collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Agility met chihuahua  (gelezen 7418 keer)

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Agility met chihuahua
« Gepost op: november 11, 2012, 11:59:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Nu ben ik eens benieuwd, of er mensen zijn die met een chihuahua behendigheid doen? Of mensen kennen die dit doen? Mijn jongste wordt in maart 1 jaar. Ik overweeg om met haar agility te gaan doen. Ze is snel, springt graag,... het zou dus een goede uitlaatklep kunnen zijn. Momenteel neem ik haar mee op boswandelingen zodat ze haar energie kwijt kan. Maar samen met haar sporten is natuurlijk ook leuk. Van mij hoeft dat niet per se op wedstrijd niveau te zijn. Het is het 'samen dingen doen' dat ik belangrijk vind.

Ik woon trouwens in Boom. Maar gezien het feit dat ik (nog) geen rijbewijs heb, moet de HS nog wel bereikbaar zijn  :wink:
« Laatst bewerkt op: november 11, 2012, 12:01:54 door Tinne1990 »

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
Re: Agility met chihuahua
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2012, 12:31:57 »
Ik vind het prachtig als mensen met zo'n rassen meedoen (daarmee bedoel ik: niet de typische rassen).
Op de vorige hondenschool was een dwergpinscher, heel leuk om te zien en die deed dat best goed.
Action4Dogs in Ruisbroek is een heel goeie school voor agility, zeker bij de beginners een heel toffe instructrice die met alle karakters omkan  :thumbs:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2012, 12:50:41 »
Er is hier iemand die dat doet met haar Chi'ke, ik ben ff de naam vergeten maar ze zal hier wss wel komen kijken!
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2012, 12:51:30 »
Yep ellen hier van Whisky!

Op mijn vorige hs was er ook ééntje met ne chi er deden eer veel onder voor haar hoor!

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2012, 13:19:08 »
Wij hadden ook iemand in onze voorbereidende lessen, ik ben er zeker van dat dat hondje het geweldig gedaan zou hebben, heel hevig hondje met enorm veel drift, echt ideaal. Jammer genoeg heeft ze de test voor de echte lessen niet meegedaan.

Offline elfi

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 11, 2012, 14:07:11 »
Bij ons op de hondeschool is er ook ééntje en die doet zelfs wedstrijden. Loopt niet bij de eersten, maar doet het wel goed.

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 11, 2012, 14:08:43 »
yep, bij ons ook iemand (hs sloeber in kontich), chi zn naam is cujo (vind ik geweldig!), en doet gehoorzaamheid en agility (al weet ik niet zeker of ze het nu nog doet...), was zalig om te zien, ge ziet da beestje echt genieten :thumbs:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2012, 14:58:13 »
Hé wat leuk dat er nog mensen zijn met zulke kleintjes, die agility doen. Dat motiveert me weer wat meer om op zoek te gaan naar een hs. Het lastige is dat ik ofwel te voet, ofwel per bus of met de fiets moet kunnen gaan. Dus het moet nog goed bereikbaar zijn. Vriendlief zou me eventueel nog wel eens willen brengen maar dat gaat natuurlijk niet altijd.

Ik ben eens benieuwd, Hera heeft die toestellen nog nooit gezien, dus het zal wennen zijn voor haar. Heuvels in het bos op en af rennen kan ze in elk geval als de beste  :vuistje:

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2012, 15:47:33 »
ok, rare vraag misschien... maar hoe krijgen die kleintjes de wip bijvoorbeeld naar beneden?

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #9 Gepost op: november 11, 2012, 16:09:58 »
Aanleren dat ze zo snel mogelijk tot helemaal vanachter op de wip lopen. Alle gewicht zo ver mogelijk op de top: wip kantelt zo snel mogelijk.
De zak kan een groter probleem worden voor zo'n kleintjes, zeker wanneer die wat nat is.

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2012, 16:45:07 »
Chi's zijn misschien wel klein maar een goed gefokte Chi is toch wel atletisch gebouwd . Dus waarom zou die geen agility kunnen doen ?
 Elke hond krijgt de wip naar beneden . Elke hond ,en dan zeker een Chi , zou moeten getraind worden om de wip full-speed helemaal tot boven op te lopen en niet halverwege te wachten tot die zakt om dan verder te lopen .
Agility is voor de meeste honden big fun . Alles hangt af van een goeie , geduldige training .
Ik heb geen Chi maar een klein Vlinderhondje (2 jaar , 2.800 kg) . Wij hebben ons eerste wedstrijdseizoen achter de rug (graad 1) . Dat ging verbazend goed . Na een groeiperiode begin seizoen kwamen we heel goed op dreef en eindigden we meestal bij de eerste 3 als we geen dk liepen (door mijn fout) . We werden 2de op het Antwerps kampioenschap . Mijn dochter werd Antwerps kampioen bij de kadetten (pas op , die loopt tegen Border Collies ! ) Nu ben ik aan het stoefen , maar ik ben best wel trots op mijn klein hondje .
Een vriendin van mij loopt ook graad 1 wedstrijden met haar Vlinderhondje van nog geen 2 kg . Als die goed start (ze heeft een vreemd startprobleem ) dan vliegt ze een perfect parcours rond en eindigt vooraan .

Als je zin hebt in agility en het praktisch haalbaar is dan moet je dat gewoon doen en niet twijfelen omdat je een klein hondje hebt . Succes en vooral heel veel plezier met je Chi !

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2012, 18:06:31 »
Ik vind het altijd super als mensen met hun "schoothondje" een sport willen doen  :thumbs:
Op 'mijn' hs zit of zat (het is al lang geleden dat ik ze gezien heb) ook een chi die agility doet dus het kan zeker. Veel succes!

Yep ellen hier van Whisky!
Deed die geen breitensport?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #12 Gepost op: november 11, 2012, 19:37:38 »
Deed die geen breitensport?

:yes:

(maar dat zijn zowat dezelfde oefeningen/toestellen die je hond moet kunnen.. :wink:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: november 11, 2012, 20:00:36 »
Ik overweeg om naar hs Snuffel in Klein Willebroek te gaan. Is voor mij het makkelijkst te bereiken.

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #14 Gepost op: november 12, 2012, 05:37:11 »
ik ga een anekdote vertellen toen ik met quin naar de hondenschool ging als pup moets die op een gegeven moment over de a schutting maar hij was er mer geen stokken over te krijgen en al helemaal niet met een zak snoep na 100 keer te proberen en enkele stapjes op de a was de les voor bij en het speelkwartiertje was quin aan het spelen met een schitje wat die nu die gaat over de a en meneer gaat er mooi achteraan , dus wat ik op een les niet klaar kreeg kreeg dat schitje op 5 sec klaar sindsdien heeft ie geen probleemmeer met de a hihi dank u wel chitje en ja ze zijn geschikt om agillity mee te doen of wat dacht je

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: november 12, 2012, 08:40:36 »
Toffe anekdote  :vuistje: Ik ben er van overtuigd dat mijn chi'ke het moet kunnen, ze is wel klein maar zeker niet traag.

Offline Obviously

• hondenvriend pro
  • *
  • 2119 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: november 12, 2012, 10:14:18 »
Ik overweeg om naar hs Snuffel in Klein Willebroek te gaan. Is voor mij het makkelijkst te bereiken.

Daar ga ik met mijn Golden ook naartoe :)
Ze waren van de week nog aan het vertellen dat zij ook heel goed doen qua agility op wedstrijden en ik kan geen kwaad woord zeggen over de begeleiding en hs over het algemeen: altijd alles tip top! Zou fijn zijn als we elkaar daar tegen zouden komen ;-)
There's a million boys around but i dont see no one but you ♥

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: november 12, 2012, 10:18:06 »
Heb jij toevallig een golden pup die Nikki heet?  :mrgreen: Dan heb ik je al gezien op de hondenweide van de Schorre

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #18 Gepost op: november 12, 2012, 10:52:26 »
Ik ken iemand die daar agility getraind heeft en die vond het een toffe school  :wink:
Veel succes gewenst alleszins  :thumbs:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: november 12, 2012, 14:06:29 »
Daar ga ik met mijn Golden ook naartoe :)
Ze waren van de week nog aan het vertellen dat zij ook heel goed doen qua agility op wedstrijden en ik kan geen kwaad woord zeggen over de begeleiding en hs over het algemeen: altijd alles tip top! Zou fijn zijn als we elkaar daar tegen zouden komen ;-)

Nu weet ik dus zeker dat ik je al een keer gezien heb, leuk! Ik dacht eerst van dinsdag een keer te komen kijken maar ik moet met mijn oudste chi naar de DA die avond. Ik vrees er een beetje voor dat we tijdig terug zullen zijn.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal