collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: HS PONDEROZA - Merelbeke  (gelezen 3527 keer)

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
HS PONDEROZA - Merelbeke
« Gepost op: mei 14, 2012, 15:46:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zijn er HV'ers die hier les volgen of hebben gevolgt?
Of HV'ers die op het punt stonden om daar les te volgen, maar het om de een of andere reden toch niet hebben gedaan?
Ik weet niet goed wat ik van de lessen moet denken en zit in twijfel of ik daar wel zou verder doen..en dat al na 1 les :?

Offline Hiza

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: HS PONDEROZA - Merelbeke
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2012, 16:12:15 »
Was het zo anders ?

Offline Trust

• hondenvriend pro
  • *
  • 160 HV-Punten
    • Animal Trust
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2012, 16:29:32 »
Ik ben daar nooit begonnen, vond het er veel te druk en ik zag er dingen die ik liever niet zie.

Offline Sisl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 400 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2012, 17:11:57 »
Waarom twijfel je?

Ik heb er jaren lesgegeven, maar omwille van grote meningsverschillen (de dingen die Trust zag, zag ik liever ook niet :wink:) ben ik er vertrokken. 'k Heb geen idee hoe het er tegenwoordig loopt, vandaar mijn vraag dus :wink:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2012, 17:48:31 »
Ze trainen iig positief..dus ja dat zie ik graag. Maar ik vrees wat té positief :weetniet:
Als 1e oefening moesten we onze hond eens late springen over een horde. Dus hondje aflijnen, baasje gaat andere kant van de horde staan en zonder commando te geven moest je hond er over springen. Ik ga dus met Phelan klaar staan, ik geef het commando voet en zij die Phelan kennen weten het..als zijn neus in de grond zit, zit zijn neus in de grond punt gedaan :hmpf: Dus commando opvolgen? Niet nodig. Ik geef een licht rukje aan zijn lijn, een soort 'irritatie' dat zijn aandacht van het gesnuffel wordt afgeleid en op diezelfde moment geef ik opnieuw het commando 'voet'. Magk geen ruk aan de lijn geven.. :denk: Ik ruk niet hard he, ik vrees dak vaak te laks om ga met Phelan. Maar ask elke keer als hij zijn neus in de grond steekt een snoepje moet bovenhalen krijgk binnen de kortste keren weer ne Phelan die zegt "oh wacht baasje, EERST nog wat snuffelen en dan zalk mss is opkijken.."
Nadien wast de waeve, dr stond draad tussen de paaltjes dusja de hondjes konden niet anders dan waeven. Maar ook hier wast bij Phelan neus in de grond en niet bezig zijn met de oefening zelf. Dat ging ook goed, tot ze draad begonnen wegnemen he. En dan zei de lesgever dat Phelan goed bezig was..euhm Phelan was 0,0 bezig met het weaven. Elke keer er een stuk draad weg was, was meneer ook weg zijn neus achterna :roll:

Pas op he, alle hondjes vonden het heel tof. Maar ik vrees dat het niet de manier is voor Phelan.
Tging ook allemaal zo snel. Met die waeve vooral, jij was nog niet aan het einde van je weave of de volgende stond al klaar dus op je gemak belonen voor het weaven ging niet (kon enkel op het einde, en na 10x zijn Kong te hebben bovengehaalt had Phelan ook zoiets van "ja hallo, ga een ander is lastig vallen") terwijl ik dacht dat je beter na 2 a 3 paaltjes al is beloonde - toch zeker in de het begin.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2012, 18:15:02 »
Stonden er dan 12 paaltjes voor de weave? Als er een draad aan de weave is zodat de honden niet wegkunnen, is het toch beter om te belonen als hij de weave helemaal gedaan heeft? Maar als ze in de 1e les de draad al wegnemen, dat is wel heel snel hoor! Zit je dan bij beginners of zo? Bentley heeft in het begin ook vaak gesnuffeld, en dat verbood ik ook. Daar werd bij ons niets van gezegd hoor, je mag toch wel je hond corrigeren zeker. Met hoeveel zitten jullie in de les?
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2012, 18:32:35 »
Stonden er dan 12 paaltjes voor de weave? Als er een draad aan de weave is zodat de honden niet wegkunnen, is het toch beter om te belonen als hij de weave helemaal gedaan heeft? Maar als ze in de 1e les de draad al wegnemen, dat is wel heel snel hoor! Zit je dan bij beginners of zo? Bentley heeft in het begin ook vaak gesnuffeld, en dat verbood ik ook. Daar werd bij ons niets van gezegd hoor, je mag toch wel je hond corrigeren zeker. Met hoeveel zitten jullie in de les?
Er stonden 12 paaltjes ja, en in het begin beloonde ik idd op het einde. Maar toen ze draad begonnen weg te nemen en de honden dus zelfstandig moesten waeven, dacht ik dat het beter was om Phelan te belonen na een geslaagd stukje weave ipv te wachten tot het einde. De draad wordt wel weer terug geplaatst de volgende lessen zei de lesgever, dus zie ik al helemaal het nut niet in van die ene les oefenen :weetniet:
Ik zit bij de starters ja, ik heb net een toelatingsproef gedaan. We zitten met 5, donderdag waren we met 4 aanwezig (die ene persoon kan enkel op zondag komen trainen, ik daarintegen kan op zondag niet gaan trainen). En ik vond ook dat ik Phelan is mocht corrigeren voor zijn snuffelen, ik kom echt van ver met zijn snuffelgedrag. En luisteren = luisteren. Ik volg ook gehoorzaamheid en sorry maar als ik een voet vraag, dan verwacht ik ook een voet en dan nog wel meteen. Ik ga daar niet staan wachten tot meneer zin heeft om is op te kijken, want dan kan ik lang staan wachten.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2012, 18:39:10 »
Ik vind het echt snel om nu al de draad te gaan wegnemen en zoals je zegt, als Phelan dan telkens z'n neus achterna gaat waar de draad weg is, zo leert hij het niet correct he.
Nu, je kan natuurlijk nog wel eens een aantal lessen meedoen he, en zien of het misschien toch betert.
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2012, 14:47:31 »
Euhm , niet dat ik er alles van ken maar is die weavetraining met draad niet een beetje achterhaalt ?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2012, 19:54:38 »
Euhm , niet dat ik er alles van ken maar is die weavetraining met draad niet een beetje achterhaalt ?

Mwa, het is vooral achterhaald dat ze die draad op training één al wegnemen  :mrgreen:.

Een echte achterhaalde methode is voor mij die waarbij je lokt met snoep of de hond met de leiband door de paaltjes haalt.

Offline atryca

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2012, 20:30:10 »
ik train ook daar, maar dan bij de gevorderden, en de training hangt zeer veel af van de trainer die die dag les geeft vindt ik.
de draad wordt toch niet volledig weggenomen op de eerste training? toen ik begon met agility dan werden de deeltjes draad 1 voor 1 weggenomen zodat ze iedere keer 1 "gaatje" hadden waar ze weg konden, en waar wij hen dan op de oefening moesten wijzen. (ik moet toegeven dat ik de weave thuis heb geleerd aan mijn hond op mijn eigen manier  :fuu: ) ik vond persoonlijk dat het toestellen aanleren soms zeer traag ging, maar misschien heb ik gewoon te weinig geduld. :lol:
ik zou nog even proberen en kijken hoe het gaat bij de andere trainers, dan kan je nog altijd ergens anders gaan als het je echt niet ligt.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 18, 2012, 16:19:54 »
ik train ook daar, maar dan bij de gevorderden, en de training hangt zeer veel af van de trainer die die dag les geeft vindt ik.
de draad wordt toch niet volledig weggenomen op de eerste training? toen ik begon met agility dan werden de deeltjes draad 1 voor 1 weggenomen zodat ze iedere keer 1 "gaatje" hadden waar ze weg konden, en waar wij hen dan op de oefening moesten wijzen. (ik moet toegeven dat ik de weave thuis heb geleerd aan mijn hond op mijn eigen manier  :fuu: ) ik vond persoonlijk dat het toestellen aanleren soms zeer traag ging, maar misschien heb ik gewoon te weinig geduld. :lol:
ik zou nog even proberen en kijken hoe het gaat bij de andere trainers, dan kan je nog altijd ergens anders gaan als het je echt niet ligt.
Op het einde stond er enkel bij de ingang & bij de uitgang nog draad rond, bij de andere paaltjes stond niks meer. De volgende lessen wordt de draad wel teruggeplaatst, zei hij. Ik heb nu wat zitten opzoeken over de 2x2 aanleermethode voor de waeve en die lijkt me véél effectiever dan hoe wij het aangeleerd krijgen. Ik ben er 100% zeker van dat Phelan over 20lessen nog niet door heeft wat hij moet doen, tov bij die 2x2 zal hij er rap mee weg zijn wat de bedoeling is.
Ik begin meer en meer te denken van te stoppen, en thuis wat agility aan te leren. Want ik ga mij echt niet inschrijven om dan over 1 a 2 lessen te stoppen.

Offline Canismerendree

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: april 27, 2013, 01:10:51 »
Een hondenschool maakt nu eenmaal keuzes inzake aanleertechnieken. DE methode bestaat niet. Elke methode (of het nu duw-trek, draadjes, schuine paaltjes, of 2by to of nog een andere is) heeft voor- en nadelen. De enige die beslist of een methode werkt of niet is je hond.

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2013, 07:51:09 »

Ik heb er ooit getraind, t'is ondertussen al heel lang geleden.

Ons Voica, wordt 14 jaar in Augustus dus t'is geleden van Max (kruising Border Collie - Berner Sennen) voor ons Voica.
Dus t'zal toch een dik 16 jaar terug geweest dat ik daar ben gaan trainen. En toen was ik zelf ook nog heel jong, k'denk jaar of 12.

Ik heb de lessen toen altijd heel leuk gevonden, druk is het er altijd wel geweest dat herinner ik mij zo. Maar er was ruimte zat dus op zich maakte dat niet echt een probleem.

Zou ik er nu nog les volgen? Neen.

Waarom? Omdat ik niet achter hun methode's sta. En de drukte er nog steeds groot is.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2013, 08:31:27 »
Wat zijn hun methodes dan?
Dat ze het niet toelaten dat je een ruk aan de riem geeft, vind ik evident, zijn imo achterhaalde en overbodige tactieken.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2013, 08:32:59 door tina1978 »

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #15 Gepost op: juli 19, 2013, 15:22:59 »
Een hondenschool maakt nu eenmaal keuzes inzake aanleertechnieken. DE methode bestaat niet. Elke methode (of het nu duw-trek, draadjes, schuine paaltjes, of 2by to of nog een andere is) heeft voor- en nadelen. De enige die beslist of een methode werkt of niet is je hond.

Mee eens !

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal