collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Club/hondenschool gezocht behendigheid  (gelezen 2618 keer)

Offline sarahtmv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Club/hondenschool gezocht behendigheid
« Gepost op: oktober 12, 2012, 09:44:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wij zoeken een club waar je behendigheid kan doen op speelse wijze, hebben geen interesse in wedstrijden, puur voor ontspanning en bezig zijn met de hond.
Omgeving tussen Westerlo en Beringen, Ham, zoiets.
Hadden al gehoord dat je bij sommige hondenscholen niet zomaar binnen mag, dat de hond door selectie moet, dat willen wij dus niet. Het is voor de fun.

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
Re: Club/hondenschool gezocht behendigheid
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2012, 10:10:04 »
Hondenschool van Genebos, gelegen achter de Hamse Dansschool maar ik denk dat die nu niet zoveel meer buiten trainen vanwege het weer.
Je kan altijd eens kijken op de web-site www.kv-genebos.be, bij het tapblad bestuur kan je mensen vinden van de agility.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2012, 12:48:13 »
Hondenschool van Genebos, gelegen achter de Hamse Dansschool maar ik denk dat die nu niet zoveel meer buiten trainen vanwege het weer.
Je kan altijd eens kijken op de web-site www.kv-genebos.be, bij het tapblad bestuur kan je mensen vinden van de agility.
Genebos is nogal wedstrijdgericht  :mrgreen: . Denk niet dat ze met toelatingsproeven werken maar je kan het altijd eens vragen.
Die toelatingsproef is wel om te zien of je hond voldoende gehoorzaam is,dat is wel belangrijk bij de agility.
De meeste hondenscholen in die buurt zijn eigenlijk nogal wedstrijdgericht.
Persoonlijk zou ik ook niet graag minder trainingstijd willen hebben omdat er iemand tussen zit die gewoon voor de fun komt  :oops:
Maar er zijn genoeg hondenscholen waar het anders is,al dan niet via de KKUSH  :wink:
Want als je toch geen wedstrijd wil doen maakt dat niks uit.

"Gelukkig is de simpele ziel die ni beter weet"                            Stop de broodfok!!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2012, 12:51:11 »
Genebos is nogal wedstrijdgericht  :mrgreen: . Denk niet dat ze met toelatingsproeven werken maar je kan het altijd eens vragen.
Die toelatingsproef is wel om te zien of je hond voldoende gehoorzaam is,dat is wel belangrijk bij de agility.
Persoonlijk zou ik ook niet graag minder trainingstijd willen hebben omdat er iemand tussen zit die gewoon voor de fun komt  :oops:
Maar er zijn genoeg hondenscholen waar het anders is,al dan niet via de KKUSH  :wink:
Amai elitair zeg.
Waarom mag iemand niet gewoon trainen? Bij ons maakt het niet uit, getraind wordt je toch. Bovendien kan het zijn dat de ll de microbe te pakken krijgt.

Maar daarvoor naar de voe gestuurd worden is toch wel straf.  :silenced:

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2012, 12:52:44 »

Vind ik nogal een rare uitspraak. Ik trainde ook gewoon voor de fun, nooit geen wedstrijden en ik was er bijna iedere training en Shunka en ik probeerde het ook zo correct mogelijk te doen. Maar wedstrijden, nee dat zegt ons niks, dus ik mag geen agility doen :weetniet:

En heb ook nog getraind in kv genebos en idd ze zijn wedstrijdsgericht, maar ik mocht ook gewoon meetrainen

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2012, 12:57:18 »
De Roedel in Helchteren is waarschijnlijk wat ver?

Ik train daar en ze hebben er 3 groepen: beginners, recreanten en wedstrijdspelers.
Om van beginners naar recreanten (of wedstrijdgroep) te gaan wordt er wel verwacht dat je het TAP brevet haalt, maar dat wordt minstens 1x per jaar op de HS zelf georganiseerd.
Al zijn ze wel redelijk wedstrijd gericht, is er toch een grote groep die nooit wedstrijd loopt (behalve dan de jaarlijkse club wedstrijd).

Dit jaar heeft een recreant het clubkampioenschap gewonnen, om maar aan te tonen dat je geen wedstrijden moet lopen om goed bezig te zijn  :thumbs:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2012, 13:08:38 »

Ik denk dat zowel de gehoorzaamheid en de agility plaats heeft en tijd wil maken voor mensen die gewoon met hun hond bezig willen zijn. Ik weet dat bij gehoorzaamheid een groep is die geen wedstrijden speelt en die elke keer gewoon leuk met de honden bezig zijn, heb zelf in die groep gezten met mijn vorige hond.
Ik ken geen hondenscholen die niet via de KKUSH werken, ja ééntje in Okselaar maar dat is gehoorzaamheid, mijn zus gaat daar en is daar best leuk als ik haar verhalen hoor maar van agility ken ik er geen.

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2012, 13:10:32 »
Amai elitair zeg.
Waarom mag iemand niet gewoon trainen? Bij ons maakt het niet uit, getraind wordt je toch. Bovendien kan het zijn dat de ll de microbe te pakken krijgt.

Zoals ik al schreef je kan ook bij Genebos terecht als je alleen maar leuk wil bezig zijn met je hond, je bent zeker bij gehoorzaamheid niet verplicht om wedstrijden te gaan spelen.

Offline sarahtmv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2012, 17:40:17 »
De Roedel in Helchteren is waarschijnlijk wat ver?

Ik train daar en ze hebben er 3 groepen: beginners, recreanten en wedstrijdspelers.
Om van beginners naar recreanten (of wedstrijdgroep) te gaan wordt er wel verwacht dat je het TAP brevet haalt, maar dat wordt minstens 1x per jaar op de HS zelf georganiseerd.
Al zijn ze wel redelijk wedstrijd gericht, is er toch een grote groep die nooit wedstrijd loopt (behalve dan de jaarlijkse club wedstrijd).

Dit jaar heeft een recreant het clubkampioenschap gewonnen, om maar aan te tonen dat je geen wedstrijden moet lopen om goed bezig te zijn  :thumbs:

het is iets verder maar het zou nog kunnen denk ik, ik zal eens mijn vriend google raadplegen

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2012, 18:33:10 »
Amai elitair zeg.

Is tijdsverlies voor de wedstrijdspelers,we hebben maar 1lesgever,weinig plaats,tijd en slechte verlichting. In Genebos hebben ze meerdere lesgevers,meer plaats om te trainen. Dingen die wij niet hebben.  Dus moest het van mij afhangen trainde mensen zonder drang om wedstrijd te doen niet mee.  Ze vallen toch allemaal af na een tijdje dus waarom er tijd en moeite insteken? Dat ik hiermee mensen tegen de kop loop,sorry dan maar dit is gewoon mijn mening dat een wedstrijdspeler voor gaat op iemand die het enkel voor de fun doet. Maar zolang ze geen tijd van mij innemen heb ik er geen problemen mee en help ik zelfs als ik kan helpen. Is niet de bedoeling om hiermee mensen aan te vallen. Door mijn ploegen werk kan ik al niet iedere week trainen,vandaar ook mijn mening hierover. Bij ons zitten ook beginners hoor,die wel of niet gaan wedstrijd doen. In de winter trainen we in een manege en daar mag ook iedereen trainen. In Genebos mag alleen graad 2 en 3 in de manege trainen. Of ze moesten het veranderd hebben ondertussen. Dus al de rest ligt de hele winter stil als het niet haalbaar is om buiten te trainen.

"Gelukkig is de simpele ziel die ni beter weet"                            Stop de broodfok!!

Offline sasko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2012, 18:27:07 »
is muizenheide in beringen misschien een optie?

Offline sarahtmv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: oktober 15, 2012, 18:33:05 »
is muizenheide in beringen misschien een optie?
aha, ik zie dat ze een groep recreatief hebben, ik zal eens bellen of per mail contact opnemen, het is vrijdagavond, in de winter snap ik dat niet zo goed?

enne
Citaat
Dus moest het van mij afhangen trainde mensen zonder drang om wedstrijd te doen niet mee.  Ze vallen toch allemaal af na een tijdje dus waarom er tijd en moeite insteken?

waarom zou dat? Er zijn ook mensen die elke week sporten zonder ooit competitief te worden.
Je kan toch graag sportief bezig zijn met je hond zonder dat je bekers nastreeft?
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2012, 18:44:31 door sarahtmv »

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #12 Gepost op: oktober 15, 2012, 20:08:34 »
aha, ik zie dat ze een groep recreatief hebben, ik zal eens bellen of per mail contact opnemen, het is vrijdagavond, in de winter snap ik dat niet zo goed?

enne
waarom zou dat? Er zijn ook mensen die elke week sporten zonder ooit competitief te worden.
Je kan toch graag sportief bezig zijn met je hond zonder dat je bekers nastreeft?
Dit is gewoon mijn mening na 4jaar agility,meerendeel valt af na een tijdje. Bekijk er dan bij dat lesgevers veel tijd en moeite in die mensen/honden steken en daarna stoppen  :weetniet:  Is een beetje vergelijkbaar met gehoorzaamheid,na een tijd stoppen ze ermee. En als de microbe je goed te pakken heeft... Zeg dan nooit nooit tegen wedstrijden  :wink:  Ik ben niet begonnen met die bedoeling,maar 3maand erna liep ik TAP met mijn cockertje. Wedstrijden werden ineens heel gewoon,ik streef niet naar bekers. Daarvoor heb ik het ras niet,maar het is een uit de hand gelopen hobby. Sociaal contact en goedkoper dan op stap gaan :vuistje: (En geen serieuze kater de dag erna  :mrgreen: )

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #13 Gepost op: oktober 15, 2012, 22:02:14 »
Ik train bij een club waar een groep is enkel voor wedstrijdspelers en heb 2 privetrainers waar ik op afspraak kan trainen. Scheelt een hoop wachttijd tssdoor.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #14 Gepost op: oktober 15, 2012, 23:47:20 »
Ik train bij een club waar een groep is enkel voor wedstrijdspelers en heb 2 privetrainers waar ik op afspraak kan trainen. Scheelt een hoop wachttijd tssdoor.
Nog 6maand en dan heb ik mijn prive parcours in mijn eigen tuin,vele beter! :mrgreen:
Trainen wanneer ik wil op situaties die ik wil. Geen rekening houden met andere,super gewoon.

Offline orpheum

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: oktober 16, 2012, 05:21:57 »
Zeg dan nooit nooit tegen wedstrijden  :wink:  Ik ben niet begonnen met die bedoeling,maar 3maand erna liep ik TAP met mijn cockertje.
Dus moest het van mij afhangen trainde mensen zonder drang om wedstrijd te doen niet mee. 

Dus eigenlijk vind je dan dat je destijds zelf niet had mogen starten ??  Komt me heel dubbel over, voor jezelf wel de uitzondering maken.
Waar is het net dat je traint, want ik zoek ook een agility club in die regio ?  Ik wil je tijd niet afpakken hé  :mrgreen:
Een mening is gelijk een kont.  Iedereen heeft er één, maar de één is al beter gevormd dan de andere !!

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2012, 11:21:15 »
Dus eigenlijk vind je dan dat je destijds zelf niet had mogen starten ??  Komt me heel dubbel over, voor jezelf wel de uitzondering maken.
Waar is het net dat je traint, want ik zoek ook een agility club in die regio ?  Ik wil je tijd niet afpakken hé  :mrgreen:
Ik ben begonnen op een club die nog steeds niet wedstrijdgericht is dus waarom had ik niet mogen starten?,ze hielden geen rekening met onze vooruitgang en we leerde niks meer bij. :weetniet:
Toen ben ik overgegaan naar een andere club.  :wink: Daar waren toen enkel wedstrijdspelers in de agility. Mijn hond kende alle toestellen en was bijna klaar voor haar TAP...  :wave:
Bij ons op de club kan je enkel starten met agility als je met een puppy begint in de gehoorzaamheid.
Of na een gesprek van lesgever met de voorzitter.
Als jij wedstrijd wil doen neem je mijn tijd niet in,dan helpen wij u met veel plezier tot aan je TAP.
Net zoals de clubgenoten met mij hebben gedaan.
Als je 1.5u(mogen pas starten als gehoorzaamheid gedaan heeft :roll:) hebt om te trainen met 10 honden(dan tel ik de andere helft nog niet mee want als iedereen er is zijn het er 21) die wedstrijd doen of bijna klaar zijn voor de TAP heb je zo al heel weinig tijd om fatsoenlijk te trainen met maar 1 lesgever(om de andere week 2). Neem daarbij dat er zijn die vroeger thuis moeten(kinderen voor school of heel vroeg op moeten voor werk) en dus eerst lopen. Dan zit je bij ons dus tijd in te nemen,klinkt cru maar stel je maar in onze plaats.  Ik heb ook veel tijd ingenomen van de lesgevers,maar ze wisten wel dat hun werk niet voor niks was. Als ze mij op wedstrijd foutloos zien lopen weten ze waarom ze hun tijd in mij steken.
Er is een groepje beginners bij ons,maar sinds kort trainen die op een andere dag omdat we gewoon geen tijd hebben om ze erbij te nemen.
Met dank aan de goede wil van een wedstrijdspeler die hun les wou geven,anders zou het ook niet gelukt zijn.

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2012, 12:56:56 »
Tja, als je club beperkt is in middelen (ruimte, instructeurs, tijd) dan ben ik er voorstander van om het aantal honden te beperken. Wil je beginnen, maar is er geen plaats: hup, wachtlijst op. Verder is het niet meer dan logisch dat er wordt onderverdeeld in niveaus. Maar als graad 1 loper val je dan mijn inziens in dezelfde categorie als een recreant die het TAP brevet heeft gehaald.

Verdergaand op jou redenering, Davinia, kan ik me goed voorstellen dat een graad 2 of 3 wedstrijdspeler niet graag trainingstijd 'verspild' ziet aan een graad 1 speler die geen ambitie heeft om te winnen en het wedstrijd gebeuren meer ziet als goedkoop sociaal gebeuren... (en daarbij dan nog eens zorgt dat de wedstrijden overvol zijn, maar dat is een ander onderwerp).

En versta me niet verkeerd, want persoonlijk vind ik dat je evenveel recht hebt om plezier te hebben op wedstrijd met je cockertje als eender welke andere deelnemer uit bvb de Belgische selectie.
Ik heb zelf nog maar een handvol wedstrijden gedaan, loop met een trage hond in de large, maar voor mijn wekelijkse 'exclusieve' training betaal ik wel iets meer dan het jaarlijkse lidgeld van een gemiddelde HS.

Offline Davinia

• hondenvriend pro
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Cocker Madness
    • Stand Your Ground
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2012, 19:35:37 »
Tja, als je club beperkt is in middelen (ruimte, instructeurs, tijd) dan ben ik er voorstander van om het aantal honden te beperken. Wil je beginnen, maar is er geen plaats: hup, wachtlijst op. Verder is het niet meer dan logisch dat er wordt onderverdeeld in niveaus. Maar als graad 1 loper val je dan mijn inziens in dezelfde categorie als een recreant die het TAP brevet heeft gehaald.

Verdergaand op jou redenering, Davinia, kan ik me goed voorstellen dat een graad 2 of 3 wedstrijdspeler niet graag trainingstijd 'verspild' ziet aan een graad 1 speler die geen ambitie heeft om te winnen en het wedstrijd gebeuren meer ziet als goedkoop sociaal gebeuren... (en daarbij dan nog eens zorgt dat de wedstrijden overvol zijn, maar dat is een ander onderwerp).

En versta me niet verkeerd, want persoonlijk vind ik dat je evenveel recht hebt om plezier te hebben op wedstrijd met je cockertje als eender welke andere deelnemer uit bvb de Belgische selectie.
Ik heb zelf nog maar een handvol wedstrijden gedaan, loop met een trage hond in de large, maar voor mijn wekelijkse 'exclusieve' training betaal ik wel iets meer dan het jaarlijkse lidgeld van een gemiddelde HS.
Dan zou wel de helft van Large niet meer mogen meedoen?  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal