet geïnteresseerd is in wedstrijden, niet meegaat en mij graag af en toe eens thuis weet. Ik werk ook nog 2 tot soms 3 weekends op de maand, dus je moet de kerk soms in het midden zetten.

Ik denk gewoon mee voor de mensen die hier en daar wel eens een wedstrijdje willen meepikken voor de lol en willen wachten met inschrijven, of het er gewoon niet voor over hebben om in het midden van de nacht op te staan. Ik kan dat begrijpen en zoek oplossingen voor hen. Ik ben er op mijn club ook volop mee bezig om zo'n mensen te helpen, al was het maar door hen een smsje te sturen op het moment de wedstrijd open gaat.

Er kunnen uiteraard nog andere oplossingen zijn, meer wedstrijden zou prima zijn, maar het is niet zo dat er enorm veel bijkomen hè, je moet ook clubs vinden die (nog extra) wedstrijden willen organiseren, je moet keurders vinden voor die wedstrijden,... Ook niet zo evident dus.

Ik denk dat er een probleem komt voor de échte recreatieve spelers en dat vind ik echt oprecht jammer. Ik kan er me evengoed niets van aantrekken, zou mijn leven heel wat eenvoudiger maken, maar dat kan en doe ik niet.
Wij helpen elkaar ook met inschrijven hoor. Ik doe liever een beperkte wedstrijd omdat de sfeer iets rustiger is. Je kan elkaar zien lopen,dat is bij een grote wedstrijd al wat moeilijker. Ik heb mijn horeca job opgegeven voor de wedstrijden,heb lang genoeg ieder weekend moeten werken. Mijn vriend gaat gewoon mee op wedstrijd en is nu zijn staffie aant trainen voor de tap. Soms heb je wedstrijden al 7maand op voorhand al moeten inschrijven,betaal je ze niet onmiddelijk heb je pech. Hetzelfde met Tap doen na augustus,dan is het wel heel erg moeilijk nog een wedstrijdje te kunnen meedoen. Gelukkig heb ik een extra hondje om in te schrijven en wissel ik daarna gewoon van hond. Als je pech hebt dan lukt dat wisselen niet,maar ik mail wel enkele maanden op voorhand al daarvoor en hou alle mails goed bij. Toch blijkt dat nog geen bewijs voor terugbetaling bij sommige clubs. Kruierke is daar een groot voorbeeld van  :roll:

Online Nipo

• *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2012, 11:27:22 »
Hier ook een 10 a 15 wedstrijden per jaar, maar ik ga ook echt niet opblijven om in te schrijven en ik betaal ook pas 3 of 4 weken op voorhand.
Je weet nooit wat er op een aantal maanden kan gebeuren waardoor je niet naar de wedstrijd kan, dus waarom al zo vroeg betalen. Je zou je geld wel kunnen terug krijgen op basis van een goede reden, maar misschien gebeurt dat niet altijd even stipt en dan ben je 9 euro kwijt voor niks.  :wink:

Maar je hebt altijd mensen die meer of minder fanatiek zijn, dus als je wilt opblijven om je in te schrijven, dan is dat jouw keuze. Ik vind het gewoon een beetje jammer dat daardoor heel veel mensen geen kans meer krijgen om aan die kleinere wedstrijdjes mee te doen.

Offline doggiefun

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2012, 11:30:30 »
wat spijtg ik wou ook graag aan wedstrijden meedoen :muur:

Offline TeamUp

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
    • TeamUp
« Reactie #19 Gepost op: november 23, 2012, 13:51:04 »
@ Doggiefun: en waarom zou dat niet kunnen??

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal