klink bekend, boxer zeker? Die doen waar wel vaker wat moeilijk over, over dat blaffen
als onze Falko in zijn ren zit, en ik roep voor luid ( na ne keer of vijf...) dan lukt het wel en beloon ik hem met zijn bijtworst... en opjutten aan de ren doe ik ook.. en vraag dan ne 'luid' en als hij dan blaft krijgt hij ook de bijtworst.. dusja da lukt wel, maar eens hij los is, is hij zoooo gefixeerd op die bijtworst of de mouw... dan kan hij wel een uur wachten...
verander eens zijn bijtworst met voer?
mijn daiko kon tot zijn 18 maand niet blaffen. Als er al iets uitkwam was het een belachelijke 'kef kef', en dat voor zo'n hond! Ik heb hem leren blaffen door zelf voor te tonen hoe het moest dat leverde wel eens grappige taferelen op... Nu nog blaft hij enkel als ik het eerst voordoe ...
ik moet ze maar in de auto stekken & ze beginnen al
Onze Falko snoept niet eens graag :-) die laat al het lekkers liggen... ( boxer = koppig = zoals zijn baasje ) en een boxer met snoep belonen geeft grotendeels wel kwijlende wangen he :-) ( ik moet tegen men moeder haar boxer nog maar zeggen van eten en ....
u kan de hond leren op commando blaffen,maar leer hem direct ook zwijgen op commando,anders kan ie wel eens constant gaan blaffen,wat onaangenaam kan zijn.opjutten achter een hekje en laten inbijten (systeem IPO) vindt ik zeer goed