collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Scaramouche NVBK  (gelezen 23153 keer)

Offline ABRAXAS

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
VERANTWOORDELIJK FOKKEN...
« Reactie #180 Gepost op: januari 01, 2007, 06:39:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mens toch
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2007, 07:12:16 door ABRAXAS »

Offline eentonig

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
Re: Scaramouche NVBK
« Reactie #181 Gepost op: januari 01, 2007, 07:34:40 »
Voor je beledigend wordt, waaruit leidt jij af dat ik geen benul heb wat een goede fokker zou zijn? :denk:

Al wat ik doe, is enkele van jouw veronderstellingen in vraag trekken. Niet eens echt in discussie gaan.
Maar je hebt gelijk dat het geen zin heeft om met me in discussie te gaan. Aangezien ik jouw mening toch niet klakkeloos als de ware aanneem. En het voor jou blijkbaar niet interessant genoeg is om er op door te denken. Neen, dan beledig je liever de andere persoon. Of beledig je de fokkers van andere rassen. Want het enige heilige ras zijn weeral eens de MH. En dan vragen mensen zich af hoe het komt dat ik hen niet serieus kan nemen.

Of is de enige intelligente mens, degene die akkoord gaat met jouw mening. :mrgreen:

Artikeltjes posten is gemakkelijk, maar nadenken over je mening en het waarom ervan is niet altijd zo evident. Laat staan je eigen mening in twijfel durven trekken.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline kevin4096

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: januari 01, 2007, 09:15:58 »
Spreek voor jezelf he Kevin!  straks ga je nog zeggen dat wij de africhters de honden met valse stambomen kweken. Terwijl wij er al die jaren, toen er nog geen stambomenrage was, ervoor gezorgd hebben dat we een Mechelaar hebben die wereldwijd gegeerd is. Door enkel en alleen op ringkwaliteit te selecteren, zonder aan het geld te denken.
Het zijn fokkers zoals jij die wereldwijd willen verkopen en daarom een samenwerking met FCI willen, die "misschien ongewild" valse stambomen in de hand werken

IK denk dat je totaal niet mee bent nu! Heb het over de africhters binnen het FCI! Als ze samen werken moeten ze geen valse papieren meer hebben want dan kunnnen ze zo spelen

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #183 Gepost op: januari 01, 2007, 11:57:35 »
Zucht.

Offline HEXENTAL

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 49 HV-Punten
    • WORKING ROTTWEILERS
« Reactie #184 Gepost op: januari 01, 2007, 13:09:13 »
Het stamboomprobleem ligt grotendeels ook aan het probleem dat KMSH iedereen kan schorsen (en dat ook doet) die enige medewerking, onder welke vorm dan ook, verleent aan de door FCI niet erkende verenigingen of clubs
dwz van het moment dat je bij NVBK lid bent, speelt, of wat dan ook, kun je geen stambomen van KMSH meer verkrijgen !
dus is een club als NVBK verplicht om hun eigen stambomen uit te geven, of zich aan te sluiten bij een andere stamboommaatschappi j als ze stambomen van hun honden willen...
jammer dat KMSH zich zo vijandig opstelt
zoals ik al zei is de Ned Raad van Beheer toleranter wat betreft 'niet FCI erkende clubs' welke de KNPV is, die mensen kunnen gewoon FCI stambomen gebruiken en toch zich aansluiten of spelen bij een KNPV vereniging zonder geschorst te worden
Bite hard or quit !

Offline hellas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: januari 01, 2007, 14:41:55 »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Inderdaad een prachtig, weldoordacht en duidelijk artikel en een degelijke richtlijn voor elke fokker.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat er volgens mijn zeer bescheiden opinie, maar zou mogen gefokt worden als er zekerheid is dat men quasi alle pups kwijt kan, dus eigenlijk op aanvraag.
Personen die een pup willen van een welbepaalde combinatie, zouden met contract, op voorhand moeten betalen. Bij te weinig pups ontvangen ze de som terug.

Offline kevin4096

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: januari 01, 2007, 19:20:17 »
Het stamboomprobleem ligt grotendeels ook aan het probleem dat KMSH iedereen kan schorsen (en dat ook doet) die enige medewerking, onder welke vorm dan ook, verleent aan de door FCI niet erkende verenigingen of clubs
dwz van het moment dat je bij NVBK lid bent, speelt, of wat dan ook, kun je geen stambomen van KMSH meer verkrijgen !
dus is een club als NVBK verplicht om hun eigen stambomen uit te geven, of zich aan te sluiten bij een andere stamboommaatschappi j als ze stambomen van hun honden willen...
jammer dat KMSH zich zo vijandig opstelt
zoals ik al zei is de Ned Raad van Beheer toleranter wat betreft 'niet FCI erkende clubs' welke de KNPV is, die mensen kunnen gewoon FCI stambomen gebruiken en toch zich aansluiten of spelen bij een KNPV vereniging zonder geschorst te worden

Nederland beter??

Graag even aandachtig lezen ,

Tijdens het fokkersoverleg van 30 oktober jl. is er gesproken over een nieuw ontstane situatie omtrent vari

Flits

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: januari 02, 2007, 11:58:59 »
al iemand meer nieuws over scaramouche...want dit topic heeft ook veel zijkantjes

Offline cis

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #188 Gepost op: januari 21, 2007, 18:31:52 »
heb hier nog st ambomen liggen van het jaar 1957 van de hond van mijn ouders als ik  kijk naar de overgrootouders hebben die WEL ALLEMAAL EEN STAMBOOM  ST HUBERTUS

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #189 Gepost op: januari 21, 2007, 19:06:28 »
Kan moeilijk anders h

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #190 Gepost op: januari 23, 2007, 08:07:42 »
Heb hier een en ander verwijderd.

En nu terug  :ontopic:

@Flits:
uw populariteit zou wel eens snel kunnen dalen indien je zo verder gaat.
Ik volg je niet op de voet doch er komen van alle kanten klachten binnen en indien dit zo blijft duren dan worden er akties ondernomen.

Flits

• Gast
« Reactie #191 Gepost op: januari 23, 2007, 14:21:31 »
Heb hier een en ander verwijderd.

En nu terug  :ontopic:

@Flits:
uw populariteit zou wel eens snel kunnen dalen indien je zo verder gaat.
Ik volg je niet op de voet doch er komen van alle kanten klachten binnen en indien dit zo blijft duren dan worden er akties ondernomen.
tot uw dienst...ik hou van aktie :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal