collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: welke bloedlijn voor een Mechelse herder  (gelezen 16145 keer)

Offline hellas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: welke bloedlijn voor een Mechelse herder
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2007, 11:50:02 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Welke hond beschouw jij dan als een topdekreu?
Ik heb voor 't moment geen dekreu die mijn voorkeur wegdraagt.
Wat ik wel vind, is dat er een absoluut zeer goede kweekteef van een nvbk-kennel is die met verschillende combinaties eerste klasse jongen werpt waarvan er al enkele wedstrijden spelen en zelfs zeer goed: Fien van het Groentenhof.
Enkele heb ik al zien trainen, zowel op eigen terrein als op verplaatsing en ik was zeer gecharmeerd. Vooral deze uit de combinatie met Corat vallen me zeer mee.

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: april 12, 2007, 16:14:04 »
Wat ik wel vind, is dat er een absoluut zeer goede kweekteef van een nvbk-kennel is die met verschillende combinaties eerste klasse jongen werpt waarvan er al enkele wedstrijden spelen en zelfs zeer goed: Fien van het Groentenhof.
Enkele heb ik al zien trainen, zowel op eigen terrein als op verplaatsing en ik was zeer gecharmeerd. Vooral deze uit de combinatie met Corat vallen me zeer mee.

wat vind je van Erk van het Groentenhof??
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline hellas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2007, 21:25:46 »
Erk is een hond die ik niet zo goed gevolgd heb maar is schijnbaar een laatbloeier en speelt zeer weinig wedstrijden, juist gepast het aantal benodigd voor de kampioenschappen. De wedstrijden die hij speelt eindigt hij wel telkens bovenaan. Maar dat wil niets zeggen, hij was in cat III en nu in II wel enkele jaren ouder dan zijn mededingers. Het fijne weet ik er niet van.

Offline biekske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: april 18, 2007, 15:04:02 »

[/quote  volgens mij moet een goede dekreu in de eerste plaats gezond zijn en dan begin u te kijken welke bloedlijn de teef geef en dan pas kan u op zoek gaan naar een deftige reu . ik persoonlijk vindt de oude bloedlijn van joefarm uitstekend , die licht ook zeer dicht bij de lijn van luc vansteenbrughe . ik zelf heb verschillende honden van deze lijn afgericht en zelfs met mijn vorige hond van deze lijn 2 x op het WK gestaan . Heb nu een jonge hond van 21 maanden uit deze lijn en is uitsteekend geeft GHP 1 gespeelt met A98 B93 C99 punten op20 maanden, heeft trouwens al pups lopen en

Offline Vke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: april 18, 2007, 15:06:40 »
das dan dekking bij EJ geweest  :wink:

Offline hellas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: april 18, 2007, 15:16:59 »

volgens mij moet een goede dekreu in de eerste plaats gezond zijn en dan begin u te kijken welke bloedlijn de teef geef en dan pas kan u op zoek gaan naar een deftige reu . ik persoonlijk vindt de oude bloedlijn van joefarm uitstekend , die licht ook zeer dicht bij de lijn van luc vansteenbrughe . ik zelf heb verschillende honden van deze lijn afgericht en zelfs met mijn vorige hond van deze lijn 2 x op het WK gestaan . Heb nu een jonge hond van 21 maanden uit deze lijn en is uitsteekend geeft GHP 1 gespeelt met A98 B93 C99 punten op20 maanden, heeft trouwens al pups lopen en

Offline boutcha

• *
  • 42 HV-Punten
    • http://www.deverdediger.be
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2007, 14:04:51 »
Bertrand ken ik zeer goed, is JOEFARM begonnen met een teef afkomstig van mijn reu en teef. WAS een goede vriend maar door omstandigheden niet meer. Ik betrouw hem niet meer op gebied van kweken. Gelukkig heb jij positieve ervaringen met Bertrand maar je zal een zeldzaamheid zijn.
Wat het kweken zelf betreft, vertrek je inderdaad best bij de teef en zoek je een goede reu die daar hopelijk bij past. EN het is evident dat die gezond moet zijn!

Van joefarm vind ik ook geen goede referentie  :shifty:, en wat bedoel je met Gaston Berghmans heeft er een??????????

Al heeft de koning er een, is dit een meerwaarde voor joefarm/of andere fokker  :muur:?
Oke af en toe zie je eens een hond van joefarm met goede resultaten op wedstrijden  :wink:, maar wat telt die af en toe, op die massa's die hij kweekt  :zot: :roll:?

Daar al eens over nagedacht  :??
honden zijn geen werktuigen, maar huisgenoten ;)

Offline biekske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2007, 14:29:35 »
Bertrand ken ik zeer goed, is JOEFARM begonnen met een teef afkomstig van mijn reu en teef. WAS een goede vriend maar door omstandigheden niet meer. Ik betrouw hem niet meer op gebied van kweken. Gelukkig heb jij positieve ervaringen met Bertrand maar je zal een zeldzaamheid zijn.
Wat het kweken zelf betreft, vertrek je inderdaad best bij de teef en zoek je een goede reu die daar hopelijk bij past. EN het is evident dat die gezond moet zijn!
Ja dan ben ik

Offline biekske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2007, 14:31:31 »
das dan dekking bij EJ geweest  :wink:
Ja , waarom .

Offline hellas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: april 19, 2007, 15:21:30 »

Offline boutcha

• *
  • 42 HV-Punten
    • http://www.deverdediger.be
« Reactie #30 Gepost op: april 19, 2007, 16:29:16 »
  :pray: Zeg het dan...........watte???????????

Laat me raden  :pray:, puppy's opkopen voor een spotprijsje en ze bij een klein nestje zetten  :denk:, da zou hij ni durven ze  :rolf: :rolf: :?.

We zijn in Belgie en er geleden regels van ST-Hubert  :bla:, laat me ni lac.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :doh:.
Een gouden regel hier in Belgie  8), die zijn er om aan u laars te lappen  (snappi)  :D

We weten het ni zeker wat hij doet, en er zullen er nog wel zijn die sjoemelen , op Bertrand zelf heb ik niks enkel op zen manier van  massa kweken  :silenced:.
l
honden zijn geen werktuigen, maar huisgenoten ;)

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: april 19, 2007, 16:46:30 »
ik ken joefamr van binnen en van buiten... er komt geen pup van daar meer bij mij !!!!  :silenced: :silenced: :silenced:

(alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn hond nu  :wink:)

Offline basic

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: april 19, 2007, 17:15:17 »
ik ken joefamr van binnen en van buiten... er komt geen pup van daar meer bij mij !!!!  :silenced: :silenced: :silenced:

maar vroeger dacht je daar anders over ! toch  :wink:

ikzelf + anderen hebben er slechte ervaringen mee . een gewaarschuwd mens ....

het probleem is ook dat er zogezegde tophonden uit voortkomen die gek genoeg nergens te bespeuren zijn noch ergens opgevolgd worden . een vreemde vorm van referentie
« Laatst bewerkt op: april 19, 2007, 17:17:45 door basic »

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: april 19, 2007, 17:18:29 »
maar vroeger dacht je daar anders over ! toch  :wink:

ikzelf + anderen hebben er slechte ervaringen mee . een gewaarschuwd mens ....

het probleem is ook dat er zogezegde tophonden uit voortkomen die gek genoeg nergens te bespeuren zijn noch ergens opgevolgd worden . een vreemde vorm van referentie
vroeger ja.... kende er de werking toen nog niet.
was ook een stuk minder wijs dan dat ik nu ben...

Offline basic

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: april 19, 2007, 17:20:10 »
je mag blij zijn dat je er vroeg genoeg bij was om er een les uit te trekken .
sommige mensen zien dat nog veel later met als gevolg een einde carriere in de sport

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: april 19, 2007, 17:21:20 »
met mijne tophond uit topcombinatie ( :roll:) is het ook einde carri

Offline daikin

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: april 20, 2007, 11:21:38 »

had gij een tijd terug niet serieus zitten boffen met hem??  Ik had ook de intentie niet om bij hem te kopen maar nu twijfel ik.  Ge kunt mij mss overtuigen? Mag in pb.
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: april 20, 2007, 11:26:06 »
had gij een tijd terug niet serieus zitten boffen met hem??  Ik had ook de intentie niet om bij hem te kopen maar nu twijfel ik.  Ge kunt mij mss overtuigen? Mag in pb.
wat je niet wil zien, zie je ook niet h

Offline biekske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: april 20, 2007, 14:15:45 »
:pray: Zeg het dan...........watte???????????

Laat me raden  :pray:, puppy's opkopen voor een spotprijsje en ze bij een klein nestje zetten  :denk:, da zou hij ni durven ze  :rolf: :rolf: :?.

We zijn in Belgie en er geleden regels van ST-Hubert  :bla:, laat me ni lac.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :doh:.
Een gouden regel hier in Belgie  8), die zijn er om aan u laars te lappen  (snappi)  :D

We weten het ni zeker wat hij doet, en er zullen er nog wel zijn die sjoemelen , op Bertrand zelf heb ik niks enkel op zen manier van  massa kweken  :silenced:.
l
Als er zo gesjoemelt word dan moet ge maar een nestcontrole laten uitvoeren , dat is al meerdere malen gebeurt en nog nooit betrapt geweest zelfs met DNA testen . Uit welke kombinatie mijn hond komt speelt geen rol als hij goed is en gezond . En met goed bedoel ik niet voor rond de kerk te spelen maar wel voor CAC te spelen , en gezond hij is toch vrij van heupen , ellebogen en schouders.

Offline frank VDK

• warme hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: april 20, 2007, 16:31:15 »
Als er zo gesjoemelt word dan moet ge maar een nestcontrole laten uitvoeren , dat is al meerdere malen gebeurt en nog nooit betrapt geweest zelfs met DNA testen . Uit welke kombinatie mijn hond komt speelt geen rol als hij goed is en gezond . En met goed bedoel ik niet voor rond de kerk te spelen maar wel voor CAC te spelen , en gezond hij is toch vrij van heupen , ellebogen en schouders.
zo'n kritiek is toch normaal wim. Als er iemand goed bezig is in om het even wat , dan is er ALTIJD jaloezie .
En eerst proberen ze er van te profiteren , maar als dat niet lukt , is alles opeens slecht.
Niemand is vrij van zonden , maar zo'n zware beschuldigingen moeten ze toch kunnen bewijzen.
Maar blijkbaar lukt dit na al die jaren fokken nog niet.
Die zogezegde tophonden zijn er wel degelijk , maar er word niet overal goed mee getraind , das het probleem.
Daarom , tis een goei stimulans om het nog ne kjir te tonen hoe het wel moet mee goei mechelaarkes.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal