collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Agility met een ander zijn/haar hond  (gelezen 2524 keer)

Offline stefanietjeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1679 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Agility met een ander zijn/haar hond
« Gepost op: augustus 27, 2012, 09:32:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wie heeft er ervaringen mee?
Goede of slechte?
Tips?

M'n ma heeft mij nl. de 'goedkeuring' gegeven dat ik dan toch agility mag doen met haar pupje. (uiteraard nog niet direct!)
Het is de 1ste hond waar ik met zal lopen die niet van mijzelf is.
De band is dus minder sterk dan met je eigen hond, daarom pols ik hier eens achter ervaringen.
Is het goed te doen?
Aangezien ik van het begin met haar zal trainen verwacht ik niet echt problemen, maarja :denk: .

Lost my heart, I lost my mind without you. I will never be the same without you

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
Re: Agility met een ander zijn/haar hond
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2012, 10:31:12 »
zit je ook op het forum van de belgische herder?
vraag het daar eens aan saskia. iemand anders doet agility met haar hond

Offline Liesje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2012, 11:31:42 »
Er zijn er in de agility toch verschillende die dat doen.  Eentje op onze club, maar ik weet dat er ook buiten onze club geleiders lopen met andere honden (Annick heeft dat met haar Mechels ook gedaan ipv selectie WK Belgische Herders).

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2012, 15:07:56 »
Ik loop met de hond van mijn ouders en die van mijn zus momenteel. Ik ben met de laatste zelf naar het EO geweest deze zomer.
Met Feya gaat alles vloeiender, omdat wij al jaren met elkaar lopen en elkaar meteen begrijpen, maar als je zelf de hond opleidt, vermoed ik dat je daar al minder last van gaat hebben.
Kwestie van band, mijn moeder en mijn zus mogen langs de kant staan kijken, de honden zijn op dat moment met hun werk en dus met mij bezig en de rest kan ontploffen.

Feya heeft ook een kadetje dat een paar wedstrijden met haar liep en dat ging ook zonder problemen, die jongen trainde niet eens veel met haar en toch zijn ze op hun 2 wedstrijden 2 keer 1ste en 2 keer 2de geworden, steeds met een foutloze ronde geloof ik.
En Kalypso, die heeft vorige woensdag voor de eerste keer met mijn zus gelopen (nu ze weer kan lopen, heb ik haar Kalypso eens uitgeleend vermits ik zelf zo veel moet werken en niet naar de les kan) en was zijn zotte actieve zelve bij haar, terwijl hij bij mij altijd wat bedrukter is op agility. Volgens meerdere mensen omdat ik er heel wat gehoorzaamheid mee gedaan heb en hij te veel onder appel staat bij mij, bij mijn zus is het allemaal een spel voor hem.

Online kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2012, 16:24:47 »
Geen ervaring maar superveel succes gewenst en jullie gaan een fantastisch team vormen  :mrgreen: :thumbs:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2012, 16:29:30 »
James is ook eigenlijk de hond van mijn ouders (ik beschouw hem eigenlijk wel als mn eigen hond, k heb al gezegd dat ik vanaf dat ik in mn eigen huis zit co-ouderschap wil  :lol:).

Ik denk dus wel dat het zeker mogelijk is als je voldoende samen traint en ook genoeg naast de training doet, gaan wandelen etc (of gewoon niets)..

Ik ken ook wel nog anderen die met een hond trainen die eigenlijk niet van hen is..

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2012, 19:14:00 »
Geen ervaring maar superveel succes gewenst en jullie gaan een fantastisch team vormen  :mrgreen: :thumbs:
Ik hoop het!
Ik tel allesins de maanden af! :yes:

Ik denk dus wel dat het zeker mogelijk is als je voldoende samen traint en ook genoeg naast de training doet, gaan wandelen etc (of gewoon niets)..
Ik neem ze af en toe al een smee met mijn honden, in de toekomst zal dit wel vermeerderen aangezien ze dan ouder wordt.
Ik kom ook wekelijks thuis bij mij ouders en dan speel ik altijd met haar.

Er zijn er in de agility toch verschillende die dat doen.  Eentje op onze club, maar ik weet dat er ook buiten onze club geleiders lopen met andere honden (Annick heeft dat met haar Mechels ook gedaan ipv selectie WK Belgische Herders).
Ik weet dat er dit verschillende doen, maar ik wou ervaringen horen, ik wou horen welke verschillen de geleiders ervaren in vergelijking met lopen met je eigen hond.
De band zal anders zijn, maar aangezien ik er met zal starten verwacht ik weinig problemen.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2012, 19:22:30 »
Ik zie daar niet direct problemen in. Ik zie veel mensen dat doen en dat lukt best ok. Ik heb zelf ook al een aantal keren met de honden van andere mensen gelopen en eigenlijk lukt dat best wel goed.

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2012, 19:37:59 »
Ik kom ook wekelijks thuis bij mij ouders en dan speel ik altijd met haar.
Ik weet dat er dit verschillende doen, maar ik wou ervaringen horen, ik wou horen welke verschillen de geleiders ervaren in vergelijking met lopen met je eigen hond.
De band zal anders zijn, maar aangezien ik er met zal starten verwacht ik weinig problemen.

Ik heb enkel nog maar agility en gehoorzaamheid met de hond van mijn ouders gedaan, dus kan niet echt vergelijken. Wat ik wel in het begin had, is dat hij mij toch meer als speelkameraadje zag (ik doe ook als ik er ben altijd leuke dingen met hem: spelen, wandelen, aaien, .. EN daarnaast gehoorzaamheid en agility). In het begin was het, denk ik, moeilijk voor hem om te zien dat ik ook altijd de baas ben (kan ook wel aan mij liggen).. Dat is nu veel beter (t kan eigenlijk ook met zijn jeugdigheid te maken hebben gehad, een golden is nu eenmaal een speelvogel). Ik denk dat het van het karakter van de hond wel een beetje zal afhangen he.

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2012, 19:48:43 »
Ik heb enkel nog maar agility en gehoorzaamheid met de hond van mijn ouders gedaan, dus kan niet echt vergelijken. Wat ik wel in het begin had, is dat hij mij toch meer als speelkameraadje zag (ik doe ook als ik er ben altijd leuke dingen met hem: spelen, wandelen, aaien, .. EN daarnaast gehoorzaamheid en agility). In het begin was het, denk ik, moeilijk voor hem om te zien dat ik ook altijd de baas ben (kan ook wel aan mij liggen).. Dat is nu veel beter (t kan eigenlijk ook met zijn jeugdigheid te maken hebben gehad, een golden is nu eenmaal een speelvogel). Ik denk dat het van het karakter van de hond wel een beetje zal afhangen he.
Dat zeker!
Iemand anders laten lopen met Caro is heel moeilijk (altijd geweest). Ze moesten haar echt thuis komen halen, want als ze wist dat ik ergens op de hondenschool liep was ze mij constant aan het zoeken.
Myra is een ander ras (kruising waaronder border) dus ik vermoed dat het bij Myra niet het geval gaat zijn.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2012, 20:05:54 »
Darren heeft met een instructrice van onze club zijne TAP behaald.

Voor het moment loop ik met de aussie van een ex-collega. Gaat prima. Het kan wel omdat het "vreemden" zijn voor de hond dat hij met de geleider zijn voeten speelt :mrgreen:

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2012, 20:13:47 »
Darren heeft met een instructrice van onze club zijne TAP behaald.

Voor het moment loop ik met de aussie van een ex-collega. Gaat prima. Het kan wel omdat het "vreemden" zijn voor de hond dat hij met de geleider zijn voeten speelt :mrgreen:
Dat zou ze eens moeten proberen :hmpf:
Dan kent ze mij nog niet goed :mrgreen:
M'n 1ste hond (degene die mij agility heeft leren kennen) heeft enorm met mn voete gespeeld, dus ik kan na een paar honden wel wat verdragen :lol:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2012, 20:14:38 »
Fri durft het alleszins :mrgreen: Succes!!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2012, 10:22:59 »
Zal zeker te doen zeker, zeker vermits je de hond toch vanaf pup zal kennen en je er vanaf het begin van de cursus agility mee gaat trainen. :thumbs:

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2012, 11:52:26 »
Da zal wel lukken!  :thumbs:

Offline zini

• warme hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2012, 15:40:36 »
Mijn ouders hebben binnen enkele dagen een leuke herplaatser.
Het wordt volledig hun hond, zij voeden hem op (voor zover dat nog nodig is  :wink:), stellen hun regels e.d. ... maar ik ga ermee naar de hondenschool gaan om het beestje iets extra te geven (als hij het leuk vindt tenminste)

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: maart 07, 2013, 07:44:40 »
Laten weten dat ik gisteren gestart ben (eindelijk :mrgreen: ).
Het ging eigenlijk goed, ze bleef mooi wachten en kwam naar mij wanneer dat moest. (buiten één keer :roll: zot geweld :lol: )
Ze was alleen te enthousiast om al die andere hondjes te zien  :doh: :vuistje:
Vanavond training 2! :dance:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2013, 09:57:02 »
Zal zeker te doen zeker, zeker vermits je de hond toch vanaf pup zal kennen en je er vanaf het begin van de cursus agility mee gaat trainen. :thumbs:

Ik kan momenteel zelf niet lopen wegens stressfractuur.  Nu hebben we geprobeerd om Casper met iemand anders te laten lopen.  Awel, dat gaat heel goed en hij heeft er heel veel plezier in. Is voor hem blijkbaar niet van belang met wie, maar dat hij kan lopen.
Loopt,momenteel met twee verschillende personen.  Je ziet wel dat hij bij de ene persoon alles enthousiaster doet en bij de andere persoon zich wat inhoud. Maar eens plein op  heeft hij enkel oog voor die persoon.  Werd zondag gewoon doorgeschoven van ene persoon naar andere om direct een ander parcours te lopen, en dat ging ook. 

Offline borderfanatic

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
  • It's a border collie thing you wouldn't understand
    • From Borderfanatic
« Reactie #18 Gepost op: maart 07, 2013, 13:49:56 »
Heb ook al veel met anderen hun hond gelopen en dat vormt geen enkel probleem mits regelmatige training  :wink:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #19 Gepost op: maart 07, 2013, 21:18:02 »
Ik kan momenteel zelf niet lopen wegens stressfractuur.  Nu hebben we geprobeerd om Casper met iemand anders te laten lopen.  Awel, dat gaat heel goed en hij heeft er heel veel plezier in. Is voor hem blijkbaar niet van belang met wie, maar dat hij kan lopen.
Loopt,momenteel met twee verschillende personen.  Je ziet wel dat hij bij de ene persoon alles enthousiaster doet en bij de andere persoon zich wat inhoud. Maar eens plein op  heeft hij enkel oog voor die persoon.  Werd zondag gewoon doorgeschoven van ene persoon naar andere om direct een ander parcours te lopen, en dat ging ook. 

:lol: Ik denk dat het normaal is dat mijn honden zo zot staan, blijkbaar geef ik dat door :lol:

Leuk Stefanie! Hou ons op de hoogte van haar vooruitgang!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal