collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Eerste wedstrijd  (gelezen 2338 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Eerste wedstrijd
« Gepost op: april 21, 2012, 12:27:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Binnenkort spelen Bentley en ik normaal onze eerste wedstrijd agility. Nu, ik heb hier totaal geen ervaring mee (buiten de TAP) en ben dus vrij zenuwachtig  :lol: Waar moet je zoal opletten, hoe gaat dat algemeen in z'n werk? Ik heb bijvoorbeeld nog geen inschrijvingsgeld betaald, kan dat ook de dag zelf? Hoe gaat het verkennen in z'n werk? Ben je daar zowiezo een hele dag? Ik heb al wel wat video's gezien van wedstrijden.
Ik hoop gewoon dat we daar niet totaal afgaan  :doh: :lol: Nu ja, als het zo is, is het zo natuurlijk, maar zou het erg vinden om bijvoorbeeld na de eerste sprong al gediskwalificeerd te worden of zo  :mrgreen:

Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Eerste wedstrijd
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2012, 12:43:33 »
Ik zou je inschrijvingsgeld toch al betalen (afhankelijk van wanneer de wedstrijd is, ook het afschrift meenemen als bewijs).

Verder niet vergeten: je werkboekje, je hond en een stoel. :lol:

Hoe gaat het in zijn werk: er komt een hoop gekken al een uur of 3 (of de dag ervoor) voor het begin van de wedstrijd toe. Wij (zijn altijd minstens met 2) komen meestal binnengewandeld zo'n half uurtje voor je kan gaan verkennen om onze tent op te bouwen en de benchen op te zetten enzo (het uur van verkennen staat op de brief die je krijgt met je nummer). Je gaat je boekje afgeven aan het secretariaat.
Normaal hangt er aan het secretariaat en/of de terreinen de dagindeling uit. Welke graad en welke grootte loopt op welk veld en in welke volgorde (ook wel nummer start!). We tellen een minuut per hond die moet lopen, als je dus ziet dat heel graad 3 voor jou moet lopen en er zijn in totaal 80 graad 3'ers ingeschreven, dan tellen we 1u en 20 minuten voor die te laten lopen. We gaan uiteraard wel regelmatig eens checken of het klopt.
Verkennen gebeurt vlakvoor je graad loopt (meestal, soms, op grote wedstrijden hebben small en medium een ander parcours dan large), welke wedstrijd is het?
Neem je tijd om te verkennen en laat je niet van slag brengen door andere geleiders, die lopen soms helemaal anders dan jij. Denk vooral aan je eigen hond.
Je loopt een jumpingparcours, een agilityparcours en soms nog een spel. Je bent er heel de dag, boekjes worden vaak rond 18-19u uitgedeeld, als er nog clubgenoten gaan, kan je wel afspreken met hen, dat 1 iemand de boekjes naar huis brengt en dan kan je vroeger vertrekken.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2012, 13:08:40 »
Ik zou je inschrijvingsgeld toch al betalen (afhankelijk van wanneer de wedstrijd is, ook het afschrift meenemen als bewijs).

Verder niet vergeten: je werkboekje, je hond en een stoel. :lol:

Hoe gaat het in zijn werk: er komt een hoop gekken al een uur of 3 (of de dag ervoor) voor het begin van de wedstrijd toe. Wij (zijn altijd minstens met 2) komen meestal binnengewandeld zo'n half uurtje voor je kan gaan verkennen om onze tent op te bouwen en de benchen op te zetten enzo (het uur van verkennen staat op de brief die je krijgt met je nummer). Je gaat je boekje afgeven aan het secretariaat.
Normaal hangt er aan het secretariaat en/of de terreinen de dagindeling uit. Welke graad en welke grootte loopt op welk veld en in welke volgorde (ook wel nummer start!). We tellen een minuut per hond die moet lopen, als je dus ziet dat heel graad 3 voor jou moet lopen en er zijn in totaal 80 graad 3'ers ingeschreven, dan tellen we 1u en 20 minuten voor die te laten lopen. We gaan uiteraard wel regelmatig eens checken of het klopt.
Verkennen gebeurt vlakvoor je graad loopt (meestal, soms, op grote wedstrijden hebben small en medium een ander parcours dan large), welke wedstrijd is het?
Neem je tijd om te verkennen en laat je niet van slag brengen door andere geleiders, die lopen soms helemaal anders dan jij. Denk vooral aan je eigen hond.
Je loopt een jumpingparcours, een agilityparcours en soms nog een spel. Je bent er heel de dag, boekjes worden vaak rond 18-19u uitgedeeld, als er nog clubgenoten gaan, kan je wel afspreken met hen, dat 1 iemand de boekjes naar huis brengt en dan kan je vroeger vertrekken.
Bedankt! Daar weet ik al veel meer mee  :bow: Het is de wedstrijd op 5 mei bij de Belgian Border Collie club ( :doh:) in Vlimmeren. Ik hoop dus vooral ook dat er niet alleen borders gaan lopen  :lol: En ik weet ook niet of het een leuke sfeer gaat zijn (dat verschilt blijkbaar ook nogal per wedstrijd). Ik ken de hondenschool niet, heb gezocht naar wedstrijden in de buurt (prov Antwerpen), vooral omdat ik er nog niet zo veel ga doen dit jaar.
Dat wordt dus veel wachten  :denk: Maar dat had ik al wel verwacht.
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2012, 15:03:13 »
Ik zou vooral snel betalen  :lol:. Niet betalen is vaak niet ingeschreven zijn. Ze gaan niet achter je zitten voor die betaling, je moet dat zelf uitzoeken en in orde brengen.
Er zullen zeker niet enkel borders zijn in Vlimmeren, toch niet meer dan op een andere wedstrijd (ik denk dat zeker 80% van de honden op agilitywedstrijd borders zijn...).

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2012, 15:11:28 »
Ik zou vooral snel betalen  :lol:. Niet betalen is vaak niet ingeschreven zijn. Ze gaan niet achter je zitten voor die betaling, je moet dat zelf uitzoeken en in orde brengen.
Er zullen zeker niet enkel borders zijn in Vlimmeren, toch niet meer dan op een andere wedstrijd (ik denk dat zeker 80% van de honden op agilitywedstrijd borders zijn...).
Oh, ik heb al wel een brief gekregen met nummer, dus mijn inschrijving is toch wel in orde denk ik.  :denk: Van betalen hebben ze idd niets gezegd  :lol:

Offline probleempje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2012, 19:17:58 »
Bij het lopen, niet vergeten te wachten tot de keurmeester heeft gefloten. Maakte ik mee op mijn eerste wedstrijd.
Je hoeft ook niet meteen te vertrekken als er gefloten is, neem uw tijd tot jullie beiden klaar zijn om te vertrekken.
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd wat nieuwe niet-borders in graad 1 zitten. Ik vind dat ook zeer leuk :)

Offline Jakary

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 43 HV-Punten
  • You make it all worthwhile <3
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2012, 00:44:01 »
In Vlimmeren zal je wel mogen lopen, zelfs als je betaling er niet tijdig is. Maar voor andere wedstrijden geldt inderdaad niet betaald = niet ingeschreven.
Ben er vorig jaar ook geweest en dit jaar ook terug. Als je iemand ziet met een blue merle aussie zonder staart of met een dwergkeesje, ben ik het waarschijnlijk  :mrgreen:
Je moet trouwens niet bang zijn om af te gaan hoor, ik had afgelopen weekend ook een dk op de 2e hindernis  :lol:
~You are the earth beneath my feet, you are my gravity~

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2012, 17:36:12 »
In Vlimmeren zal je wel mogen lopen, zelfs als je betaling er niet tijdig is. Maar voor andere wedstrijden geldt inderdaad niet betaald = niet ingeschreven.
Ben er vorig jaar ook geweest en dit jaar ook terug. Als je iemand ziet met een blue merle aussie zonder staart of met een dwergkeesje, ben ik het waarschijnlijk  :mrgreen:
Je moet trouwens niet bang zijn om af te gaan hoor, ik had afgelopen weekend ook een dk op de 2e hindernis  :lol:
:lol: Het zou toch leuk zijn moest dat niet gebeuren, maar ja, we blijven realistisch  :mrgreen: Maar je mag het parcours normaal toch wel uitlopen he? Ook al ben je al gediskwalificeerd?

Bij het lopen, niet vergeten te wachten tot de keurmeester heeft gefloten. Maakte ik mee op mijn eerste wedstrijd.
Je hoeft ook niet meteen te vertrekken als er gefloten is, neem uw tijd tot jullie beiden klaar zijn om te vertrekken.
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd wat nieuwe niet-borders in graad 1 zitten. Ik vind dat ook zeer leuk :)
Bedankt voor de tip! Daar had ik nog niet bij stil gestaan  :lol:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2012, 21:33:32 »
Ook zien dat je zeker alles van halsband uitdoet, anders heb zeker een DK. Zeker geen eten mee op het terrein nemen en je hond niet aanraken tijdens het lopen. Ik lijn mijn honden trouwens pas af nadat de KM gefloten heeft. Zodat ik zeker ben dat ze zeker niet voor het fluitsignaal vertrekken.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2012, 12:17:21 »
En, hoe is het geweest?

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2012, 17:56:08 »
Filmpjes staan in het foto-topic  :mrgreen:
Eerst hadden we de jumping, die heeft hij heel goed gelopen, maar ik was vergeten zijn halsband uit te doen  :oops: :muur: :doh: dus DK  :lol:
Daarna het vaste parcours, daar had hij meer oog voor de keurmeester, de mensen naast het plein, de grond, dus dat liep niet echt vlot  :vuistje: en ook daar een DK
Daarna mochten we nog 2x lopen voor de "fun", opnieuw een jumping die hij eigenlijk ook niet slecht gedaan heeft (na eerst gestoord te zijn geweest door Bruce de gekke beardie van bij ons op de club  :mrgreen:). Daarna nog eens een vast parcours dat nog redelijk ging, maar waar hij wel het verkeerde toestel koos (hondenloop ipv kapel).

Maar wel een heel leuke ervaring, leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar  :thumbs: En we hebben toch weer wat bijgeleerd he  :lol:

Offline probleempje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2012, 18:09:06 »
Ach, iedereen moet wel eens met de halsband nog aangelopen hebben. Overkomt ons allemaal :)
Van je allereerste wedstrijd moet je nooit hoge resultaten verwachten.
Ik weet nog bij mij, twee dk's door de stress en dan bij de juniors heel goede resultaten, want da telt toch niet voor echt.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #12 Gepost op: mei 08, 2012, 08:50:36 »
Filmpjes staan in het foto-topic  :mrgreen:
Eerst hadden we de jumping, die heeft hij heel goed gelopen, maar ik was vergeten zijn halsband uit te doen  :oops: :muur: :doh: dus DK  :lol:
Daarna het vaste parcours, daar had hij meer oog voor de keurmeester, de mensen naast het plein, de grond, dus dat liep niet echt vlot  :vuistje: en ook daar een DK
Daarna mochten we nog 2x lopen voor de "fun", opnieuw een jumping die hij eigenlijk ook niet slecht gedaan heeft (na eerst gestoord te zijn geweest door Bruce de gekke beardie van bij ons op de club  :mrgreen:). Daarna nog eens een vast parcours dat nog redelijk ging, maar waar hij wel het verkeerde toestel koos (hondenloop ipv kapel).

Maar wel een heel leuke ervaring, leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar  :thumbs: En we hebben toch weer wat bijgeleerd he  :lol:

*gaat meteen eens in het fototopic kijken* :mrgreen:

Ik maak er op training altijd een gewoon van om de halsband ook uit te doen + bij agility hangt de lijn vast aan de halsband, dus ze moet wel mee uit :mrgreen:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2012, 11:37:47 »
Ook zien dat je zeker alles van halsband uitdoet, anders heb zeker een DK.

:fuu:

Wel fijn dat je het leuk vond  :thumbs:. Bentley is echt wel groter dan ik dacht. Ik ken het ras dan ook echt niet...

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2012, 16:26:53 »
*gaat meteen eens in het fototopic kijken* :mrgreen:

Ik maak er op training altijd een gewoon van om de halsband ook uit te doen + bij agility hangt de lijn vast aan de halsband, dus ze moet wel mee uit :mrgreen:
I know, op training doe ik die ook altijd uit  :doh: T zullen de zenuwen geweest zijn zeker  :lol: Maar het zal me in ieder geval nooit meer overkomen  :hmpf: :mrgreen:
:fuu:

Wel fijn dat je het leuk vond  :thumbs:. Bentley is echt wel groter dan ik dacht. Ik ken het ras dan ook echt niet...
Haha, en vlak ervoor had iemand anders die ook vergeten uit te doen en ik had dat dus gezien en tegen mezelf gezegd: hij moet uit!!! Maar ja  :doh:

Iedereen die Bentley voor de eerste keer in het echt ziet, zegt dat ze dachten dat hij kleiner was  :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal