collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Agility toestellen  (gelezen 3644 keer)

Offline Lunatjee

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Agility toestellen
« Gepost op: augustus 10, 2013, 15:10:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,
Ik heb een puppy, bijna 6 maanden en zij springt en rent echt super graag. Ze springt over takken en omgevallen bomen die ze onderweg vind bij een wandeling. Haar record is 50cm en ze is een YorkChi (grootte van een York Shire Terrier). Ik heb besloten om met haar Agility te doen. Ik ben 13 jaar en ik probeer mijn ouders te overtuigen om Agility toestellen te kopen maar ze willen dat niet :/. Geeft iemand een idee om zelf zo'n toestellen te maken. Sprongen, tunnel enz. En makkelijk te maken als het kan. ;p Dankje ;)

Offline Bandolero

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3421 HV-Punten
Re: Agility toestellen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2013, 15:12:18 »
Ga naar een hondenschool waar ze agility geven...
Beter van het direct goed aan te leren ipv zelf wat aan te zitten klooien.

6 maand is trouwens nog 6 maand te vroeg imo.

Offline Sisl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 400 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2013, 15:43:12 »
6 maanden lijkt me ook nog wat vroeg... Een tunnel zelf maken wordt moeilijk, een horde kan wel makkelijk (twee kegels/stenen of iets anders en daarop een latje leggen), slalom kan ook makkelijk (12 halve bezemstelen in de grond stoppen). Toch zou ik je ook aanraden om je te laten begeleiden op een hondenschool zodat je het juist aanleert, die mensen weten bovendien tot wat je hondje fysiek in staat is (50cm is wel leuk om zien voor een mini-hondje, maar een instructeur kan je duidelijk maken waarom dat eigenlijk helemaal nit gezond is en tot welke hoogtje je kan gaan met een mini).

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2013, 17:50:17 »
Haar record is 50cm en ze is een YorkChi (grootte van een York Shire Terrier).

Pffff is het zo moeilijk om kruising te zeggen ipv nieuwe namen uit te vinden...  :weetniet:

Offline sasko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2013, 17:54:45 »
zowiezo veel te vroeg (6m).
zoek een goede hs om onder begeleiding op te starten met pr-agility oefeningen.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2013, 11:23:44 »
Effe 4 a 5000 zakgeld opsparen en ge kunt u zelf een stukske baan kopen.

Wacht nog een half jaar en begint dan bij een hondenclub met begeleiding. Is goedkoper.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2013, 11:35:03 »
Als je echt agility wil gaan doen met je hondje kan ik ook maar zeggen dat je het best via een HS doet, op je eentje kan je onmogelijk de juiste hoogte, afstanden enz. aanleren en vr je het weet is je hondje verk*** voor de echte agility. Stel dat hij het zo goed doet dat je wedstrijden zou willen gaan lopen, dan heeft hij een zeer slecht basis gekregen en zou je daar spijt van kunnen krijgen. En zoals anderen hier al gezegd hebben, wacht daar nog enkele maanden mee.

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2013, 08:35:20 »
Pffff is het zo moeilijk om kruising te zeggen ipv nieuwe namen uit te vinden...  :weetniet:

Tis een kind van 13...
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2013, 08:41:23 »
Leuk dat je je met je hondje agility wil gaan doen!

Maar je hond is echt wel nog te jong hoor...
Waarom? Laat ik het zo zeggen: hondje zijn botten en spieren zijn nog niet volgroeid, kan nog niet zoveel belasting aan. Agility is best belastend voor de hond. Korte bochten, op korte tijd een hoge snelheid bereiken, sprongen,... En 50 cm is best wel hoog hoor. Stel je voor dat je zelf ook altijd megahoog moet gaan springen...Pijnlijk na lange tijd!

En ik zou idd ook, zoals hier meermaals aangegeven, naar een hondeschool gaan. Is leuk, en je leert het meteen goed aan. Want agility is niet enkel leren voor de hond hoor! Het baasje moet minstens evenveel of mss zelf wel nog meer aanleren!! Of afleren  :yes:

Zou je hond niet graag gehoorzaamheid doen op een hondenschool? Best wel handig ook, als je agility wilt gaan doen. En schep je meteen een band met je hond! en leer je veel als baasje!
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2013, 08:47:03 »
Eerst een vooral sluit ik me aan bij het voorgaande. Het is heel tof dat je met je hondje wat wil gaan doen  :thumbs:; maar voor agility is hij nu nog een beetje jong; Wat je nu wel al kan doen is naar gehoorzaamheid gaan met pupje; daar leer je al wat basiscommando's die later voor agility heel nuttig zullen zijn... Zoek dus een goede hondenschool.

Bij ons bv is er gewenning voor agility vanaf 10 maanden, maar sommige hondenscholen bieden ook al een echte puppiecursus aan, die dan aangepast is aan de leeftijd van het hondje. (wat bij ons bij de gewenning ook het geval is hoor; pups mogen zeker niet zo hoog springen bv. )

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal