collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: reportage Mondial Dogsport van 11 augustus 2012 te Lier - federatie V.O.E.  (gelezen 4679 keer)

Offline ThorVr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: reportage Mondial Dogsport van 11 augustus 2012 te Lier - federatie V.O.E.
« Reactie #20 Gepost op: september 17, 2012, 02:29:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
punten voor de wandeling staat maar op 10 punten van de 100 dus is geen zo belangrijke oefening. in dit programma is het niet nodig dat de hond continue omhoog kijkt en andere tralalie, deze honden zijn ook zeer zelfstandiger op het plein dan in de gehoorzaamheid.

MAAR 10 punten??? 10 punten meer of min kan toch het verschil tussen winst en verlies zijn denk ik dan? Als alles maar zou nauw komt amai haha, als je niet streeft naar perfectie waarom stoppen ze dan het onderdeel erin?

Offline pat

• warme hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 24, 2012, 17:53:55 »
ik vind dit maar flauw ze , geef mijn maar echte honden sport ze
mondio

Offline cicis

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • www.malisko.be
« Reactie #22 Gepost op: september 25, 2012, 08:11:38 »

"Ik ben het niet eens met alleen agressieve honden die blijven bijten"
Een hond kan ook bijten zonder agressief te zijn... Wat is dat nu voor flauwe kul.
Ik wil je dat anders wel eens bewijzen hoor, als een hond genoeg drift heeft om steeds verder te gaan zowel in spel met bal of pakwerk dan zal de hond ook altijd blijven spelen of bijten..

Offline cicis

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
    • www.malisko.be
« Reactie #23 Gepost op: september 25, 2012, 08:14:17 »
bedankt qsita, mja, denk dat er mee zullen moeten leven dat africhting altijd scheef bekeken zal worden, niet veel mensen beseffen hoe moeilijk dit is voor een hond rond te zetten voor dit programma. en het zullen altijd agressieve honden blijven die alleen maar kunnen bijten. zou zeggen kom es kijken naar een wedstrijd en geef dan u mening.

"Ik ben het niet eens met alleen agressieve honden die blijven bijten"
Een hond kan ook bijten zonder agressief te zijn... Wat is dat nu voor flauwe kul.
Ik wil je dat anders wel eens bewijzen hoor, als een hond genoeg drift heeft om steeds verder te gaan zowel in spel met bal of pakwerk dan zal de hond ook altijd blijven spelen of bijten..

Offline youri clauw

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 25, 2012, 14:22:16 »
zeg cisis, leer eens 2maal kijken he, in welke contect ik dit zeg, ben wel nie tegen ringsport, ik zeg dat iedereen dat denkt dat het agressieve honden zijn, ik niet, ik weet wel beter, je moet mij niets bewijzen.

Offline rex 111

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 11 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: september 26, 2012, 21:40:43 »
Dit programma bestaat ook binnen het NVBK, nl globalring. Een vereenvoudigd programma voor mensen die willen spelen voor hun hond "klaar" is voor CAT 3. Maar waarom eenzelfde programma in verschillende verbonden (er zullen wellicht wel kleine verschillen zijn)? Waarom niet samenwerken? En trouwens, waarom reglementen aanpassen aan honden? Neen, je moet honden trachten af te richten naar bestaande programma's. Iedereen weet dat wanneer je een hond wil africhten en spelen in dit type africhting je het NVBK programma speelt. Ontwikkeling dan een nieuw programma, al dan niet in een nieuw verbond. Dit soort "afkooksels" vind ik flauw. De enige reden die ik zie is dat  de 3 aangesloten clubs het geprobeerd hebben in het NVBK, zowel ring als reality, en niet slaagden in hun opzet en nu iets anders zoeken om programma's te maken op maat van hun honden. En dit kan nooit ten goede komen voor de kwaliteiten van de honden.
Reglementen "verslappen" is de kwaliteit van de honden doen dalen. Honden die het NVBK doorlopen met goede resultaten zijn honden die 'topatleten' zijn en die waardig zijn om mee te fokken. Alleen zo houdt/verbeterd de mechelaar.

Een liefhebber ziet de realiteit in: ofwel train je hard met een hond die kan voldoen aan het programma ofwel is je hond niet geschikt voor het programma. Het hangt dan af van je persoonlijke ambitie om te bepalen of je hond voldoet. Het aantal jonge liefhebbers daalt inderdaad, maar de oplossing ligt volgens mij niet in het vereenvoudigen van programma's. Wanneer iemand interesse toont in africhting, jong of oud, informeer die persoon dan goed over de sport waarmee hij/zij begint. Daar ligt de verantwoordelijkhei d van de club. Dan zullen al deze "programma's" niet nodig zijn.

En neen, het NVBK is niet aan het doodbloeden. Ik denk dat het een algemene tendens is dat de africhting minder mensen aantrekt maar geloof niet dat deze 'lapmiddelen' (zowel nvbk als andere verbonden) meer liefhebbers zullen aantrekken. Kijk maar naar Sint-Hubert die CAT 4 creërden en waar staan ze nu? Africhters van Sint-Hubert komen over naar het NVBK want daar zijn bijne geen liefhebbers meer. Africhting is een kleine wereld die steeds verkleind als je ziet dat verbonden slinken (VAV, Kennel, Sint-Hubert en ja, zelfs VOE had vroeger' ring') waarom dan nog nieuwe creëren?

Wat rassen betreft: ieder ras is welkom in het NVBK programma, alsook liefhbebbers van andere verbonden. Met kan een "spelerskaart" aanvragen waar men 3x mag mee spelen ook al ben je aangesloten bij een ander verbond.

Graag jullie mening.

Een (overduidelijk) NVBK-er.

Offline elsje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 27, 2012, 07:04:21 »
Dit programma bestaat ook binnen het NVBK, nl globalring. Een vereenvoudigd programma voor mensen die willen spelen voor hun hond "klaar" is voor CAT 3. Maar waarom eenzelfde programma in verschillende verbonden (er zullen wellicht wel kleine verschillen zijn)? Waarom niet samenwerken? En trouwens, waarom reglementen aanpassen aan honden? Neen, je moet honden trachten af te richten naar bestaande programma's. Iedereen weet dat wanneer je een hond wil africhten en spelen in dit type africhting je het NVBK programma speelt. Ontwikkeling dan een nieuw programma, al dan niet in een nieuw verbond. Dit soort "afkooksels" vind ik flauw. De enige reden die ik zie is dat  de 3 aangesloten clubs het geprobeerd hebben in het NVBK, zowel ring als reality, en niet slaagden in hun opzet en nu iets anders zoeken om programma's te maken op maat van hun honden. En dit kan nooit ten goede komen voor de kwaliteiten van de honden.
Reglementen "verslappen" is de kwaliteit van de honden doen dalen. Honden die het NVBK doorlopen met goede resultaten zijn honden die 'topatleten' zijn en die waardig zijn om mee te fokken. Alleen zo houdt/verbeterd de mechelaar.

Een liefhebber ziet de realiteit in: ofwel train je hard met een hond die kan voldoen aan het programma ofwel is je hond niet geschikt voor het programma. Het hangt dan af van je persoonlijke ambitie om te bepalen of je hond voldoet. Het aantal jonge liefhebbers daalt inderdaad, maar de oplossing ligt volgens mij niet in het vereenvoudigen van programma's. Wanneer iemand interesse toont in africhting, jong of oud, informeer die persoon dan goed over de sport waarmee hij/zij begint. Daar ligt de verantwoordelijkhei d van de club. Dan zullen al deze "programma's" niet nodig zijn.

En neen, het NVBK is niet aan het doodbloeden. Ik denk dat het een algemene tendens is dat de africhting minder mensen aantrekt maar geloof niet dat deze 'lapmiddelen' (zowel nvbk als andere verbonden) meer liefhebbers zullen aantrekken. Kijk maar naar Sint-Hubert die CAT 4 creërden en waar staan ze nu? Africhters van Sint-Hubert komen over naar het NVBK want daar zijn bijne geen liefhebbers meer. Africhting is een kleine wereld die steeds verkleind als je ziet dat verbonden slinken (VAV, Kennel, Sint-Hubert en ja, zelfs VOE had vroeger' ring') waarom dan nog nieuwe creëren?

Wat rassen betreft: ieder ras is welkom in het NVBK programma, alsook liefhbebbers van andere verbonden. Met kan een "spelerskaart" aanvragen waar men 3x mag mee spelen ook al ben je aangesloten bij een ander verbond.

Graag jullie mening.

Hallo,
Kan me hier in vinden...makkelijke r maken is niet altijd verbeteren.
U spreekt van samenwerking...wel waarom dan niet een programma maken nvbk en ST-Hubert? Wat zijn de verschillen in programma tussen die twee?Die zijn toch weg te werken?......maar de oude garde wil dit niet zeker?

Groetjes

Offline Kristof.B.

• startende hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 27, 2012, 18:53:09 »

Graag jullie mening.

Ik kan u enkel maar 200% gelijk geven en sta volledig achter uw mening ook ivm kweken. Moest er maar één gezamelijke federatie zijn zouden er ook meer liefhebbers zijn in die tak, maar ja voor elk wat wils zeker  :weetniet: En zo heb je die vertakkingen waardoor de groepen kleiner worden (sommigen zeggen "dood bloeden") dit is door de combinatie van die VELE vertakingen en ook door de heden daagse maatschappij het kan al niet VLUG genoeg gaan, voor niks géén TIJD, zelfs niet als ze op hun pensioen zijn! En een hond DEFTIG africhten neemt VEEL TIJD in beslag.  :yes:

Offline DTG

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 28, 2012, 21:57:21 »
rex111(Thomas)....wat de reality betrof onder het NVBK was er geen enkele medewerking van het verbond zelf...als raadslid was ik zelfs niet op de hoogte gebracht dat deze dicipline stopte, alles zonder overleg. Eveneens was ook het probleem dat je een 5 tal pakwerkers nodig had en een 5 tal keurders per wedstrijd en die moeilijk te vinden zijn. De dag van vandaag is elkaar helpen verleden tijd, wat heel spijtig is..Dat deze dicipline Mondial Dogsport makkelijker is dan de Belgische ring? Dat zou ik niet durven zeggen...
Wees blij dat er nog mensen zijn die inzet hebben voor anderen want zo te zien wordt dat ook al niet meer gewaardeerd.

Het programma Mondial Dogsport is niet gelijkaardig als globalring, zeer zeker niet. Er is al een verschil in pakwerkkostuum, enz..
« Laatst bewerkt op: september 28, 2012, 22:21:27 door DTG »

Offline DTG

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 28, 2012, 22:14:40 »

Offline Kristof.B.

• startende hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 29, 2012, 11:23:47 »
rex111(Thomas)....wat de reality betrof onder het NVBK was er geen enkele medewerking van het verbond zelf...als raadslid was ik zelfs niet op de hoogte gebracht dat deze dicipline stopte, alles zonder overleg. Eveneens was ook het probleem dat je een 5 tal pakwerkers nodig had en een 5 tal keurders per wedstrijd en die moeilijk te vinden zijn. De dag van vandaag is elkaar helpen verleden tijd, wat heel spijtig is..Dat deze dicipline Mondial Dogsport makkelijker is dan de Belgische ring? Dat zou ik niet durven zeggen...
Wees blij dat er nog mensen zijn die inzet hebben voor anderen want zo te zien wordt dat ook al niet meer gewaardeerd.

Het programma Mondial Dogsport is niet gelijkaardig als globalring, zeer zeker niet. Er is al een verschil in pakwerkkostuum, enz..

Ook jou moet ik gelijk geven (Geert) zoals ik zei "voor elk wat wils" zeker. Trouwens leuk, interresant filmpje ivm Bart. Bart is een goeie africhter, maar zal niet véél goeie commentaar geven ivm NVBK daar hij ambras had, weg ging (ik zeg niet dat hij ongelijk had) maar tis een feit dat je over een "plaats" waar je van weggaat, opstapt zelden possitieve commentaar heeft.(Vergelijk het met een werk waar je opstapt, relatie, enz. ZELDEN of NOOIT zal je ze "in de bloemetjes zetten" IK persoonlijk speel liever "rond de kerk" zo kan ik mijn tijd die ik verplaatsingen steek (over de ganse wereld) steken in het africhten van mijn honden (om dan nog niet over dekosten te spreken die daar nog eens bij komen, benzine, hotel,enz. elk zijn keuze. Bart moet er van leven tis zijn beroep en zo is het verstandig van hem om ook buiten België te gaan. Wat niet wil zeggen dat NVBK honden MINDER KWALITEITEN hebben.

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: oktober 01, 2012, 16:49:00 »
Citaat
De enige reden die ik zie is dat  de 3 aangesloten clubs het geprobeerd hebben in het NVBK, zowel ring als reality, en niet slaagden in hun opzet en nu iets anders zoeken om programma's te maken op maat van hun honden.

Dit programma werd zover ik weet opgesteld omdat er vraag was van eigenaars van onder de VOE gefokte andere rassen (waaronder de oudduitse herdershond) om deel te nemen aan ring maar dat in de huidige programma's niet mogelijk was (een oudduitse herdershond is nu eenmaal breder en zwaarder dan een mechelaar).

Offline DTG

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: oktober 02, 2012, 17:26:26 »
Inderdaad Akasha, gewoon het springwerk is aangepast aan alle zwaardere rassen. De beet wordt hier ook niet gekeurd want dat is altijd moeilijk te bepalen, voor de ene is het een volle beet, voor de andere een mindere en dan maar gissen en daarom is het ook geen slechtere hond, het gaat hier over africhten en aan hondensport doen en op de eerste plaats de kans te geven aan vele rassen.

Offline SNAP

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: oktober 03, 2012, 09:46:34 »
Bart is, en blijft, een visionair........
Wars van het financiele luik (hij leeft ervan!), waar sommigen het misschien moeilijk mee hebben, zou men beter wat meer naar hem "luisteren".
Ook ik hou mijn hart vast mbt de toekomst van de Belgische ring.
Om de sport een toekomst te geven is internationaliserin g de enige uitweg!
Vandaar dat Mondial Dogsport een moedige aanzet is. Wel spijtig dat het landschap zo versplinterd is, samenwerken zal, op termijn, de enige optie zijn om te overleven. 

Offline DTG

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: oktober 03, 2012, 19:59:50 »
Is ook mijn mening Snap... samenwerken zou de toekomst voor de hondensport waarborgen..in het gehoorzaamheid is het ook al een tijd dat de verschillende federaties samenwerken zoals de VOE, BKC, NFBH, NVBK, samen is het een interfederaal kampioenschap en een federaal kampioenschap voor de eigen federatie.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal