collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Agility met niet-typische hond  (gelezen 6195 keer)

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Agility met niet-typische hond
« Reactie #20 Gepost op: juni 01, 2013, 17:40:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier agility recreatief met Zorra, vorig jaar haar TAP behaald. Zorra is een klein hondje van onbepaalde ras (uit het dierenasiel), zij moest gemeten worden voor haar TAP en bleek net large, ze trekt nooit een balk, maar is bijlange niet zo snel als een BC bvb. maar die trekken wèl regelmatig een balk omdat ze vlakker en dikwijls slordiger springen, Zorra verliest tijd omdat ze haar sprongen relatief steil neemt. Filmpje van haar TAP, foutje op de weave en het lijkt alsof ze de raakvlakken niet raakt, maar ik heb er geen opmerking voor gehad. Onze HS is gelegen op enkele km van een aero-club in Brasschaat.  http://s472.photobucket.com/user/Zorrathello/media/IMAG0035.mp4.html

Offline TerriPoody

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #21 Gepost op: juni 01, 2013, 17:45:13 »
@Thellozorra: leuk om te zien dat filmpje, proficiat met jullie TAP trouwens  :thumbs:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juni 01, 2013, 18:15:49 »
Dank je wel. Zorra heeft pas vorig jaar op haar 7de haar TAP behaald, ik het het zelf wat tegengehouden omdat ik graag trainde bij de gevorderden, nu moet ik naar wedstrijdklasse maar ik wil geen wedstrijden doen, dus was het alternatief recreanten, maar die trainen bij ons op zondagmorgen om 10u, dan moet ik er al zijn tegen 9.30u (toestellen opstellen enz.) , moet dan thuis om 9 u vertekken en dat vind ik wat vroeg  :oops: dus ben ik gestopt. Ik hoop binnenkort met Réglisse, mijn kruising lab x BC in de agility te beginnen.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #23 Gepost op: juni 01, 2013, 18:17:34 »
Dank je wel. Zorra heeft pas vorig jaar op haar 7de haar TAP behaald, ik het het zelf wat tegengehouden omdat ik graag trainde bij de gevorderden, nu moet ik naar wedstrijdklasse maar ik wil geen wedstrijden doen, dus was het alternatief recreanten, maar die trainen bij ons op zondagmorgen om 10u, dan moet ik er al zijn tegen 9.30u (toestellen opstellen enz.) , moet dan thuis om 9 u vertekken en dat vind ik wat vroeg  :oops: dus ben ik gestopt. Ik hoop binnenkort met Réglisse, mijn kruising lab x BC in de agility te beginnen.

Blij dat te lezen, ben met Fiore nu ook maar op haar 7 jaar gestart
Hopelijk lukt het met Réglisse ook goed, allé, hopelijk hebben jullie vooral veel plezier  :thumbs:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juni 01, 2013, 18:23:01 »
Zorra is nu 8 en ze zou nog heel goed meekunnen en er plezier aan beleven, jammer maar helaas, maar mss dat ik in de zomer toch nog tegen 9.30u naar de HS ga (ik zal eens vragen of ik nog mag, ben wel al een jaar gestopt).

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juni 01, 2013, 18:31:18 »
Hier agility recreatief met Zorra, vorig jaar haar TAP behaald. Zorra is een klein hondje van onbepaalde ras (uit het dierenasiel), zij moest gemeten worden voor haar TAP en bleek net large, ze trekt nooit een balk, maar is bijlange niet zo snel als een BC bvb. maar die trekken wèl regelmatig een balk omdat ze vlakker en dikwijls slordiger springen, Zorra verliest tijd omdat ze haar sprongen relatief steil neemt. Filmpje van haar TAP, foutje op de weave en het lijkt alsof ze de raakvlakken niet raakt, maar ik heb er geen opmerking voor gehad. Onze HS is gelegen op enkele km van een aero-club in Brasschaat.  http://s472.photobucket.com/user/Zorrathello/media/IMAG0035.mp4.html

Mooi filmpje  Thellozorra :thumbs:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juni 01, 2013, 18:33:14 »
Waarom dan meegedaan aan je TAP als je geen wedstrijden wou lopen?

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 01, 2013, 19:05:42 »
Druk van de lesgever, ik zat al lang bij de gevorderden en moest er eigenlijk uit  :wink:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #28 Gepost op: juni 01, 2013, 19:16:23 »
Waarom dan meegedaan aan je TAP als je geen wedstrijden wou lopen?

Goh, waarom spelen veel mensen wel brevet met hun hond, terwijl ze geen wedstrijdambities hebben? Ik denk vooral om te kijken of je een bepaald niveau aan zou kúnnen? (áls je het zou willen)  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #29 Gepost op: juni 01, 2013, 21:51:54 »
De filmpjes van Kalypso:

Zijn TAP (niet opletten, ik kan hem sowieso niet volgen en toen was ik 7.5 maand zwanger):

Zijn eerste wedstrijd, met mijn zus:

Zot en onbezonnen, maar een heerlijke hond om mee te werken.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #30 Gepost op: juni 02, 2013, 01:31:21 »
Hij ziet eruit zoals een lab maar is wel wat groter. 4,5 maand en  55 schofthoogte en 23kg op de weegschaal. Voorlopig is het nog erg rustig hoor. Maat zodra we zien dat hij mankt of last zou hebben van groeipijn is het ook gedaan.
Ik zou het alleszins zeer goed in de gaten houden, met heel grote honden moet je sowieso al opletten met de gewrichten en newfies en labjes hebben beide een relatief grote kans op HD en ED (en waarschijnlijk weet je niks over de heupen/ellebogen van de ouders?)
Op welke hondenschool zit je?

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juni 02, 2013, 09:58:38 »
Leuk filmpje Marengo, grappig ook een foutje op de weave  :wink:

Offline atryca

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juni 02, 2013, 10:33:15 »
hier agility met een jack russell kruising en een onbekende kruising
bij de onbekende kruising zit er zeker en vast iets van jachthond in want zijn neus....amai die neemt soms serieus de overhand ze.
dan is heeft hij jammer genoeg niets van aandacht meer voor mij, de toestellen,... zelfs eten negeert hij dan straal.  :roll:
eind deze maand zijn TAP, ben benieuwd, laat ons hopen dat hij zijn jachtinstinct kan in toom houden  :pray:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juni 02, 2013, 14:42:36 »
Hier agility met een flatcoat. Al doet ze zelf wat liever gehoorzaamheid waardoor we vooral daarop trainen. Ze heeft ook niet de perfecte bouw om agility te doen, zeker niet als ik haar lenigheid vergelijk met die van Sem. Het afgelopen jaar heb ik met Hidde geen wedstrijden gelopen, maar ik denk er nu toch over om haar wat wedstrijden in 2e graad in te schrijven. 
Ik heb graag een doel, zonder doel wordt het saai voor mij. Het doel met Hidde was naar tweede graad mogen overgaan, maar ze is te traag om daar wat te kunnen halen, dus daarom ben ik toen gestopt. Maar ondertussen zit ze op de gehoorzaamheid in Pr 2 waardoor daar mijn doel ook wat weg is. Dus dan misschien maar terug wat agility.

Haar TAP

Jumping 1ste graad

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juni 02, 2013, 15:59:08 »
Super dat er nog meer mensen zijn die hun TAP gefilmd hebben! Leuk Sedde. Ik ben agility beginnen doen met Zorra omdat ze de gehoorzaamheid niet leuk vond, dus het tegenovergestelde van jouw hond  :wink:

Online Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juni 02, 2013, 16:50:54 »
Leuke filmpjes allemaal.

Ik zou het alleszins zeer goed in de gaten houden, met heel grote honden moet je sowieso al opletten met de gewrichten en newfies en labjes hebben beide een relatief grote kans op HD en ED (en waarschijnlijk weet je niks over de heupen/ellebogen van de ouders?)
Op welke hondenschool zit je?

Over de ouders weet ik inderdaad niets. Dus dat wordt in ieder geval opletten.
We zitten bij Waak en Zie in Deinze (VOE).

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juni 02, 2013, 20:28:15 »
Hier ook agility met een flatcoat.
Het was niet de bedoeling, maar ze bleek dit heel leuk te vinden...

Niila is een sportief gebouwde flatcoat en is eigenlijk best behendig. Wat me vooral opvalt is dat ze anders loopt dan de andere flatcoats, ze is iets explosiever.

Ik heb daarvoor altijd met borders gewerkt, en het is serieus aanpassen. Niila is enorm hevig en vindt de weave en de tunnel het allerleukst. daarbovenop heeft ze over alles haar eigen ideeën en zal ook proberen haar zin te doen.

MAAR ik vind het geweldig leuk als het lukt om met haar een parcours goed te lopen. (veel leuker dan met borders  :oops: ) , ik denk net omdat het een uitdaging is.

En het is fijn te weten dat zij misschien ooit bijna even goed wordt als sommige border collies, gewoon om eens wat afwisseling te hebben  :weetniet:

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juni 02, 2013, 21:01:16 »
Hier ooit begonnen (al meer dan 11 jaar geleden :doh: ) met een labrador.
Heeft zijn TAP gehaald en heb er officiële met gespeeld.

Lost my heart, I lost my mind without you. I will never be the same without you

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juni 06, 2013, 12:14:13 »
Hey ,
met de iets zwaardere rassen (dus ook Lab x Newfy ) toch steeds opletten of ze agility fysiek wel aankunnen (die pezen en gewrichten op termijn ?!) . Kleine atypische rassen zijn misschien niet de prijslopers maar kunnen het fysiek wel aan (de platsmoeltjes natuurlijk niet bij zomerse temperaturen laten lopen ) .
Het is altijd heerlijk om atypische rassen agility te zien lopen ! Onderschat ze niet !

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #39 Gepost op: juni 06, 2013, 15:52:41 »
Hier agility met 2 bearded collies.

Met Zohra doe ik wedstrijden in graad 1 (over de resultaten zal ik maar zwijgen :silenced: :mrgreen:)

Naessa is nog in training.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal