collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Agility met niet-typische hond  (gelezen 6184 keer)

Online Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Agility met niet-typische hond
« Gepost op: mei 27, 2013, 10:31:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er nog hier mensen die agility doen met een niet-typische hond?

Nu we van de puppyklas naar de starters overmogen, hebben we ook eens gewaagd om te zien of agility iets voor Rowlf is. Rowlf is kruising lab-newfy. Toestelgewenning kan bij ons al vanaf 8 weken, maar dat vind ik wel heel erg vroeg.

Gisteren dus de eerste les : de horde op de laagste stand (of hoe je dat ook zegt) en de tunnel. Hij was dolenthousiast en ging op het einde zelfs uit zichzelf door de tunnel.  :cheer:

Baasje amuseert zich, hond ook. Da's het belangrijkste. We willen het gewoon voor de fun doen op recreatief niveau.

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
Re: Agility met niet-typische hond
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2013, 12:32:24 »
Ik, met mijn chihuahua teefje Hera. Nu niet meteen wat je noemt een ras dat je constant ziet bij agility  :mrgreen: Ik denk er ook over om met Tupac te beginnen (dwergpincher die even groot is als mijn chi'kes). En misschien ook met Goya, een kruising franse bull x engelse cocker.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2013, 12:42:21 »
Toestelgewenning doen ze bij ons in de gehoorzaamheidsless en.
Agility kan je pas starten als je hondje ongeveer 12maanden is,
dan heb je bij ons de instaplessen (een les of 10 dacht ik).
Ik ben mijn hondje zelf beginnen voorbereiden thuis op agility omdat de starterslessen dit
jaar voor ons niet goed uitkwamen. Ik hoop in het najaar te kunnen meedoen met de instaplessen
agility met mijn Yorkshire Terrier (van het miniformaat: <20cm schoft, <2kg).
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2013, 13:31:37 »
Zwitserse herder...
Ze doet het super!

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2013, 14:01:09 »
Golden retriever!

Online Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2013, 14:28:00 »
Leuk leuk!

En doen jullie ook wedstrijden of enkel voor de fun?

Ik weet dat er op de club ook iemand is die agility doet met zijn Berner Sennen, maar ik heb hem nog niet aan het werk gezien. Da's ook niet bepaald een typische hond. Toen ik dat hoorde dacht ik bij mezelf : als die agility kan doen, dan zal dat met de onze ook wel lukken.  :vuistje:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2013, 15:07:33 »
Voorlopig voor de fun, ik ben met Hera nog niet lang bezig.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2013, 16:26:04 »
Field spanil  :lol: Voorlopig nog maar 2 wedstrijden meegedaan, er staan er nog op de planning, maar ben niet zo fanatiek en het is niet zo simpel om ingeschreven te raken (heb geen zin om maanden op voorhand te betalen).
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen m.

Offline sasko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2013, 20:35:53 »
kruising sint bernhard en labrador,
doe al vier jaar wedstrijd, en het gaat goed!!
Vroeg genoeg beginnen met pre-agility oefeningen :
blijven, komen, links en rechts, .....
Veel geduld, en veel plezier, en je komt er wel.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2013, 20:55:36 »
Heeft hij meer de bouw van een lab of meer van een newf?
Ik heb ook lang getwijfeld om met Fala agility te doen maar ondanks dat ze slank gebouwd is (40 kg) werd het me toch afgeraden omdat het zeer belastend is voor de gewrichten. Van de dierenarts mocht ik het proberen maar wel rustig en meteen stoppen bij het minste teken van manken. Op de HS zeiden ze me dat rustig en agility niet samen gaan en Fala kennende zou zich ook wel helemaal geven dus heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Er zijn nog genoeg leuke dingen om haar bezig te houden met minder kans op blessures.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2013, 21:02:44 »
Kalypso doet wedstrijden, heeft einde maart TAP gehaald en tot nu toe 2 wedstrijden gelopen.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2013, 23:32:33 »
Hier een flatcoated retriever, louter recreatief.

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2013, 07:07:08 »
Hier ook een flat, we zijn een goeie zes maand opnieuw bezig en doen binnenkort onze TAP!

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2013, 09:58:29 »
Hier ook een flat, we zijn een goeie zes maand opnieuw bezig en doen binnenkort onze TAP!

Veel succes!

Ik doe bewust mijn TAP niet, ondanks dat Casper daar volgens de instructeurs wel klaar voor zou zijn. Wedstrijden zijn nooit mijn intentie geweest en lukt met werk ook niet.  En de wedstrijdgroep traint op een voor mij onmogelijke dag.

Maar zolang Casper en baasje er plezier aan beleven doen we verder.

Offline probleempje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juni 01, 2013, 14:17:41 »
Hier wordt er agility gelopen met onze lakense herder, dit zijn ook honden die je niet veel op wedstrijd tegen komt, en als je ze tegen komt zijn de meeste nog door ons gefokt.
Wat je wel merkt met ons ras is dat ze in snelheid moeten inboeten tegen de meeste borders, en hun robuustheid speelt ook een beetje in hun nadeel. 
Maar ze hebben dan wel hun voordeel door het kort kunnen draaien en de baas altijd in het oog te hebben.

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #15 Gepost op: juni 01, 2013, 14:32:28 »
Ik ken wel enkele Engelse Cockers die agility doen, zowel recreatief als wedstrijden.

Zelf wou ik het met Spaanse Waterhond ook gaan doen, maar was gedegouteerd door de aanpak van de school  :twistedevil: : op 12maanden mochten de honden een instapproef doen, op dat moment was Freddie 11 maanden en kregen we 'nee' te horen, geen probleem voor mij 12m is tenslotten 12m... mr wat zag ik een tijdje later: een border die in dezelfde week geboren is als Freddie, liep met de agility mee  :shock: ik aan het baasje gevraagd hoe dat kon en die antwoordde laconiek, ah de mijne mocht toch de instapproef doen omdat het een BC is  :roll: . Dat vond ik er dus over en we zijn toen met de hele handel gestopt, zo'n houding kan ik niet tegen ook al gun ik het, het baasje van de bc van harte om agility te kunnen doen.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juni 01, 2013, 14:35:03 »
Is wel jammer.  Nooit overwogen om ergens anders te starten?

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #17 Gepost op: juni 01, 2013, 14:39:15 »
Zeker Ands, want ik denk dat ik daar Freddie wel een plezier mee zou doen, maar weet niet goed waar, heb al overwogen naar Thor te gaan maar dat is eigenlijk slecht bereikbaar van hieruit, is dikwijls een rit van een uur en dat heb ik er niet voor over.
Maar na mijn verhuis in augustus ga ik eens kijken naar een school in Hlecine en wie weet is dat iets.

Online Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juni 01, 2013, 14:47:51 »
Heeft hij meer de bouw van een lab of meer van een newf?
Ik heb ook lang getwijfeld om met Fala agility te doen maar ondanks dat ze slank gebouwd is (40 kg) werd het me toch afgeraden omdat het zeer belastend is voor de gewrichten. Van de dierenarts mocht ik het proberen maar wel rustig en meteen stoppen bij het minste teken van manken. Op de HS zeiden ze me dat rustig en agility niet samen gaan en Fala kennende zou zich ook wel helemaal geven dus heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Er zijn nog genoeg leuke dingen om haar bezig te houden met minder kans op blessures.

Hij ziet eruit zoals een lab maar is wel wat groter. 4,5 maand en  55 schofthoogte en 23kg op de weegschaal. Voorlopig is het nog erg rustig hoor. Maat zodra we zien dat hij mankt of last zou hebben van groeipijn is het ook gedaan.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #19 Gepost op: juni 01, 2013, 16:37:27 »
Hier agility met een dwergpoedel...
Je ziet die wel eens op wedstrijden maar het is niet de meerderheid natuurlijk dus geen echt typisch agility-ras als je't mij vraagt
Ze doet het goed en graag, ze is snel maar toch heel aandachtig naar mij toe en voorzichtig op de momenten dat het nodig is
Ze is al een tijd klaar voor haar TAP maar ik stel die al een tijdje uit omdat ik het gewoon niet zo voor testen heb  :vuistje:
Dat zal iets voor binnen een paar maanden zijn denk ik, wanneer we samen met een vriendin kunnen gaan
Want uiteindelijk wil ik toch wel eens een paar wedstrijdjes doen, lijkt me leuk, op vreemd terrein en een 'verrassingsparcours'
Maar ondertussen hebben we er vooral veel plezier in, zowel zij als ik en da's toch eigenlijk alles wat telt  :yes:
En ik heb van haar eigenlijk al veel meer geleerd dan zij van mij  :vuistje:

Ondertussen ben ik ook met m'n border terrier teefje gestart, wat dan toch een ras is dat je wat frequenter ziet in agility
Ook zij doet het goed en graag, moet meer werken om haar aandacht te houden maar dat maakt het weer boeiend
Jaren geleden ook al eens geprobeerd, toen liep ze nogal makkelijk rondjes, nu blijft ze veel beter bij mij en dat maakt me ook weer happy  :yes:

En wanneer zij de startersfase voorbij is, ga ik ook proberen met m'n border terrier reutje
Voorlopig ziet het er naar uit, met wat ik thuis probeer, dat het hem het minst interesseert van de drie
Maar ik ben door hem al dikwijls positief verrast geweest, ook in de gehoorzaamheid
Dus het zou best wel eens kunnen dat hij heel goed wordt, dat zien we dan wel weer
Alleszins, als blijkt dat hij het niet graag zou doen, dan doen we ook niet verder, dat heeft geen zin
Binnenkort ga ik wel eens speuren met hem, dat lijkt me meer op z'n lijf geschreven, maar da's een ander topic  :lol:

« Laatst bewerkt op: juni 01, 2013, 16:39:22 door TerriPoody, Reden: tikfoutje »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal