... terwijl in de ring men meer vanuit de agressie van de hond zou werken...Gr
Ik vind dat helemaal niet zo'n rare vraag.Een hond met buitdrift kan immers ook een "platte" hond zijn, die misschien inderdaad niet erg moedig is (denk ik).Voor gelijk welk bijtwerk heb je een hond nodig die het "meent", en die niet enkel bijt "om te spelen". Dat is volgens mij ook het verschil tussen een "gewone" hond en een "goeie". De moed om ervoor te gaan, en "gemeend" gaan bijten. Of dat nu bij IPO is, of voor ring.
volgens mij wel. een hond met veel buitdrift gaat door een vuur voor zijn buit
Het gaat hier wel over pakwerk niet het halen van een frisbee..........er komt veel meer bij zien dan buitdrift alleen.Groetjes
De vraag is Daniël, ga je beginnen met proberen wat meer agressie op te werken of zou je eerder de buitdrift optimaliseren en later zo proberen over te gaan naar agressie of meer agressie op te wekken?
waar halen jullie die agressie uit? toch geen agressieve hond nodig om goed te spelen? begrijp ik niet goed, een hond die graag bijt uit plezier is even mooi om te zien of een hond die bijt uit agressie en is zekr even gemeend;
Hallo,Denk dat je veel meer weet dan dat je hier laat uitschijnen........ ...
Buitdrift is belangrijk in elke africhting, al was het maar om te belonen.Agressie is een heel ruime term. een hond die trekt in zijn beet en veel gromt bijt slecht, maar kan best agressief zijn...Wat ben je met een angstbijter? angstagressie is ook agressie.Een hond moet bijten om te winnen en moet duwen in zijn beet, bijten tot achter zijn oren, en zich zo diep mogelijk in de apache graven. Als je dit agressie noemt, is agressie goed. maar een goede bijter of goede ringhond hoeft helemaal geen kwade hond te zijn, dat kan best een rustige vriendelijke hond zijn.
Mijn werd verteld als er aanleg is kan er iets ontwikkeld worden. Maar das een zaak die afhangt van je aanvalsman.Een hond als 'te plat' omschrijven is voor mij wat kort door de bocht.