collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hondenschool en pakwerk  (gelezen 6493 keer)

Offline Vic

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 71 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Hondenschool en pakwerk
« Gepost op: januari 21, 2013, 15:55:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sinds twee weken heb ik dus eindelijk mijn pup :-). Fabio is nu 13 weken en is een mechelaar x labrador. Wat energie  (en grootste deel van zijn uiterlijk) betreft is hij een echte mechelaar, dus ik ben het aan het overwegen om er misschien wat sport mee te doen; ik ben geļnteresseerd in pakwerk en ik wou dus even horen of er iemand van jullie een goede HS daarvoor in de buurt van Sint-Niklaas (oost-vl) weet zijn?
Nog enkele vraagjes:
- moet hij eerst een of andere gehoorzaamheid cursus volledig afwerken (+certificaat of zo)? Of is dat in combinatie?
- is serieuze ringsport alleen voor rashonden?

Alvast merci!

Offline steviejanneke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Harry Di Terra Meiga 29/12/2008
    • Belgische Langharen
Re: Hondenschool en pakwerk
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2013, 22:17:14 »
Sinds twee weken heb ik dus eindelijk mijn pup :-). Fabio is nu 13 weken en is een mechelaar x labrador. Wat energie  (en grootste deel van zijn uiterlijk) betreft is hij een echte mechelaar, dus ik ben het aan het overwegen om er misschien wat sport mee te doen; ik ben geļnteresseerd in pakwerk en ik wou dus even horen of er iemand van jullie een goede HS daarvoor in de buurt van Sint-Niklaas (oost-vl) weet zijn?
Nog enkele vraagjes:
- moet hij eerst een of andere gehoorzaamheid cursus volledig afwerken (+certificaat of zo)? Of is dat in combinatie?
- is serieuze ringsport alleen voor rashonden?

Alvast merci!

in st-hubert zal niet moeilijk kunnen sporten met niet stamboom-hond
misschien is een ander verbond wel mogelijkheid: nvbk, voe,.....)

veel kans dat de lab-deel wel een mooi droge volle beet zal inbrengen, maar of het een harde beet zal zijn dat zal nog moeten gezien worden
denk dat veel mensen hun oogen zullen draaien als ze lab horen maar jachthond heeft droge volle beet (enkel zachte)

als je een club vind en je bent welkom & je hond blijkt te voldoen heb je mogelijks een leuke(misschien goeie) hobby  :thumbs:

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2013, 12:41:12 »
Als je een club gaat zoeken, verzwijg dan dat "labrador gedeelte".

Offline Vic

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 71 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2013, 14:47:49 »
Amai, zo flauwe discriminatie op die scholen? Waarom in gods naam wordt dat gedaan?  :zot:

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2013, 14:50:47 »
tja, waarom ga je met een boerenpaard geen races gaan meedoen.

Offline pat

• warme hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2013, 20:11:34 »
denk eerste eens na voor je een hond koop  :silenced:
mondio

Offline kastaar

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2013, 21:03:48 »
Mss eens gaan kijken bij de VOE. Daar hebben ze ook verschillende disciplines en toegankelijk voor kruisingen of honden zonder stamboom.

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2013, 16:52:37 »
Welke triestige reacties van bepaalde hier.... Er zijn blijkbaar nog mensen die graag sporten met hun hondje voor de ontspanning ipv voor de prestatie.  Geef diene mens es wa positief nieuws in plaats!!   

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2013, 16:54:06 »
als jij zo 'goed' bent waarom kocht je dan een bij Joefarm???

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2013, 18:05:52 »
als jij zo 'goed' bent waarom kocht je dan een bij Joefarm???

wat doet dat er toe? 
Ik heb een goeie Joefarm hoor. en mede door die Joefarm ben ik zo goed gekomen.  8)

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2013, 20:12:57 »
Welke triestige reacties van bepaalde hier.... Er zijn blijkbaar nog mensen die graag sporten met hun hondje voor de ontspanning ipv voor de prestatie.  Geef diene mens es wa positief nieuws in plaats!!

Dat heeft niks met negatief of positief te maken, je moet iemand toch ook niet voorspiegelen dat het allemaal vanzelf gaat, dat je op elke pakwerk-club welkom bent met een kruising, ...

Je moet daar realist in zijn, als hij zegt dat het een kruising is, gaan ze hem nergens toelaten (als hij zonder stamboom al ergens terecht gaat kunnen).

Mijn vader had een bouvier met stamboom, en die is 7 clubs afgelopen (zowel St Hubertus als NVBK) en zijn hond mocht nog niet eens laten zien dat hij kon bijten.
Het was gewoon zo : Bouvier = bijt niet en kan niks, daar beginnen we niet aan.

Nu heeft hij uiteindelijk wel een club gevonden en wat blijkt ?  De hond bijt wel, nog straffer; hij speelde op de oefenwedstrijden waar hij aan deelnam bijna geen punten kwijt, enkel een paar op de beet.  Als de rest is zo goed als perfect.
Die mechelaarmannen kijken hoor, als ne bouvier hoger over de schutting en de pup vlieg als hun eigen honden.

Dus iemand met een kruising, moet er stillekes over zwijgen dat het een kruising is, en hopen dat ze hem toelaten.

En dan ... kan hij voor zijn plezier, en voor dat van z'n hond, gaan werken met z'n hond.

Offline elsje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2013, 18:46:04 »

Hallo,

Tja veel renpaarden dienen ook niet om te racen maar je kan wel met een boerepaard de race uitlopen wat op zich een mooie prestatie kan zijn!!Alleen kenners zullen dit opmerken.

Groetjes

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2013, 19:41:04 »
Dat heeft niks met negatief of positief te maken, je moet iemand toch ook niet voorspiegelen dat het allemaal vanzelf gaat, dat je op elke pakwerk-club welkom bent met een kruising, ...

Je moet daar realist in zijn, als hij zegt dat het een kruising is, gaan ze hem nergens toelaten (als hij zonder stamboom al ergens terecht gaat kunnen).

Mijn vader had een bouvier met stamboom, en die is 7 clubs afgelopen (zowel St Hubertus als NVBK) en zijn hond mocht nog niet eens laten zien dat hij kon bijten.
Het was gewoon zo : Bouvier = bijt niet en kan niks, daar beginnen we niet aan.

Nu heeft hij uiteindelijk wel een club gevonden en wat blijkt ?  De hond bijt wel, nog straffer; hij speelde op de oefenwedstrijden waar hij aan deelnam bijna geen punten kwijt, enkel een paar op de beet.  Als de rest is zo goed als perfect.
Die mechelaarmannen kijken hoor, als ne bouvier hoger over de schutting en de pup vlieg als hun eigen honden.

Dus iemand met een kruising, moet er stillekes over zwijgen dat het een kruising is, en hopen dat ze hem toelaten.

En dan ... kan hij voor zijn plezier, en voor dat van z'n hond, gaan werken met z'n hond.

Idd en dan is te hopen dat hij zo veel mogelijk van de mechel meeheeft, zowel uiterlijk als karakter!

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: januari 29, 2013, 08:30:55 »
wat doet dat er toe? 
Ik heb een goeie Joefarm hoor. en mede door die Joefarm ben ik zo goed gekomen.  8)
... ben ik zo goed gekomen....  :shock:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: januari 29, 2013, 08:50:09 »

uiteraard verbleekt dat in het niets vergeleken met een honden/africhtings goeroe zoals jou waarbij iedereen ten rade gaat.

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #15 Gepost op: januari 29, 2013, 11:51:37 »

:yes: In die branche mag Dagmar op de eerste rij gaan staan. :yes:

Als het op tact aankomt dan heeft ze die les waarschijnlijk gemist want haar opmerking van het boerenpaard spreekt voor zich. :? :wink:

Terug ontopic nu:

Amai, zo flauwe discriminatie op die scholen? Waarom in gods naam wordt dat gedaan?  :zot:

De reden daarvan is dat heel wat scholen willen "uitblinken" in prestaties op wedstrijden en als er dan een "iets mindere" meedoet dan is die club dus "minder" tegenover de andere clubs.
Het is inderdaad jammer dat daardoor heel wat hondenvrienden op hun honger blijven zitten doordat ze geen club vinden.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #16 Gepost op: januari 29, 2013, 12:04:44 »
Terug ontopic nu:

De reden daarvan is dat heel wat scholen willen "uitblinken" in prestaties op wedstrijden en als er dan een "iets mindere" meedoet dan is die club dus "minder" tegenover de andere clubs.
Het is inderdaad jammer dat daardoor heel wat hondenvrienden op hun honger blijven zitten doordat ze geen club vinden.

Het heeft niet veel te maken met uitblinken...
Maar St Hubertus stel de regel van enkel bepaalde rassen toe te laten aan wedstrijden, dus kruisingen vallen uit de boot.
De meeste clubs hebben meer dan 10 leden, die trainen dan elk appel en daarna pakwerk(met meestal maar een pakwerker) het wordt dikwijls laat s'avonds, de meeste leden(incluis pakwerker) werken de dag erop ook nog, dus normaal dat ze hun tijd niet insteken(verprutsen) aan honden die nooit zullen mogen deelnemen aan wedstrijden!

Net zoals de clubs buiten St Hubertus, die zullen geen "verboden" rassen hebben, maar zitten met het zelfde probleem, ze zullen wel wat mindere honden aanvaarden, maar zullen echter iets willen zien van hun werk.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #17 Gepost op: januari 29, 2013, 12:21:04 »
:yes: In die branche mag Dagmar op de eerste rij gaan staan. :yes:

Als het op tact aankomt dan heeft ze die les waarschijnlijk gemist want haar opmerking van het boerenpaard spreekt voor zich. :? :wink:

Terug ontopic nu:

Het beheer hier soms ook.  :wink:

En op punt 2 heeft niks met de hs te maken maar met reglementen die horen opgevolgd te worden. Niet meer, niet minder. Wil je pakwerk doen zal je het bij een ander verbond moeten zoeken zoals VOE..

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2013, 12:43:06 »

Misschien hier eens proberen...

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #19 Gepost op: januari 29, 2013, 12:47:18 »
Het beheer hier soms ook.  :wink:

Dagmar zit hier al heel lang en het is geen verwijt die ik geef maar eerder een ludieke opmerking.
Ze is een flapuit en soms zijn haar opmerkingen terecht en soms niet.
Als ze niet terecht zijn dan weet ze dat ze een reactie kan krijgen en dan geef ik die liefst in dezelfde "taal" (noem het West-Vlaamse humor). :lol:
Als anderen vallen over mijn reactie dan wil ik mij daar gerust voor verontschuldigen.

Citaat
Maar St Hubertus stel de regel van enkel bepaalde rassen toe te laten aan wedstrijden, dus kruisingen vallen uit de boot.
De meeste clubs hebben meer dan 10 leden, die trainen dan elk appel en daarna pakwerk(met meestal maar een pakwerker) het wordt dikwijls laat s'avonds, de meeste leden(incluis pakwerker) werken de dag erop ook nog, dus normaal dat ze hun tijd niet insteken(verprutsen) aan honden die nooit zullen mogen deelnemen aan wedstrijden!

Daar heb ik begrip voor maar het blijft een jammere zaak dat daardoor heel wat gegadigden afvallen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal