collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Horde zelf maken + aanleren  (gelezen 16262 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: Horde zelf maken + aanleren
« Reactie #60 Gepost op: juni 03, 2011, 18:38:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Soms toch  :hmpf: :mrgreen:

Hij was trouwens wel trots toen ik hem vertelde hoeveel complimenten hij hier heeft gehad voor zijn zelfgemaakte horde  :thumbs:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Yenta, Febe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: juni 04, 2011, 13:22:13 »
Dat gaat precies goed bij jullie !
Maak je geen zorgen om de slalom, dat is bij veel honden n van de moeilijkste toestellen.

Veel succes nog !

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: juni 04, 2011, 13:50:23 »
Ella ging tussen elke horde ook overal gaan snuffelen en naar andere honden enzo. Maar nu ze echt door heeft hoe het moet, zijn die honden ineens niet meer interessant.

Dus als ze het doorheeft zal haar aandacht ook wel beteren hoor.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: juni 10, 2011, 22:35:11 »
Dat gaat precies goed bij jullie !
Maak je geen zorgen om de slalom, dat is bij veel honden n van de moeilijkste toestellen.

Veel succes nog !

Goh ja, tkan nie allemaal even gemakkelijk gaan he  :mrgreen:

Ella ging tussen elke horde ook overal gaan snuffelen en naar andere honden enzo. Maar nu ze echt door heeft hoe het moet, zijn die honden ineens niet meer interessant.

Dus als ze het doorheeft zal haar aandacht ook wel beteren hoor.
De laatste keren ging het alweer iets beter.. Wel nog met overdreven handgebaren, maar dat maakt voorlopig nog niet uit he, tbelangrijkste is dat ze het doet  :thumbs:

Pfff wat me de laatste weken/dagen wel wat irriteert --> als mensen horen dat ik zo bezig ben met Kiara krijg ik telkens de (weliswaar lovende) commentaar te horen 'amai en dat met DAT ras' :yeek: Nog erger of ik een hond van mars heb ofzo  :zot: :lol: En het jammere eraan vind ik dan vooral dat die mensen vaak nog zlf een pitbull-achtige hebben  :muur: Precies alsof die NIET kunnen luisteren en geen dingen kunnen aanleren, en omdat zij dat zlf geloven doen ze er maar niks mee  :weetniet:

Offline Yenta, Febe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: juni 11, 2011, 10:52:35 »
Met handgebaren is juist goed ! Bij agility gaat lichaamstaal boven de commando's.
Je ziet regelmatig mensen lopen die bijna niets tegen hun hond zeggen, en dat gaan prima !

En wat de rest zegt, niets van aan trekken !
Jij bent met je hond bezig en je versterkt de band tussen jullie, de andere mensen doen helemaal niets  :wink:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: juni 11, 2011, 12:36:50 »
Ik heb ook tijdelijk agility gedaan mey de hond van mijn schoon ouders ... een Berner Sennen.

Dat was wel 1 keer lopen en gedaan. Maar die kon al makkellijk een brevet lopen hoor. Alleen met zo weinig training zat de slalom er nog niet echt in.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: juni 11, 2011, 15:03:40 »
Met handgebaren is juist goed ! Bij agility gaat lichaamstaal boven de commando's.
Je ziet regelmatig mensen lopen die bijna niets tegen hun hond zeggen, en dat gaan prima !

Oh maar ik ben zelf helemaal voorstander van handgebaren hoor  :wink: (gewoon al omdat Kiara daar beter op reageert..)
Maar voorlopig zit ik bv. nog met men hand tussen de palen van de weave om het haar duidelijk te maken  :lol: Maar zolang ze dat nog nodig heeft blijf ik dat ook nog doen hoor.. Bij de tunnel heeft ze er genoeg aan dat ik er nog maar naar wijs, idem voor de horde (meestal toch)

Voor mezelf vind ik die commentaren ook niet erg, want het is een compliment he!! Maar ik vind het gewoon jammer dat die mensen precies denken dat HUN pitbull-achtige niet kan luisteren.. De voorlaatste die hoorde dat ik thuis agility deed met men hond vroeg zelfs of ik dan een Border Collie had  :whoea: Nog erger alsof een Border Collie dat dan wl vanzelf kan  :lol:

Offline Yenta, Febe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: juni 11, 2011, 15:20:46 »
Oh maar ik ben zelf helemaal voorstander van handgebaren hoor  :wink: (gewoon al omdat Kiara daar beter op reageert..)
Maar voorlopig zit ik bv. nog met men hand tussen de palen van de weave om het haar duidelijk te maken  :lol: Maar zolang ze dat nog nodig heeft blijf ik dat ook nog doen hoor.. Bij de tunnel heeft ze er genoeg aan dat ik er nog maar naar wijs, idem voor de horde (meestal toch)

Voor mezelf vind ik die commentaren ook niet erg, want het is een compliment he!! Maar ik vind het gewoon jammer dat die mensen precies denken dat HUN pitbull-achtige niet kan luisteren.. De voorlaatste die hoorde dat ik thuis agility deed met men hond vroeg zelfs of ik dan een Border Collie had  :whoea: Nog erger alsof een Border Collie dat dan wl vanzelf kan  :lol:

Wat ook kan helpen, ipv je hand te gebruiken, is je been zetten. Zo kan ze er ook niet uit komen. Als ze het eenmaal doorheeft kan je zo huppelend langs haar op lopen en dat vinden ze leuk, waardoor ze vaak wat sneller gaan  :wink:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: juni 11, 2011, 15:33:55 »
ik ga me ook enkele agility toestellen aanschaffen denk ik.. allja,dat staat op mijn verlanglijstje zal ik zeggen.
eerst rex opereren en dan sparen voor agilitytoestellen.
rex doet wel agility beginners sinds enkele weken op de HS,maar het zou leuk zijn als ik thuis goed kon oefenen en dat hij is een keertje kan uitblinken  :mrgreen:

maarrr.. we moeten hem eerst nog laten opereren,dus er is op de moment nog geen geld voor agilitytoestellen.
maar ik heb geduld,dat komt wel  :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: juni 11, 2011, 15:52:27 »
Wat ook kan helpen, ipv je hand te gebruiken, is je been zetten. Zo kan ze er ook niet uit komen. Als ze het eenmaal doorheeft kan je zo huppelend langs haar op lopen en dat vinden ze leuk, waardoor ze vaak wat sneller gaan  :wink:

Dat doe ik volgens mij automatisch  :denk: Maar ik probeerde dat wat te vermijden omdat ik wilde dat ze zelf ook wat nadacht over wat ik van haar verwachtte..  :oops:

@ Tascha: doe je nu nog altijd agility met rex zen ED?  :oops:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: juni 11, 2011, 15:59:01 »
Dat doe ik volgens mij automatisch  :denk: Maar ik probeerde dat wat te vermijden omdat ik wilde dat ze zelf ook wat nadacht over wat ik van haar verwachtte..  :oops:

@ Tascha: doe je nu nog altijd agility met rex zen ED?  :oops:

nee,op de moment niet,na dat hij geopereerd is weer wel  :wink:
de kliniek had me verzekerd dat hij mag blijven agility doen.
de operatie gaat zijn ED zonder twijfel volledig doen verdwijnen.
daarom dat ik zelf toestellen wil,want hij heeft al 2 lessen gemist,en we zijn nu elke les dus een bepaald toestel aan het leren.
die mist rex nu dus.. en ik zou het leuk vinden als ik er in de tuin mee zou kunnen spelen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: juni 11, 2011, 16:12:50 »
nee,op de moment niet,na dat hij geopereerd is weer wel  :wink:
de kliniek had me verzekerd dat hij mag blijven agility doen.
de operatie gaat zijn ED zonder twijfel volledig doen verdwijnen.
daarom dat ik zelf toestellen wil,want hij heeft al 2 lessen gemist,en we zijn nu elke les dus een bepaald toestel aan het leren.
die mist rex nu dus.. en ik zou het leuk vinden als ik er in de tuin mee zou kunnen spelen.

Ah ok, ik had het anders begrepen  :oops:

Als jij of je ouders (of buurman of kennissen of dergelijke) een deel houtoverschot hebben liggen en een beetje handig is, kan je gemakkelijk al een deel toestellen zelf maken hoor! :)

De slurf heb ik via zooplus besteld! Een tunnel is jammer genoeg pokkeduur (zo'n 100euro  :?) maar bij de slurf (30euro; maar ik heb gewacht tot er een speciale agility korting was) zit sowieso al een stukje tunnel die je apart kan gebruiken, en nu heb ik Kiara daar alvast doorheen leren gaan.. De slurf heb ik in een ingekorte versie ook al geprobeerd maar dat gaat (uiteraard) wel wat langer duren eer we daar allebei mee weg zijn :D
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2011, 21:52:23 door watchhorse, Reden: url toegevoegd »

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: juni 11, 2011, 16:20:40 »
Ah ok, ik had het anders begrepen  :oops:

Als jij of je ouders (of buurman of kennissen of dergelijke) een deel houtoverschot hebben liggen en een beetje handig is, kan je gemakkelijk al een deel toestellen zelf maken hoor! :)

De slurf heb ik via zooplus besteld! Een tunnel is jammer genoeg pokkeduur (zo'n 100euro  :?) maar bij de slurf (30euro; maar ik heb gewacht tot er een speciale agility korting was) zit sowieso al een stukje tunnel die je apart kan gebruiken, en nu heb ik Kiara daar alvast doorheen leren gaan.. De slurf heb ik in een ingekorte versie ook al geprobeerd maar dat gaat (uiteraard) wel wat langer duren eer we daar allebei mee weg zijn :D

de tunnel is voor rex niet zo van heel erg belang,want dat deed hij van het begin al,en de horde ook.
maar de cavaletti en het bandje (of hoe jullie dat ook noemen,bij ons is het bandje),de wip,de weave,zijn dingen die hij niet onder de knie heeft.
maar ik ga er sowieso wel wat van kopen hoor,wij zijn dus geen handige harry's..

Offline dreamshome

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Al het goud van de wereld bevindt zich in de blik
    • www.ofdreamshome.be
« Reactie #73 Gepost op: juni 12, 2011, 16:47:40 »
 :hmpf: ik heb een tunnel voor kinderen in een speelgoed winkel gaan halen ikea heeft ze ook ,kost maar 10euro en ze gaan er alle 3supersnel door  :thumbs:,voor de paaltjes heb ik paar weken terug in de aldi stokken voor planten te steunen gekocht,deze waren redelijk dik en van boven beveiligt was +-45euro voor 4,maar snel 4 pakken mee,voor de band heb ik van die vijverslang genomen(heb je in verschilende diktes)en kun je goed in een cirkel maken,nu aan het bouwen van de hindernissen :dance:

Al het goud van de wereld bevindt zich in de blik van de hond!!

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: juni 12, 2011, 17:33:07 »
Awel, ik had dat nog ergens gelezen van die tunnel maar ik vind het niet in een speelgoedwinkel  :weetniet:

Hoelang is die tunnel van de Ikea dan?

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #75 Gepost op: juni 20, 2011, 12:11:11 »
de steun waar de stokken opstaan is die uit ijzer gemaakt of ?  :mrgreen:

Citaat
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/225457_2086462766385_1389654250_2505366_2395265_n.jpg

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: juni 20, 2011, 12:32:58 »

Eerst en vooral, knappe toestellen, chapeau voor paps hoor  :thumbs:

Betreft de commentaren, trek u daar toch niks van aan, jij doet wat met je hond wat jullie leuk vinden, dat is het belangrijkste toch?
Flor gaat ook al door de tunnel, over de wip, van die wiebelende verhoogskes en zo  :lol: en je ziet aan haar dat ze het wel leuk vindt om doen, dus wie weet...als is ze ook niet echt 'het ras voor dat soort dingen, maar ik trek mij daar nikske van aan ze  :hmpf: :mrgreen:

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: juni 20, 2011, 13:22:37 »
Hoi ,
bij ons op de club loopt iets Pittbull-achtig . Ik denk dat het een Stafford is . Imposante , gespierde hond met een geweldige drive , focus op zijn werk en op zijn baasje . Ik denk dat het kortbij is dat die de TAP gaat afleggen en ben er zeker van die mooie resultaten gaat halen op wedstrijd .
Prachtige hond om bezig te zien !
Het is misschien niet het ras bij uitstek om agility te doen maar uitzonderingen bevestigen de regel !

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: juni 20, 2011, 18:29:11 »
de steun waar de stokken opstaan is die uit ijzer gemaakt of ?  :mrgreen:

Ja, hoezo? :shifty:

Dat waren zo onderstellen voor een tafel (we hebben er zo dus nog 2 liggen voor 4 tafelpoten  :lol:) en dat was van alles wat we liggen hadden het handigste om te gebruiken..

Eerst en vooral, knappe toestellen, chapeau voor paps hoor  :thumbs:

Betreft de commentaren, trek u daar toch niks van aan, jij doet wat met je hond wat jullie leuk vinden, dat is het belangrijkste toch?
Flor gaat ook al door de tunnel, over de wip, van die wiebelende verhoogskes en zo  :lol: en je ziet aan haar dat ze het wel leuk vindt om doen, dus wie weet...als is ze ook niet echt 'het ras voor dat soort dingen, maar ik trek mij daar nikske van aan ze  :hmpf: :mrgreen:
Oh ik kan niet wachten op foto'tjes van Florreke dan!!! :D

Papa is ook heel fier op zen toestellekes  :lol: Ik had hem ook verteld van de complimenten hier, en ge zag hem glunderen :mrgreen:

Hoi ,
bij ons op de club loopt iets Pittbull-achtig . Ik denk dat het een Stafford is . Imposante , gespierde hond met een geweldige drive , focus op zijn werk en op zijn baasje . Ik denk dat het kortbij is dat die de TAP gaat afleggen en ben er zeker van die mooie resultaten gaat halen op wedstrijd .
Prachtige hond om bezig te zien !
Het is misschien niet het ras bij uitstek om agility te doen maar uitzonderingen bevestigen de regel !

Om eerlijk te zijn vind ik een pitbull-achtige, als hij/zij ietwat atletisch gebouwd is, helemaal geen atypisch ras om agility te doen  :oops: Ik vind het gewoon jammer dat zoveel mensen hun koppigheid precies als excuus gebruiken om er helemaal niks mee te doen..  :?

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #79 Gepost op: juni 20, 2011, 18:51:31 »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal